حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صفحه سیستم در کنترل پنل در آپدیت ویندوز ۱۰ اکتبر ۲۰۲۰ حذف شده است

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | Windows

آیا به دنبال صفحه کلاسیک تنظیمات سیستم در Control Panel هستید؟ خوب، اگر آپدیت ویندوز ۱۰ اکتبر ۲۰۲۰ را دریافت کرده اید، دیگر نمی خواهد جستجو کنید، صفحه سیستم در کنترل پنل دیگر از بین رفته است. اینجا می خواهیم ببینیم که اولا، چرا؟ و دوم اینکه چه کنیم؟

کنترل پنل در آپدیت ویندوز ۱۰ اکتبر ۲۰۲۰

نگران نباشید، در به روزرسانی اکتبر 2020 ویندوز ۱۰ فقط یک صفحه از صفحه کنترل ناپدید شده است. آن صفحه، صفحه System است که در System and Security> System واقع شده است.

این صفحه اطلاعات مربوط به نسخه نصب شده شما در ویندوز و همچنین جزئیات مربوط به رایانه شخصی شما را نشان می دهد، از جمله CPU موجود در آن، حافظه رم نصب شده شما، اینکه آیا از سیستم عامل ۶۴ بیتی استفاده می کنید و غیره.

همچنین پیوندهایی را به سایر ابزارهای مرتبط، از جمله تنظیمات Device Manager و System Restore ارائه داد.

پس از نصب کنترل پنل در آپدیت ویندوز ۱۰ اکتبر ۲۰۲۰ این صفحه دیگر از بین رفته است.

چرا مایکروسافت صفحه سیستم در کنترل پنل را حذف کرد؟

مایکروسافت به تدریج ویژگی ها را از Control Panel کلاسیک به برنامه Settings تغییر می دهد. برنامه تنظیمات اکنون دارای همان ویژگیهای صفحه قدیمی است که در Control Panel وجود دارد.

این کار را خیلی خیلی تدریجی انجام می دهد. به یاد داشته باشید، مایکروسافت این پروژه را با ویندوز ۸ آغاز کرد که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و قبل از آن چند سال در دست ساخت بود. با گذشت یک دهه از پروژه “جایگزینی Control Panel” این شرکت هنوز بسیار کند پیشرفت می کند.

چه چیزی به جای صفحه سیستم در Control Panel استفاده کنید؟

اگر به دنبال صفحه سیستم هستید، نسخه جدید را در تنظیمات پیدا خواهید کرد. فقط به مسیر Settings > System > About بروید. همچنین می توانید منوی Start خود را باز کرده، “About” را جستجو کرده و ابزار “About Your PC” را راه اندازی کنید.

هر زمان که یک برنامه بخواهد صفحه سیستم را باز کند، در عوض ویندوز صفحه About را در برنامه Settings باز می کند. می توانید خودتان امتحان کنید: میانبر صفحه کلید Windows + Pause / Break اکنون صفحه About را به جای صفحه کنترل قدیمی سیستم باز می کند. با اجرای دستور “control / name Microsoft.System” نیز صفحه About در تنظیمات باز می شود.

این صفحه در تنظیمات اساسا کلیه اطلاعات مربوط به کنترل پنل قدیمی را دارد. از جمله مشخصات دستگاه (رایانه شخصی) و جزئیات سیستم عامل ویندوز. می توانید این متن را در برنامه های دیگر نیز کپی کنید – یا آن را با موس انتخاب کنید یا برای کپی کردن همه از دکمه “کپی” استفاده کنید.

به پایین بروید و پیوند تنظیمات مربوطه را برای راه اندازی ابزارهایی مانند Device Manager، تنظیمات دسکتاپ از راه دور، تنظیمات محافظت از سیستم و تنظیمات پیشرفته سیستم مشاهده خواهید کرد – دقیقاً مانند پیوندهای سمت چپ پنجره System در کنترل پنل.

بنابراین ویندوز هنوز همه اطلاعات یکسان را در مکان دیگری نشان می دهد.

شما به این مشکل در آپدیت جدید ویندوز ۱۰ برخورده اید؟ نظر شما درباره تغییر مایکروسافت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

یه لپ‌تاپ تا قیمت یک میلیون تومن چی پیشنهاد میکنید 😂

pooria

فکر کنم یه رم 8 بهت بدن با این قیمت فعلا بگیر دکوری بذارش تو ویترین تا بعدا شاید فرجی شد 😂

Milad7

خخخ الان با 1200 میتونی تبلت چینی بی نام و نشان بخری 🙂

m.b

متأسفانه با بودجه شما فقط این موجوده:
#این

Dr.Nazer

.b
😂😂😂😂😂

ترنج ترنجی

در مورد این آپدیت بگم که ، من به دلیل ناسازگاری لپ تاپم با file paging ، این گزینه رو تو این بخش غیر فعال میکردم و ارور های صفحه آبی BSOD رفع میشدند ولی بعد از آپدیت اکتبر یهو غیب شد که هیچ ، خودکار هم باز فعال کرده بود 🤦‍♂️ ، این چه مدل آپدیتی آخه ، خلاصه از سرچ تنظیماتش رو پیدا کردم .

Milad7

خب زیاد هم مهم نبود 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)