حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی می گوید ۶۰ درصد پلاستیک بسته بندی موبایل هایش را حذف می کند و شارژر را هم ارایه می کند

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | شیائومی

شیائومی در توئیتر اعلام کرد که متعهد شده است در اروپا تا ۶۰ درصد از پلاستیک مورد استفاده در بسته بندی های خود بکاهد. و به نظر می رسد Xiaomi Mi 10T Lite اولین تلفنی است که این مرحله را انجام می دهد. همچنین در حال که شیائومی می گوید ۶۰ درصد پلاستیک بسته بندی موبایل هایش را حذف می کند، ادعا می کند که شارژر را هم ارایه می کند. مشخصا اینجا به اپل طعنه می زند.

توجه داشته باشید که این شرکت فقط به جعبه خرده فروشی اشاره می کند نه به محتویات آن، این یعنی شما همچنان تمام لوازم جانبی را دریافت خواهید کرد. این لوازم جانبی شامل شارژر، کابل USB-C و حتی یک کیف است. شیائومی Mi 10 Lite (بدون T) هنگام عرضه در اوایل سال جاری دقیقاً همان لوازم جانبی را در جعبه خود داشت.

به هر حال ، اگر در متن اخبار باشید، این توئیت یک طعنه ظریف در اپل است، که شارژر و هندزفری درون جعبه را به دلیل دلایل زیست محیطی از آن حذف کرد. اما مشخص نیست که در اینجا چه مقدار پلاستیک صرفه جویی می شود، جعبه بیشتر مقوا است.

و ما قبلاً شاهد این اتفاق بوده ایم. رقبا هنگام برداشتن جک هدفون 3.5 میلی متری در صف شیرین کاری و مسخره کردن اپل قرار گرفتند و در سال بعد خودشان این کار را کردند. آیا تاریخ تکرار خواهد شد؟

احتمالاً اینگونه نیست، حداقل برای پرچمداران، زیرا کنار گذاشتن شارژر داخل جعبه برای Xiaomi سخت تر خواهد بود. در حالی که سرشارژر های ۲۰ وات مورد نیاز شما برای آیفون ۱۲ بسیار رایج است، تهیه شارژر 100W سیمی و شارژر بی سیم 80W بسیار دشوارتر است. به خصوص هنگامی که این دلیل عمده فروش برای گوشی های Mi آینده خواهند بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که تاریخ تکرار شود؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خب اگه گوشی رو حذف کنه میتونه

Auroro

یعنی اون پلاستیک که برا آک استفاده میشه قطرش 40 درصد میشه؟

مثلا بجای مشما میخوان سلفون بکشن روش🤔🤔

S AH

هر چی میخای حذف کن ولی شارژو رو حذف نکن

OnePlus_Fan

خیلی هم عالی

Dr.Nazer

طبق اون عکس اول به نظرم با حذف بخش‌ها و پلاستیک‌های اضافه، جعبه و محتویاتش حس پریمیوم‌تر و بهتری میده…

m.b

خداییش تو جعبه هاش پلاستیکی نیست تقریباً…
چی رو میخواد حذف کنه؟ 🤔
مثلاً پلاستیک محافظ دور گوشی که روش مشخصات رو نوشته؟
خیلی ناچیزه این مواد…
اما باز دمش گرم… مثل اپل کاربرا رو چیز فرض نکرد…
اپل اگر خیلی دلش برای طبیعت میسوخت با سودی که از فروش همون گوشی به همراه شارژر به دست میاورد که بیشتر از هر شرکتی بود، به بازیافت مواد و کم کردن پسماند کمک میکرد… نه اینکه الان از جیب خلیفه بخشیده!
تازه اگر و اگر و اگر خیلی بفکر بود اون سیم داخل جعبه رو ورودی تایپ c نمیکرد که به شارژر های قدیمیش نخوره! و مردم مجبور به خرید شارژر جدید بشن! دقت کردید؟
هم گفته شارژر رو برای طبیعت حذف کردیم و هم سیم جدید رو تغییر داده که مردم مجبور به خرید شارژر جدید بشن! یعنی در هر صورت یه خرجی پای شماست که هیچ چیش هم به طبیعت نمیرسه تقریباً…همه میره تو جیب اپل و تو این وضع کرونا پایداری خودشو تضمین میکنه و به ریش خریدارا میخنده…

Milad7

دمت گرمه شیائومی 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)