حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل در حال تست Apple TV با تراشه A14 است

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، شایعات

دیروز برای شما نوشتیم که بنچمارک گیگ بنچ اپل A14 نشان می دهد که از Snapdragon 875 و Exynos 1000 هم قوی تر خواهد بود. بدون شک این تراشه یکی از قدرتمندترین ها در دنیای پردازشگرهای موبایلی بدون فن است که حتی با تراشه های اولترابوکی که با فن خنک می شوند رقابت قوی دارد. امروز می شنویم که اپل در حال تست Apple TV با تراشه A14 است. این فقط می تواند یک معنی داشته باشد و آن گسترش سرویس اپل آرکید / Apple Arcade است. سال گذشته دیدیم که اپل آرکید (Apple Arcade) سرویس اشتراک ماهیانه بازی های پولی این شرکت است.

Apple TV با تراشه A14

اطلاعات منتشر شده جزئیاتی درباره استراتژی اپل برای تقویت Apple Arcade به اشتراک گذاشت. طبق گفته منبع، این شرکت در حال همکاری با توسعه دهندگان است تا بازی های بیشتری را ارائه دهند که با بازی های سطح کنسول رقابت کنند.

این اطلاعات همچنین اشاره کرده است که اپل روی تراشه های A12Z و تراشه A14X و همچنین کنترلر بازی جدید روی مدل های جدید و قدرتمند Apple TV کار کرده است.

اپل آرکید

اپل آرکید

در اوایل سال جاری، 9to5Mac از منبعی مطلع شد که اپل در حال کار بر روی تلویزیون جدید اپل با تراشه A14 (یا یکی از انواع آن) با حداقل 6 گیگابایت رم است. منبع ما همچنین به ما گفت که اپل قصد دارد عملکرد گرافیکی بیشتری برای رقابت با کنسول ها ارائه دهد، که اکنون توسط منبع این مطلب تایید شده است.

متأسفانه، گزارش بلومبرگ ادعا می کند که ممکن است تا سال 2021 شاهد این تلویزیون جدید اپل نباشیم.

با توجه به راهبرد اپل مبنی بر قوانین سختگیرانه برای استریم بازی های آنلاین روی پلتفرم هایش و البته این خبر، فکر می کنید اپل به همین فکر می کند که خودش تبدیل به یک غول در زمینه بازی شود؟ به هر حال اکوسیستم چند میلیارد کاربره آن ها، هر توانایی دارد.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

میخوام ببینم هوش مصنوعیش در چه حده

SHREK

اپل را حسینیه خواهیم کرد… 🏴🏴🏴

mehrdad_ma

اگر انتظار دارید که تجربه‌ای مشابه با کامپیوترهای شخصی مبتنی بر پردازند‌ه‌ی اینتل را با دستگاه‌های مبتنی بر آرم داشته باشید، احتمالا در اولین برخورد با سرفیس پرو ایکس ناامید خواهید شد. درمقابل اگر دستگاه جدید را یک گجت همراه تصور کنید که با دو برابر عمر باتری بیشتر، تقریبا تمامی وظایف یک لپ‌تاپ را انجام می‌دهد، قطعا ارزش افزوده‌ی آن را درک می‌کنید

هرچی تو سایتهای خارجی و ایرانی دنبال مقایسه x86 و Arm گشتم به جز مصرف بهتر هیچ برتری نداره

تفاوت بنیادی آرم با معماری‌های قبلی در شیوه‌ی مدیریت دستورالعمل‌ها ایجاد می‌شود. آرم براساس دستورالعمل‌های RISC یا Reduced Instruction Set Comouting عمل می‌کند؛ درحالی‌که پردازنده‌های x86 براساس معماری CISC یا Complex Instruction Set Computing، دستورها را اجرا می‌کند. دستورالعمل‌ها پردازنده‌ آرم بسیار کوچک هستند و ارتباط بسیار کمی بین تعداد دستورالعمل‌ها و مأموریت‌های زیرمجموعه‌ای پردازنده وجود معماری مبتنی‌بر CISC تفاوت‌هایی عمده با RISC دارد. این معماری دستورالعمل‌های بسیار زیادی را ارائه می‌کند که اغلب آن‌ها عملیات متنوع و پیچیده‌ی زیادی را اجار می‌کنند. از میان فرایندهای اجرایی دستورالعمل‌ها می‌توان به محاسبه‌ی ریاضیاتی و جابه‌جایی داده‌ها اشاره کرد. پیاده‌سازی دستورالعمل‌های بیشتر در معماری CISC، یعنی این معماری بهره‌وری بیشتری به کاربر ارائه می‌کند. درمقابل، تعدد دستورالعمل‌ها باعث می‌شود مصرف توان بیشتر شود. چرا مصرف توان در این معماری بیشتر می‌شود؟؛ چون رمزگشایی دستورالعمل‌های متعدد به توان بیشتری نیاز دارد.

اپل کلا کمتر از ۱۰ درصد بازار کامپیوتر رو در اختیار داره همه این خوشبینی ها برای نابودی اینتل و amd توسط پردازنده‌های اپل در صورتی هست که این دو شرکت دست رو دست بزارن و پردازنده ها رو ارتقا ندن و…..

یه عده هم میگن اپل تا از چیزی مطمین نشه استفاده نمیکنه فقط کیبورد های باترفلای رو یادتون میندازم که دست از پا درازتر برگشت و از کیبوردهای مرسوم استفاده کرد

ویندوز با اون بازار بزرگش تو pc و سرور یه نسخه ویندوزی از آرم داره و ۳ ساله تو این زمینه کار میکنه برنامه های x86 نسخه ۳۲ بیتی رو با شبیه ساز اجرا می‌کنه ولی برای برنامه های ۶۴ بیتی فعلا راهی ندارن

پیچیدگی x86 هم دلایل زیادی دارد ۴۰ سال طراحی پشت این معماری هست سیستم های گنو_لینوکسی مبتنی بر منطق یونیکس هستن و به xa6 نیاز دارن

یه کمی توضیح برای خوشبین ترین افرادی که معتقدند اپل اینتل و amd و nvidia رو با پردازنده های اختصاصی نابود میکنه

دنیای گیمینگ هم بماند که ایکس باکس و پلی استیشن هم با معماری x86 کار میکنن

Milad7

چه میکنه این a14 قدرت بلامنازع 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)