حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تمرکز هواوی بر شرکت های فناوری داخلی برای تقویت زنجیره تامین قطعات

نوشته

3 سال قبل | 56 دیدگاه | هواوی

با تحریم آمریكا، غول چینی یعنی هواوی در تلاش برای رونق بخشیدن به زنجیره تأمین آسیب دیده، سهام چندین شركت فناوری و نیمه هادی را خریداری كرده است. گزارشی از رویترز می گوید که این حرکت بیشتر تمرکز محلی است تا انتخاب شرکت های خارج از کشور. به این ترتیب شاهد تمرکز هواوی بر شرکت های فناوری داخلی برای تقویت زنجیره تامین قطعات هستیم.

طبق گزارشات هواوی Habo Investments که در آوریل ۲۰۱۹ راه اندازی شد، از آگوست ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۷ معامله را به پایان رسانده است. این معامله برای خرید سهام از شرکت های فن آوری چینی طبق سوابق عمومی است. بیشتر معاملات با شرکت های نوپا انجام می شود و برخی از شرکت ها شامل Vertilite ، Shoulder Electronics ، 3Peak و غیره هستند.

اخیرا، این شرکت همچنین در Open Source China سرمایه گذاری کرده است ، که پشت گزینه Github چین یعنی Gitee است. در حالی که ما از ارزیابی دقیق اطلاع نداریم، این گزارش می گوید Habo به طور معمول 5-10٪ سهم شرکت را  به دست می آورد.

شرکت Vertilite در سال ۳۰۲۵ تاسیس شد ، حسگرهای VCSEL (لیزرهای سطح ساطع کننده عمودی) برای تشخیص چهره در دوربین ها ایجاد می کند. گفته می شود هواوی از حسگرهای خود در تعدادی دستگاه استفاده کرده است. Shoulder Electronics فیلترهای RF را برای ارتباطات بی سیم می سازد اما هنوز سازگاری تلفن های 5G را ندارد. 3Peak برای ایستگاه های پایه شبکه ADC (مبدل های دیجیتال آنالوگ) را ایجاد می کند.

علاوه بر این، سرمایه گذاری های Habo شامل شرکت های خارج از عملیات مخابراتی نیز می شود. اگر گزارش ها صحت داشته باشند، سرمایه گذاری این شرکت در تراشه ها، مواد اولیه و فناوری های تولید باتری نشان می دهد که اتومبیل های خودران هواوی دور از واقعیت نیستند.

گزارش شده است که تمام این سرمایه گذاری ها پاسخی به محدودیت های ایالات متحده در مورد این شرکت است. به نقل از یک کارمند سابق هواوی گفته است که این شرکت معمولاً تحقیق و توسعه خود را انجام می دهد اما فقط به عنوان آخرین چاره به سمت سرمایه گذاری روی آورده است. با این حال، تحلیلگران پیش بینی می کنند که هواوی از بازیابی عملکرد تلفن های هوشمند و شبکه خود فاصله زیادی دارد. آنها می گویند که این سرمایه گذاری ها برای بهره بردن از آن زمان می برد اما هواوی دیگر کاری برای انجام کار ندارد.

ایوان پلاتونوف از شرکت تحقیقاتی EqualOcean می گوید، بیشتر از این شرکت ها علی رغم مهارت در کارشان، کوچک هستند و در سطح جهانی رقابتی نیستند. به عنوان مثال، درآمد سالانه 3Peak در سال 2019 فقط 43.99 میلیون دلار گزارش شده است. با این حال، شرکت های آمریکایی از قبل بر بازار ADC تسلط دارند. گفته می شود، سرمایه گذاری های هواوی در گام های دولت چین برای بهبود بخش سیلیکون است. با این وجود، بیایید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا هواوی می تواند با این سرمایه گذاری ها در آینده برداشت خوبی داشته باشد یا خیر.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که هواوی می تواند این دوران سیاه را به خوبی پشت سر بگذارد؟

اشتراک در
اطلاع از
56 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

#Dxomark#Vivo
فردا بررسی و امتیاز دوربین ویوو ایکس ۵۰ پرو پلاس منتشر و اعلام میشه…
✓http://uupload.ir/files/6v03_20200930_172004.jpg
چه امتیازی رو براش حدس می‌زنید؟؟

Taha

115 تا 125

نیما عرفانی

حدسِ یه بازه ی ۱۰ امتیازی چقدر کاره سختیه!😂 کمرم شکست😉

Taha

🤣🤣🤣
خب راستش برای من آماتور توی دوربین اختلاف 10 عادیه ولی اگه بخوام عدد دقیق بگم 127🤣😁🤔

نیما عرفانی

اختیار داری شکست نفسی میفرمایی🙂😊⁦🌷🌹

Taha

⁦❤️⁩🙏

m.b

پارامتر های نمره‌دهی dxo تغییر کرده دوباره…
برای همین مدت زمان طولانی بررسی گوشی های مطرحی مثل نوت 20 اولترا رو انجام ندادند…

pooria

🤔
60 تا 150
😂

نیما عرفانی

😂👍
البته آره بهتون حق میدم که کسی جرأت نکنه یه عدد ثابت یا حداکثر ۳ تا ۵ عدد متغیر بگه که میانگینش به دست بیاد😂به هر حال اینجوری که دارید میگین ضریب خطا به حداقل کاهش پیدا می‌کنه و حتی میشه با اطمینان خاطر گفت کلاً ضریب خطایی وجود نداره😉

SHREK

قطعا از 0 تا 150 میشه شک نکنید. سلطان امتیاز دهی🖐️

Taha

😮😲
به راستی که من به تو و خدای تو ایمان آوردم 🙏👏😂😅

_V_

با امتیاز دهیای الان ۱۲۷

نیما عرفانی

البته اگه با معیاری که باهاش امتیازات فعلی گوشی های دیگه رو داده بررسی بشه آره میشه انتظار داشت بین آنر ۳۰ پرو پلاس و پی ۴۰ پرو بیاره و حتی من میگم احتمال داره با پی ۴۰ پرو برابر بشه(۱۲۸) یا بین هواوی و می ۱۰ اولترا قرار بگیره(۱۲۹) چون هم از جدیدترین سنسور پرچمدار سامسونگ استفاده کرده که
تو نورگیری و فوکوس طبیعتاً حرف های زیادی برای گفتن داره و عیار واقعیِ این سنسور تو این بررسی مشخص میشه و هم اینکه خودِ ویوو رو ترکیب سخت افزاری ماژول دوربین + الگوریتم نرم افزاری پردازش تصویر این گوشی مانور داده پس قاعدتاً انتظارها ازش بالاست .
حالا کاری هم به این نداریم که چند وقت پیش با رویدادی که برگزار کرد⁦؛ با سرمایه گذاری برای معرفی پروژه ی +Vivo Vision عملاً رقابت خودش در زمینه ی ارتقاء دوربین های موبایلی رو کلید زد.
ولی اگه با استراتژی جدید دگزو(dxo) قبل از ارائه ی سری میت ۴۰ و آیفون های سری ۱۲ که یکسری ویژگی های جدید به سناریوش اضافه میشه بخواد دوربین این گوشی رو مورد بررسی قرار بده اون موقع حتی احتمال داره جهش غافلگیر کننده بزنه و جایگاه می ۱۰ اولترا هم متزلزل کنه.

AŁɪ

110 تا ۱۲۰

AŁɪ

بزار ساده تر بگم زمین میگن ، ستون اگر نداشته باشه کوه ها ستون زمینه یه کره این دنیا هست غیر از ما چهار تو کره عه، خورشید بالایی هارو چیز نمیندازه ، همین نور .میگن خورشید پشتش به ماست تا حالا می‌دونستی ؟؟ اگه برگرده اینور هرچی زمین اینا هست کوها روهم میسوزونه .
حالا بگو شما اگه فهمیدی زمین می‌چرخه خورشید؟ خورشید می‌چرخه.

Taha

ای علی لعنت بهت🤣🤣🤣🤣
من فقط دوست دارم گفت و گوی این آقارو با اون یارو گربه رو سلاخی میچُنه🤣 ببینم

AŁɪ

😂 به گربه ها پیش پیش میکونه

AŁɪ

طاها حدس بزن دارم چی بازی میکنم 😅
http://uupload.ir/files/etia_img_۲۰۲۰۰۹۳۰_۱۹۴۱۵۸.jpg

Taha

پابجی؟

Taha

راستی سیستمت خداروشکر درست شد دیگه؟؟

نیما عرفانی

✓https://www.aparat.com/v/nqjHV/%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%88%D9%86%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%AF_%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%AF_%D9%BE%D8%B4%D8%AA%D8%B4_%D8%A8%D9%87_%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F_%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%88_%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%B2

AŁɪ

کابل خراب بود 😬 . نه پابجی نیست
Shadow of Mordor 😍👌

نیما عرفانی

میگم علی فقط خواستی یه ایمیل بدی بعدش معاف شی؟؟😂 جواب ایمیلو که نمی‌دی ! آی‌دی واتس اپ هم برات فرستادم اونم ندید گرفتی😄
حداقل بگو بالاخره تونستی از سیستمت تصویر بگیری یا نه که ما تو خماری نمونیم لعنتی😂👍

AŁɪ

استیو جابز 😂 ای لعنتی

Taha

خب خدارو شکر که درست شد.
برات آرزو میکنم پابجی رو با پینگ ۵
و اف پی اس ۲۵۰ بدون هیچ بگی باهاش ران کنی و پدر حریفاتو در بیاری😘⁦❤️⁩🙏

Mahdi

121

Auroro

122,123

نیما عرفانی

مرسی واعظ و مهدی !
ثابت کردین برخلاف دوستان، هنوز یه جو مردونگی تو وجود شما دوتا هست😂🙌

Mahdi

😘😘

The Destroyer

با معیارهایی که در حال حاضر داره و پیش از عوض شدن معیارهاش
فک میکنم حدود اس ۲۰ الترا میاره

Mb.Pcr

با عرض سلام و خسته نباشید و عصر بخیر
اگه منطقی فک کنم با توجه به این که فردا معرفی میشه خب چرا حدس بزنیم؟ (گر صبر کنی ز غوره شاتگان سازی)
اما نظر من اینه که احتمالا 123 تا 128 امتیاز رو بگیره و از طرفی مطمعنم از کی 30 پرو زوم بیشتر امتیاز میگیره

نیما عرفانی

عصر بخیر😐😑

Amir Mahdi.H

شیائومی از گوشی‌های پرچمدار می ۱۰ تی 5G و می ۱۰ تی پرو 5G رونمایی کرد. این دو گوشی به غیر از دوربین مشخصات یکسانی داشته و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به نمایشگر ۱۴۴ هرتز، چیپست پرچمدار کوالکام و باتری حجیم اشاره کرد.

می ۱۰ تی 5G و می ۱۰ تی پرو 5G از بسیاری جهات به یکدیگر شبیه هستند؛ هر دو از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل برخوردارند که توسط گوریلا گلس ۵ محافظت شده و از نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز و +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

درون حفره تعبیه شده در گوشه سمت چپ نمایشگر هر دو مدل دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی قرار گرفته که قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. هر دو مدل از رم LPDDR5، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی و چیپست ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۶۵ برخوردارند.

تفاوت اصلی میان این دو گوشی به نوع سنسورهای دوربین برمی گردد. هر دو مدل از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و میدان دید ۱۱۹ درجه و حسگر ۵ مگاپیکسلی ماکرو برخوردارند، اما می ۱۰ تی 5G به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده و می ۱۰ تی پرو 5G از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر تصویر اپتیکال بهره می‌برد. علاوه بر این امکان سفارش مدل پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی وجود خواهد داشت.

از دیگر ویژگی‌های جالب توجه گوشی های یاد شده می‌توان به تعبیه حسگر اثر انگشت در لبه کناری، وای فای ۶، بلوتوث ۵.۱، فرستنده فروسرخ، NFC و درگاه USB-C اشاره کرد. البته خبری از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون نیست.

مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت و ۸/۱۲۸ گیگابایت می ۱۰ تی به ترتیب با قیمت ۵۸۴ و ۶۴۳ دلار و مدل ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایت می ۱۰ تی پرو 5G به ترتیب به قیمت ۷۰۱ و ۷۶۰ دلار به بازار عرضه می‌شوند.

_V_

۷۰۱ دلار و ۷۶۰ دلار ؟! دقیقا کجا قیمت دلاریشون اعلام شد؟ تا جایی که من میدونم به یورو معرفی شدن و قیمت یورو رو هم به دلار تبدیل نمیکنن

نیما عرفانی

تبدیل به یوان هم کنی بعد به دلار ، بازم همین میشه که دوستمون گفت نهایت شاید در حد ضریب خطای ۲-۳ دلاری اختلاف باشه اما خب تو بازارهای خارج از اروپا به نرخ دلار تبدیلی از یورو عرضه نمیشه و براساس دلار آمریکا یا هر کشوری که واحد پول دلاری خودشو یا واحد پول انحصاری خودشو داره عرضه میشه مثل رینگیت مالزی یا روپیه اندونزی یا بات تایلند یا درهم امارات یا دینار عراق یا ریال عربستان یا … که شاید این وسط یه تبدیل نرخ ارزِ اون کشور به دلار آمریکایی هم صورت بگیره .

_V_

حرف من هم اینه که اصلاً ارزش گذاری محصولات توی هر کشور فرق میکنه و مخصوصا توی اروپا که اختلاف بیشتر هم میشه با قیمتِ واقعی مناطق دیگه و نه قیمتی که حاصل تبدیل یورو به ارز اون کشور باشه!

Mahdi

چقدر گرونه

Auroro

599 دلار می 10 پرو 12g

Auroro

128

m.b

N+1اُمین بار… قیمتای اروپاست…

Mahdi

من که کی۳۰پرو رو به اینا ‌و کی۳۰الترا رو به مدل لایت ترجیح میدم

نیما عرفانی

نه دیگه مهدی اومدیو نسازی
تو اسنپدراگون خط قرمزته پس اسنپ ۷۵۰ رو به دایمن ۱۰۰۰ پلاس ترجیح میدی😉👍

Mahdi

ارزش خرید کی۳۰الترا بالاتره هر چند من مدیاتک نمیگیرم ولی چیزی رو عوض نمیکنه همه ویژگی هاش از می۱۰تی لایت بهتره ، گوشی می۱۰تی لایت ارزش واقعیش ۲۴۰ دلاره

نیما عرفانی

بله اینارو اکثراً میدونیم 🙄 خودت متوجه شدی منظورم چی بود پس با احتساب ارزش خرید بیشتره کی ۳۰ اولترا بازم می ۱۰ تی لایت رو بهش ترجیح میدی 😉😎

Mb.Pcr


تا جایی که خبرهارو میدیدم می 10تی لایت 250 دلار قیمت داشت

نیما عرفانی

من که خودم میگم می ۱۰ تی و مدل پروش فروش می ۱۰/می ۱۰ پرو و کی ۳۰ پرو/زوم ادیشن رو تحت شعاع قرار میدن مگر اینکه بحث مخالفت کلی با پنل LCD مطرح باشه که کسی نخواد بیاد سراغ اینا هرچند که خودِ شیائومی ادعا کرده سری می ۱۰ تی(۱۰ تی و ۱۰ تی پرو) بهترین نمایشگر تخت رو دارن…
✓http://uupload.ir/files/1myc_20200930_194712.jpg
البته که مطمئناً منظورش “تا به الان بوده” چون که شیائومی اینقدری باهوش هست و آگاهی داره که نخواد به دیسپلی وان پلاس ۸ تی و آیفون های جدید جسارت کنه…!!
از طرفی هم اگه به همین عکس دقت کنی؛ گوشه ی تصویر, واترمارکِ رویداد معرفی جهانی سری می ۱۰ تی حک شده که یعنی برای عرضه ی جهانی برنامه دارن و قیمت هم از اونجایی که با واحد پول اروپا اعلام شده پس یعنی همونطور که قبلاً گفتم بیشینه ی قیمت گذاری رو این منطقه داره و قطعاً بازارهای دیگه قیمت کمتری دارن.(چین و هند که حداقل قیمت رو دارن-کی ۳۰ اولترا) ، سایر نقاط هم بر حسب تجربه باید از اروپا کمتر باشه .

Mahdi

اگه قیمت جهانیش پایینتر باشه ارزش خرید پیدا میکنه ، خودت قضاوت کن جز دوربین اصلی بهتر و ریفرش بالاتر چی از کی۳۰پرو بالاتر داره ، اون هم لنز تله فوتو داشت و هم صفحش امولد بود ، هرچند با lcd مشکلی ندارم ولی امولد بهتره

نیما عرفانی

بله پری روز راجع به مؤثر بودن نوع پنل LCD و اولد/آمولد تو خرید و ویژگی های هرکدوم صحبت کردم . ۲ روز پیش ارزش خرید سری می ۱۰ تی و کاربران هدفش رو بدون مشخص شدن قیمت رسمیش گفتم ، الآنم که قیمتشون رو میدونیم بازم حرفم همونه و اگه بخوام ترتیب برتری اعضای سری می ۱۰ و کی ۳۰ رو بگم به این صورت میشه؛
می ۱۰ اولترا
می ۱۰ پرو
می ۱۰ تی پرو
می ۱۰
می ۱۰ تی
کی ۳۰ پرو زوم ادیشن
کی ۳۰ پرو/پوکو اف ۲ پرو/کی ۳۰ اولترا
می ۱۰ تی لایت هم تو سطح خوبی از میان رده های شیائومی و ردمی قرار داره (جایی بین ردمی ۱۰x/ پرو و پوکو x3 NFC با می ۱۰ لایت ۵جی و ردمی کی ۳۰ ۵جی و می نوت ۱۰ لایت).

Amir Mahdi.H

دیجیاتو
البته تبدیل کرده و اینکه قیمت یورو ما اروپا هست.

Auroro

✓http://uupload.ir/files/i1om_20200930_162811.jpg
✓http://uupload.ir/files/kq0n_20200930_162803.jpg
منبع:نیما عرفانی
نوت 20 اگزینوس چی میگه اون پایین؟

Mahdi

مقایسه قیمتشونه

Mahdi

Smic هم توسط آمریکا تحریم شد

AŁɪ

خب به درک خب به درک .
منبع : عبدالمالکی 😶

Mb.Pcr

ممنون که اطلاع دادی
واقعا نیاز داشتم
ازت تشکر میکنم
هر جا که میرم
در هر زمانی
به این فکر میکنم که
متشکرم که اطلاعات دادی 🙏
(واقعا مارو از تاریکی بیرون آوردی)

_V_

اون گیف 😂

Milad7

تمرکز هواوی بر شرکت های فناوری داخلی برای تقویت زنجیره تامین قطعات

یاد حرکت ایران خودرو افتادم =)) ولی این کجا و آن کجا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)