حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا هواوی Mate X2 با این طراحی بهبودیافته گلکسی Z Fold 2 ارایه می شود؟

نوشته

3 سال قبل | 14 دیدگاه | حق اختراع، هواوی

یک حق ثبت اختراع جدید نشان می دهد که هواوی همچنان در حال بررسی تجهیز یک گوشی تاشو به دوربینی با بزرگنمایی پریسکوپی و یک دوربین سلفی درون سوراخ نمایشگر است. در حقیقت بر اساس این حق اختراع این سوال یپش می آید که آیا هواوی Mate X2 با این طراحی بهبودیافته گلکسی Z Fold 2 ارایه می شود؟ در این حق اختراع شاهد نوآوری ویژه هواوی برای کاهش ضخامت دستگاه هم هستیم.

هواوی Mate X2

این حق ثبت اختراع در آگوست 2019 به CNIPA (اداره ملی مالکیت معنوی چین) ارائه شد. این مستندات امروز، 25 سپتامبر 2020 منتشر شد و شامل 32 طرح محصول و یک شرح خلاصه است.

گوشی تاشو هواوی Mate X2 به وضوح یک وسیله لوکس است. این گوشی دارای یک نمایشگر بزرگ است که تقریبا کل قسمت جلویی آن را پوشانده است. در گوشه بالا سمت چپ، یک یا دو دوربین سلفی درون سوراخ نمایشگر قرار دارد، همانطور که آن را از P40 Pro Plus می شناسیم.

سیستم دوربین در عقب نیز به P40 Pro+ شباهت دارد. اگرچه به نظر می رسد پیکربندی لنز کمی متفاوت است، اما به نظر می رسد که این یک سیستم دوربین پنج گانه است که در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد. چهار لنز دارای اندازه یکسانی هستند، لنز دوربین 5 (بالایی) دارای شکل مستطیل است، که نشان می دهد این یک دوربین با زوم اپتیکال پریسکوپی است.

هواوی Mate X2

هواوی Mate X2

متأسفانه، اسناد و مدارک میزان بزرگنمایی را روشن نمی کند. هم اکنون چندین گوشی هوشمند هواوی با عملکرد بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابر منتشر شده، بنابراین کاملاً محتمل است که هواوی قصد داشته باشد این ویژگی شگفت انگیز را در گوشی تاشو آینده خود ایجاد کند. برای مقایسه Galaxy Z Fold 2 دارای عملکرد بزرگنمایی اپتیکال ۲ برابر و بزرگنمایی دیجیتال 10 برابر است.

طراحی این گوشی هواوی نیز خاص است. دستگاه در قسمت راست بطور قابل توجهی نازک تر از سمت چپ است. در نتیجه، سیستم دوربین نیز کمتر از محفظه بیرون زده است. وقتی دستگاه در حالت باز باشد، احتمالاً این طراحی به سازگاری بهتر دست نیز کمک می کند.

به نظر می رسد هواوی می خواهد از لولای مخفی مشابه Galaxy Z Fold2 استفاده کند. هنگامی که گوشی را باز می کنید، لولای گوشی تاشو هواوی به زیبایی در طراحی آن پنهان شده است. با باز شدن، یک صفحه نمایش بزرگ و قابل انعطاف تمام صفحه باز می شود. این مطمئناً به ظاهر مدرن این گوشی تاشو اضافه می کند. به نظر می رسد این دستگاه حتی از Z Fold 2 نیز پیشرفته تر است.

هواوی در این دستگاه از همان طراحی قبلی با سیستم دوربین طراحی شده کمی متفاوت برخوردار بوده است. این بار دوربین بسیار باریک تر است و از طراحی مشابه P30 Pro برخوردار است. به هر حال این اولین تلفن هوشمند هواوی با عملکرد بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابر بود. به نظر می رسد که هواوی قصد دارد سیستم دوربین سری P را مبنای تلفن تاشو جدید خود قرار دهد. البته اولین بار نیست که Huawei حق ثبت تلفن هوشمند Mate تاشو با دوربین بزرگنمایی را ثبت می کند.

در هر صورت می توانید این گوشی 5G را فرض کنید، بالاخره Mate X اولین تلفن 5G تاشو جهان بود. هنوز مشخص نیست که گوشی هوشمند تاشو جدید هواوی چه زمانی ارائه می شود. ممکن است مجبور باشیم چند ماه دیگر صبور باشیم.

نظر شما درباره این حق اختراع هواوی برای گوشی تاشو بعدی خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

این فعلا یه طرحه ولی اگه نسل های بعد از این طرح استفاده کنه ، تمام طرفدارای هواوی که طرح خودشو قبول داشتن چیکار میکنن؟🤔

نیما عرفانی

#نظرسنجی
با توجه به ویدئوی جری و آنباکس تراپی(کالبد شکافی و بررسی اجمالی) و نگاه نزدیک و تحلیل سایر یوتیوبرها …
گوشی الجی وینگ رو چطور ارزیابی می‌کنید؟؟ جدیدترین نوآوری الجی در سطح تجاری مورد پسندتون واقع شده یا خیر؟ فرم فکتوره دلخواه شما کدومه؟نمایشگر دوگانه ی چرخان مشابه الجی وینگ ؟ یا نمایشگرهای تاشو نمونه ی هواوی، سامسونگ و موتورولا؟ یا نمایشگر رول شونده به سبک پتنت های الجی و هواوی؟؟
به نظرتون اگه الجی برای سال ۲۰۲۱ دستگاهی مشابه الجی Wing رو با مشخصات بهتر و ارتقاء یافته و در سطح یه گوشی پرچمدار با چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ ارائه بده ، گوشی رویایی شما لقب نمیگیره؟؟

Mahdi

من هیچکدوم رو انتخاب نمیکنم

Taha

گوشی جالبی میشه ولی من بهتون گفته بودم قبلاً نمی‌دونم چرا یه جوری هست برام این گوشی و خب راستش رو بخواید خوششم نمیاد ازش😅

Taha

وای چقدر بد شانسی تو پسر😦 اون از دوستت که گوشش آسیب دید اینم از پسرخالت😔.
بر گرفته شده از کتاب زرافه ها روپایی میزنند و فیل ها پرواز می‌کنند

SHREK

اونی که دوربین سلفی پاپ آپ داشت و لق شده جا انداختی. 😂😂😂همینطور پیش بره نصف دوست ها و خانوادش راهی بیمارستان میشن.

Taha

😂😂 راست میگی حواسم نبود 🤣
نصف بیمارستان های ایران (حتی جهان 😂) در اختیار خانواده این دوستم‌ن هست از بس که آسیب می‌بینن🤣😂

Milad7

قیمتش هم بیشتر میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)