حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اتحادیه اروپا احتمالا اپل را ملزم به ارایه دسترسی پرداخت از طریق چیپ NFC کند

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

اپل معمولا در اکوسیستم خود بسیار انحصارطلبانه رفتار می کند، اما شاید این موضوع در اروپا تغییر کند. گفته می شود که اتحادیه اروپا احتمالا اپل را ملزم به ارایه دسترسی پرداخت از طریق چیپ NFC کند.

ممکن است اپل مجبور شود اجازه دهد برنامه های پرداخت شخص ثالث بدون نیاز به استفاده از Apple Pay به تراشه NFC در آیفون و اپل واچ دسترسی داشته باشند. اتحادیه اروپا در حال بررسی قانون جدید ضد انحصاری در پاسخ به شکایات بانک ها مبنی بر ضد محدود بودن محدودیت های اپل برای دسترسی به تراشه است.

آلمان قبلا قانونی را تصویب کرده است که این قانون را اقتضا می کند.

تاریخچه

چیپ NFC در اپل واچ

چیپ NFC در اپل واچ

تراشه NFC در آیفون ها و ساعتهای اپل را می توان با پایانه های پرداخت ارتباط داد و به آنها امکان پردازش پرداخت ها را می دهد. در اصل، هر بانک یا برنامه مالی می تواند از این تراشه برای پردازش پرداخت استفاده کند، اما اپل دسترسی را محدود می کند ، بنابراین پرداخت فقط از طریق Apple Pay انجام می شود. اپل از کلیه معاملات انجام شده از طریق Apple Pay سهم می گیرد، که از برخی بانک ها شکایت دارند که اقدامی ضد رقابتی است.

در نوامبر سال گذشته، پارلمان آلمان قانونی را تصویب کرد که طبق آن اپل موظف است تراشه را در دسترس شرکت های شخص ثالث قرار دهد. یک کمیته پارلمانی آلمان روز چهارشنبه در یک جلسه دیرهنگام غیر منتظره رأی داد تا غول فناوری را مجبور کند Apple Pay را برای ارائه دهندگان رقیب در آلمان باز کند.

این به صورت اصلاحیه قانون ضد پولشویی بود که اواخر روز پنجشنبه توسط مجلس کامل تصویب شد و قرار است از اوایل سال آینده به اجرا درآید. این قانون که به طور خاص از اپل نام نبرد، اپراتورهای زیرساخت پول الکترونیکی را مجبور می کند با پرداخت هزینه ای معقول، به رقبا دسترسی پیدا کنند.

دسترسی به تراشه NFC در سراسر اروپا لازم است

تنظیم کننده ضد انحصاری اتحادیه اروپا سال گذشته تحقیقات ضد انحصاری را در مورد این واقعیت آغاز کرد که اپل دسترسی NFC را برای اهداف پرداخت محدود کرد و بلومبرگ گزارش داد که اکنون یک قانون جدید در سراسر اروپا را بررسی می کند.

اتحادیه اروپا قوانین جدیدی را در نظر گرفته است که احتمالاً اپل به آنها اجازه دسترسی به فناوری پرداخت در داخل آیفون های خود را به رقبا می دهد.

طبق اسناد به دست آمده توسط بلومبرگ، قوانین جدید مانع از دسترسی تولید کنندگان دستگاه های تلفن همراه به فناوری ارتباطی نزدیک در تلفن های هوشمند و سایر دستگاه ها مانند ساعت های هوشمند می شود […]

این گزارش قرار است هفته آینده توسط کمیسیون اروپا به عنوان بخشی از بسته پیشنهادهای سیاست گذاری […] ارایه شود.

اتحادیه اروپا می گوید:

“به موازات اجرای رقابت مداوم و در آینده، کمیسیون بررسی خواهد کرد که آیا مناسب است قانونی را با هدف تأمین حق دسترسی تحت شرایط عادلانه، معقول و بدون تبعیض، به زیرساخت های فنی لازم برای حمایت از تأمین هزینه خدمتا پیشنهاد دهد.”

بلومبرگ می گوید که نه اپل و نه کمیسیون اروپا هیچ نظری ارائه نداده اند. نظر شما چیست؟ این اقدام انحصارطلبانه اپل باید به زودی برداشته شود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mb.Pcr

الهی شکر که اروپا میخواد ملزم به استفاده چیپ nfc کند
خیلی سود آور بود واقعا مارو از تاریکی در آورد! 🙏
#شوخی

Milad7

خوشم میاد ما کلا جزو دنیا نیستیم =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)