حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت‌های رابط ‌کاربری EMUI 11 هوآوی و اولین مدل‌های دریافت‌کننده آن

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار رسمی شرکت‌ها، هواوی

جدیدترین رابط‌کاربری هوآوی یعنی رابط ‌کاربری EMUI 11 که به تازگی معرفی شده است، قابلیت‌های جدیدی نظیر امکان انجام چندکار در چند پنجره، ارتباط هم‌زمان چند دستگاه، امکان جستجو در چند دستگاه به صورت هم‌زمان و بسیاری از قابلیت‌های هوشمند جدید را به اکوسیستم هوآوی اضافه خواهد کرد.

اولین مدل‌هایی هستند که این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند، 10 مدل از محصولات هوآوی هستند که لیست آن‌ها در ادامه آمده است.

  1. Huawei P40
  2. Huawei P40 Pro
  3. Huawei P40 Pro+
  4. Huawei Mate 30 مدل (4G)
  5. Huawei Mate 30 مدل (5G)
  6. Huawei Mate 30 Pro مدل (4G)
  7. Huawei Mate 30 Pro مدل (5G)
  8. Huawei Mate 30 RS Porsche Design
  9. Huawei MatePad Pro
  10. Huawei MatePad Pro 5G

البته به مرور طیف گسترده‌ای از محصولات هوآوی این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد که جدول زمانی آن قبلا در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

قابلیت‌های جدید EMUI 11

این قابلیت‌ها با بهینه‌سازی رابط کاربری تجربه کاربری بهتری را ایجاد می‌کند. لیست به‌روزرسانی‌ها و قابلیت‌‌های جدید طولانی است که در ادامه تعدادی از مهمترین‌های آنها را معرفی خواهیم کرد.

 

رویکرد هنری در قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن (Always on Display)

این قابلیت جدید به کاربر اجازه استفاده از AoD جدید با طراحی‌ها و رنگ‌بندی‌های هنری را می‌دهد. این طرح‌ها با الهام از کارهای نقاش شهیر «پیت ماندریان»(Piet Mondrian)  اجرا شده‌اند.

این قابلیت از سه «پالت» (Palette) رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی پشتیبانی می‌کند که البته امکان اضافه کردن رنگ به دلخواه کاربر و تصویر منتخب را نیز دارد. برای مثال کاربران سخت‌پسند می‌توانند رنگ صفحه‌نمایش خود را با رنگ لباس‌ خود ست کنند.

قابلیت استفاده از چند پنجره به صورت هم‌زمان

این قابلیت که در نسخه قبلی این رابط‌کاربری یعنی EMUI 10.1 معرفی شده، اجازه انجام چند کار به صورت هم‌زمان و به ساده‌ترین شکل ممکن به کمک تقسیم صفحه‌نمایش به چند بخش را می‌دهد. علاوه بر این هنگام تماشای ویدیو یا بازی کردن نیز بدون قطع‌کردن تصویر و به کمک پنجره‌ای شناور می‌توان کارهای بسیاری را انجام داد.

کاربران با کشیدن انگشت از دو طرف صفحه‌نمایش به داخل، به پنل کاربری این قسمت دسترسی پیدا می‌کنند. در این پنل برنامه‌های مختلف در حال اجرا، نمایش داده شده که با لمس آن به صورت پنجره شناور نمایش داده می‌شوند. برای اضافه کردن برنامه به عنوان یک تکه ثابت از صفحه‌نمایش نیز کافیست بر روی «آیکون» (Icon) آن انگشت خود را نگه دارید.

از امکان پنجره شناور می‌توان برای پاسخگویی سریع به پیام ها نیز استفاده کرد.

انیمیشن‌هایی مبتنی بر عامل انسانی

بر خلاف نسخه‌های قبل، EMUI 11 انیمیشن‌هایی روان‌تر و جدیدی را ارائه می‌کند که بر اساس توجه به عوامل انسانی و متناسب با آن طراحی شده‌اند. این موضوع باعث بهینه‌سازی عملکرد و ارتقا سطح تجربه کاربری می‌شود. با الهام از کاری که در فیلمبرداری سینمایی انجام می‌شود، افکت‌های بصری طولانی‌تری نسبت به افکت‌های قبلی طراحی شده که باعث کاهش تحرک چشم و کاهش خستگی آن می‌شود.

این افکت‌ها در چند برنامه قابل رویت هستند از جمله در تقویم، گالری و برنامه‌های ویدیویی.

 

قابلیت چند پنجره‌ای جدید

این قابلیت به طور کل شیوه عملکرد چندکار به صورت هم‌زمان را تغییر داده و اکنون می‌تواند از سه پنجره هم‌زمان پشتیبانی‌کند. برای مثال شما می‌توانید به صورت هم‌زمان روی یک پنجره مشغول دیدن رویدادی زنده باشید، در پنجره‌ای دیگر نکات رویداد را یادداشت کنید و حتی در پنجره سوم با دوستان خود صحبت کنید.

علاوه بر آن امکان ارتباط بهتر و سریع‌تر با دستگاه‌هایی دیگر نظیر لپ‌تاپ نیز مهیا شده است. حالا پس از اتصال تبلت می‌توانید از آن به عنوان دوربین دوم لپ‌تاپ یا صفحه نمایش دوم آن استفاده کنید حتی امکان کار روی مدارکی که در لپ‌تاپ ذخیره شده نیز از طریق تبلت وجود دارد.

 

برنامه NotePad جدید

اپ Super Notepad امکان کار با یک محتوا به صورت هم‌زمان از چند دستگاه را مهیا می‌کند. مثلا می‌توانید از گوشی عکسی به آن اضافه یا از تبلت برای روتوش آن استفاده کنید. امکان هوشمند استخراج نوشته از تصویر نیز از قابلیت‌های جدید این اپلیکیشن هوآوی است.

 

امنیت و دسترسی‌ها

EMUI 11 با استاندارد جدیدی در امنیت و قابلیت‌های حریم خصوصی عرضه می‌شود. یک عکس علاوه بر تصویر که نمایش می‌دهد، حاوی اطلاعات مهمی مانند موقعیت جغرافیایی، زمان و اطلاعات دستگاه است. امکان رمزنگاری عکس در EMUI 11 از لو رفتن اطلاعات این چنینی جلوگیری می‌کند. امکان رمزگذاری نوشته‌ها و حتی گذاشتن قفل نیز روی آنها وجود دارد.

زیرنویس‌های قدرت گرفته با هوش‌مصنوعی

یکی از قابلیت‌های جدیدی که در EMUI 11 عرضه شده و در حال حاضر منحصر به کاربران چینی است، AI Subtitles نام دارد. این قابلیت امکان ترجمه هم‌زمان زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و کره‌ای را به زبان چینی فراهم می‌کند.

 

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

خیلی قشنگه رابط جدیدش به جرعت میگم بهترین رابط کاربری موبایل هست این.

Mahdi

هرچند شاید خیلیا خوششون نیاد ولی من که خوشم میاد بخاطر مصرف باتری

Pouya

“انیمیشن های روان تر”
تا حالا که emui 10.1.0 روون ترین تجربه ام بوده
من ظاهر رابط کاربری one ui که روی اس ۹ داشتم رو ترجیح میدم
ولی emui خیلی روونه می‌دونم kirin 980 با بودجه ی من عالیه ولی از چیزی که فکر می کردم روون تره
این طور که شنیدم emui 11 تغییر چندانی نداره نسبت به ۱۰ در ظاهرش
با توجه به اینکه ۱۰ هم تغییر زیادی نداشت (منظورم بیشتر آیکون هاس که خیلی با سلیقه ی من جور نیست، منوی ستینگ و نوتیفیکیشن بار تغییرات زیادی داشتن)امیدوار بودم آیکون ها در emui 11 تغییرات خوبی داشته باشه که اینطور که میگن نداره
ولی در مجموع تجربه ی بدی نبود
اکثر نظراتی که در مورد رابط کاربری هواوی شنیدم خیلی منفی بود
ولی خیلی هم بد نیست
من کلا از یکنواختی و تکرار بی زارم دلم میخواد تجربیات متفاوتی داشته باشم
چندین سال سامسونگ داشتم
و emui در مجموع تجربه ی خوبیه مخصوصا روونیش

m.b

با احترام در بخش تعامل با توجه به چیز هایی که دیدم، تا اینجا color os 11 رو ترجیح میدم…

Milad7

فقط سلطان p40 pro +

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)