حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رپورتاژ آگهی چیست؟

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

رپورتاژ آگهی، معرفی خدمات، کالا و یا کسب‌و‌کار شما در رسانه‌ای دیگر است. رسانه ناشر اعتماد مخاطبان زیادی را بدست آورده است و می تواند به صورتی نامحسوس بازار هدفمندی برای شما ایجاد نماید. هم‌چنین، رپورتاژ آگهی در سئو سایت شما نیز موثر است. با این مقاله همراه شوید تا هر آنچه درباره رپورتاژ آگهی باید بدانید را به شما بگوئیم.

جالب است بدانید که دیوان بین‌المللی تبلیغات از آنجایی که مخاطبین به رسانه‌ها اعتماد زیادی دارند و تاثیر رپورتاژ آگهی بسیار بالا است، قوانین سفت‌و‌سختی را برای آن تصویب کرده‌است. یکی از این قوانین که در سال 1997 میلادی تصویب شد این بود که رسانه در همان ابتدا مخاطبان را متوجه تبلیغی بودن آنچه که می‌بینند، بکنند.

رپورتاژ آگهی در ایران

اما در کشور ما رپورتاژ نیز تعریف خاص خودش را پیدا کرد. وبسایتها و رسانه‌ها این سبک تبلیغات را انجام می‌دهند و در قالب یک خبر یا ویدئو که محتوای آن توسط سفارش‌دهنده تهیه می‌شود در سایتهای خبری منتشر می‌کنند. بسیاری از رسانه‌های درجه‌یک کشوری همگی این خبرها را در سرویس رپورتاژ خبری یا بازار منتشر می‌کنند و یا در انتهای آن گوشزد می‌کنند که متن روبروی شما تبلیغاتی است و ناشر مسوولیتی در قبال محتوای آن نمی‌پذیرد.

استفاده از رپورتاژ آگهی برای بهبود سئو سایت

سئو سایت چیست؟ روزانه میلیون‌ها یا حتی میلیاردها جستجو در گوگل صورت می‌گیرد و این موتور جستجوگر قدرتمند نیز نتایج جستجوی خود را به صورت لیستی از ده لینک وبسایت در صفحه اول نتایج به مخاطب نمایش می‌دهد. چرا گوگل وبسایتی را بالاتر از دیگری و در رتبه اول نمایش می‌دهد؟ به زبان ساده این وبسایت از سئو قوی‌تری بهره‌مند است.

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو

وقتی که وبسایت شما مشکلاتی در بدنه خود و در رعایت اصول سئو تکنیکال و داخلی نداشته باشد، وارد مرحله سوم یعنی سئو خارجی و به دست آوردن بک‌لینک از وبسایتهای معتبر می‌شوید. در خارج از ایران این رویه معمولا به این صورت شکل می‌گیرد که شما باید محتوای منحصر بفرد و فوق‌العاده‌ای ارائه دهید تا دیگر وبسایتها در هنگام استفاده از محتوای شما به سایت شما لینک دهند.

به لینک سایت شما که در سایتهای دیگر قرار داده‌شود “بک لینک” می‌گویند. بک‌لینک فرکانسی بسیار قوی برای الگوریتم‌های جستجوی گوگل می‌فرستد که وبسایت مقصد آن از اعتبار بالایی برخوردار است. دلیل این امر نیز این است که گوگل متوجه می‌شود یک وبسایت خبرگزاری معتبر، مخاطبین خود را برای مطالعه بیشتر درباره عبارت بخصوصی به صفحه دیگری ارجاع داده است.

سپس ربات گوگل وارد آن صفحه می‌شود و محتوای آن را بررسی می‌کند و با عبارت لینک شده یا Anchor Text مقایسه می‌کند، در صورتی که همه چیز طبیعی و درست به نظر برسد، گوگل تصمیم می‌گیرد جایگاه بهتری را در نتایج جستجو به سایت مذکور اختصاص دهد.

خرید رپورتاژ آگهی

گوگل کاربران خود را از خرید بک لینک و پرداخت بها بابت آن منع می‌کند و در عین حال تبادل لینک را در دنیای وب امری قابل قبول و تاثیرگذار می‌داند. اما این روال در کشور ما با پرداخت هزینه آگهی به رسانه ها میسر شده است. شما می توانید با پرداخت هزینه یک رپورتاژ آگهی، خبری به طور معمول تا 1500 کلمه محتوای متنی را به همراه سه بک‌لینک به سایت خود روی عبارات هدف به دست آورید.

وبسایتهای بسیاری در ایران به صورت واسطه اقدام به فروش رپورتاژ آگهی بر روی وبسایتها می‌نمایند که از قدیمی‌ترین آنها می‌توان به راش‌وب اشاره کرد که بیش از 5 سال و با شروع فروش رپورتاژ در ایران با تعداد 10 سایت شروع به همکاری نمود و در حال حاضر می توانید ثبت سفارش رپورتاژ خود را در بیش از 550 وبسایت خبرگزاری، خبری، مجلات اینترنتی، سلامت، گردشگری، تکنولوژی و حتی وبسایتهای انگلیسی زبان یا سایتهای دانشگاهی خارجی انجام دهید و با بدست آوردن بک لینکهای با کیفیت به بهبود سئو سایت خود کمک کنید.

چطور رپورتاژ آگهی تاثیرگذار بنویسیم؟

پیش از هرچیز در نظر بگیرید وبسایتی که شما قصد انتشار رپورتاژ در آن دارید، برای مثال خبرگزاریها، از اعتبار دامنه بالاتری برخوردار هستند و راحت‌تر راه صعود به نتایج بالای گوگل را می‌پیمایند. اما با توجه به رقابت نباید هدف اصلی و عبارت کلیدی شماره یک خود را برای رپورتاژ انتخاب کنید بهتر است از عبارات جستجو با ماهیت دیگری استفاده کنید.

در حقیقت عبارات جستجو سه ماهیت متفاوت دارند، اطلاعاتی، مسیریابی و معاملاتی.

اطلاعاتی هنگامی است که بازار هدف شما هم‌چنان در حال کسب اطلاعات بیشتر است. در واقع این مقاله پیش‌روی شما یک مقاله اطلاعاتی است چرا که شخصی که جستجو می کند “رپورتاژ آگهی چیست” اطلاعات اولیه درباره تاثیر مثبت این سبک تبلیغات دارد ولی به اطلاعات بیشتری نیاز دارد.

عبارات مسیریابی نیز هنگامی است که شخص به دنبال مسیر رسیدن به هدف خود می‌گردد، برای مثال “سایتهای فروشنده رپورتاژ آگهی”، “بهترین سایت خبری برای خرید رپورتاژ” و … .

عبارات معاملاتی نیز همانطور که از نامش پیداست، کاربر تصمیم خود را گرفته است و جستجو می کند: “خرید رپورتاژ آگهی”.

عبارات معاملاتی معمولا بیشترین سهم جستجو را دارند و شما باید در وبسایت خود برای اینگونه عبارات برنامه ریزی و سرمایه‌گزاری کنید. اما عبارات اطلاعاتی که حجم جستجوی کمتری دارند نیز نباید از آنها غافل شوید و می توانید مانند ما با یک خبرگزاری برای به دست آوردن جایگاه روی چنین عباراتی همکاری کنید.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان به وبسایت https://www.rushweb.ir/ سر بزنید.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1234567890

تبلیغ ریپورتاژ آگهی تو ریپورتاژ آگهی ندیده بودیم که دیدیم.

vahid

چرا رپورتاژ آگهیارو میریزی تو رپورتاژ آگهی😄

Milad7

چرا قیمه ها را ریختی توی ماستا =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)