حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه گوگل کروم را مرورگر پیش فرض iOS 14 قرار دهیم؟

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

سیستم عامل iOS اپل بدون شک برگ برنده این شرکت است و یکی از اصلی ترین دلایل فروش مخصولاتش به شمار می رود. با تمام پیشرفت هایش اما برخی موارد واقعا به شکل عجیبی در این سیستم عامل وجود ندارد. مثلا ۱۴ نسل است کاربر اختیاز تغییر مرورگر پیشفرض دستگاه را ندارد! اما در iOS 14 این انحصارطلبی رو به پایان است. اما چگونه گوگل کروم را مرورگر پیش فرض iOS 14 قرار دهیم؟ اینجا یک آموزش ساده برای آن وجود دارد.

مرورگر پیش فرض iOS 14

 

هنگامی که اپل سیستم عامل iOS 14 را در ماه ژوئن معرفی کرد، بسیاری از ویژگی های مورد انتظار را وعده داد. برطرف شدن چیزهایی که در اکوسیستم iOS به رویا تبدیل شده است. به عنوان مثال، با iOS 14 بالاخره می توانید ویجت هایی را به صفحه اصلی اضافه کنید و در آخر یک کشوی برنامه نیز وجود خواهد داشت، بدین معنی که مجبور نیستید تک برنامه های موجود در صفحه اصلی خود را داشته باشید.

همچنین، شما می توانید برای اولین بار مرورگر پیش فرض خود را تغییر دهید. در واقع ، شما همچنین می توانید برنامه ایمیل پیش فرض خود را تغییر دهید. در حالی که ماه ها کاربران توانسته اند iOS 14 و iPadOS 14 را آزمایش کنند، این ویژگی نشان داده نشده است.

البته، یکی از دلایل اصلی این است که یک مرورگر فقط به طور خودکار نامزد یک مرورگر پیش فرض نمی شود. اپل باید مطمئن شود که از استانداردهای خاصی برخوردار است (!)، آن را تأیید کرده و به آن دسترسی پیدا می کند.

به نظر می رسد اولین مورد گوگل Chrome است و شما حتی نیازی به استفاده از نسخه بتا Chrome ندارید (که به هر حال پر است). در اینجا نحوه تنظیم Chrome به عنوان مرورگر پیش فرض خود آورده شده است:

  1. 1- جدیدترین نسخه Google Chrome را از App Store دانلود و نصب کنید.
  2. 2- در تنظیمات، لیست Chrome را پیدا کنید.
  3. 3- برنامه پیش فرض مرورگر را انتخاب کنید و Chrome را انتخاب کنید.

ترفند این است که بدانید شما باید به تنظیمات برنامه بروید، نه اینکه تصور کنید در جایی تنظیمات کلی وجود دارد. همچنین ، جستجوی “پیش فرض” در برنامه تنظیمات چیزی را تغییر نمی دهد.

دستورالعمل ها برای تغییر پیش فرض با هر برنامه ای، اعم از ایمیل یا مرورگر وب، مشابه خواهند بود. در زمان نوشتن این مقاله، فقط Chrome از آن پشتیبانی می کند. احتمالاً مایکروسافت Edge و Outlook را در راه دارد.

شما کاربر iOS هستید؟ فکر می کنید مرورگر کروم را پیش فرض دستگاه خود قرار دهید؟ لیست پردانلودترین نرم افزارهای iOS نشان می دهد که کاربران به کروم اعتقاد زیادی دارند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

کابل تبدیل جک 3.5 به usb c چی پیشنهاد میکنید؟

Milad7

اصلا از کروم استفاده نمیکنم…. خود safari بهتره 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)