حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال کاهش قیمت PS5 سونی برای رقابت با XSX و XSS مایکروسافت

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | پلی‌استیشن

مدت هاست که شایعه شده بود که قیمت PS5 برای سونی مهم است، زیرا اجزای گران قیمت MSRP (مخفف Manufacturers Suggested Retail Price به معنی قیمت فروش پیشنهادی تولیدکننده) را بالاتر و بالاتر می برند. یک تحلیلگر ادعا می کند قیمت ۱۰۰ دلار بیشتر از Xbox Series X است. حتی گزارش شده است که هزینه ممکن است منجر به محدود شدن سونی در تولید اولیه کنسول شود. حالا اما می شنویم که احتمال کاهش قیمت PS5 سونی برای رقابت با XSX و XSS مایکروسافت وجود دارد. به خصوص با قیمت ۴۹۹ دلاری ایکس باکس سری ایکس و ۲۹۹ دلاری ایکس باکس سری اس این برای سونی مهم است.

کاهش قیمت PS5

 

ما شاهد برخی ادعاها هستیم که منبع ناشناس آن می گوید PS5 “بطور قابل توجهی” گرانتر از دستگاه رقیب مایکروسافت بوده است. گفته می شود با اعلام قیمت X / S سری Xbox، سونی تصمیم گرفته هزینه هر دو دستگاه خود را کاهش دهد.

سونی PS5 بدون دیسک هم اکنون می تواند 399 دلار به فروش برسد، که هنوز هم بیشتر از 299 دلار Xbox Series S تمام دیجیتال است، در حالی که نسخه استاندارد این کنسول 499 دلار، همان Xbox Series X خواهد بود.

“منابع ناشناس” آنقدرها قابل اعتماد نیستند ، بنابراین همه اینها را باید با شک و تردید مرور کرد، اما شرکت های فناوری که قیمت محصولات منتشر نشده را بر اساس رقابت تغییر می دهند چیز جدیدی نیست.

ما می دانیم که Xbox Series X از نظر قدرت خام PS5 را پشت سرمی گذارد اما سونی SSD سفارشی خود را ستایش کرده است، که می تواند داده های فشرده شده را حداکثر ۹ گیگابایت بر ثانیه و ۵.۵ گیگابایت در ثانیه پس از فشرده سازی تغییر دهد، این واقعاً ویژه است.

البته مشخصات به تنهایی، کنسول نمی فروشد. عواملی مانند عناوین انحصاری سهم بزرگی دارند. طبق یک نظرسنجی اخیر، 84٪ از گیمرها نسبت به PS5 هیجان بیشتری نسبت به Xbox Series X دارند. اینکه قیمت تا چه اندازه بر نظرات مردم تأثیر می گذارد، باید منتظر بماند.

نظر شما چیست؟ قیمت چقدر در خرید شما تاثیر دارد؟ به خصوص در این مورد.

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

انحصاری های سونی یه چیز دیگست

pooria

اره ولی برا خارجی ها برا ایرانی ها game pass یه چیز دیگست

Farcry

من دیگه سرم بره (به خاطر یه دلایلی) سمت سونی نمیرم با اینکه تا الان تقریبا همه کنسول هایی که داشتم پلی استیشن بوده (PS1 و PS2 و PS4 رو تا الان داشتم و الان هم یه وان ایکس دارم) اگر هم برم آخر نسل برای انحصاری های خوبی که داره PS5 میخرم ولی اول نسل حتما سری ایکس میگیرم.من بعید میدونم مایکروسافت توی نسل ۹ از نظر بازی های انحصاری ضعیف ظاهر بشه و حتما میتونه با سونی از این نظر رقابت کنه.

pooria

بهت قول میدم ضعیف ظاهر میشه
الان بهم میگی استودیو های خیلی خوبی خریده
بله درسته منتها در نسل 10 به بازدهی کامل خودشون میرسن و فعلا فقط خریداری شدن و یک بازی خوب 7،8 سال طول میکشه تا یک ای پی جدید ساخته بشه

Farcry

داداش اصلا کاری به اونها ندارم ولی همین مایکروسافت سال ۲۰۲۰ دو تا بازی خوب با متا ۹۴ منتشر کرده (دقیقا بعد از تحولی که سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ توی استودیوهای مایکروسافت صورت گرفت این دو بازی اومدن) یکیش ori و دیگری microsoft flight simulator درحالی که کلا توی نسل ۸ تنها فورزا هورایزن ۴ متای بالای ۹۰ گرفته بود.همین نشون میده توی استودیو های مایکروسافت تحولی رخ داده. شاید دومی رو بگی شبیه سازه و فلانه و……. ولی همین بازی بهترین گرافیک نسل ۸ رو داره و با اون دنیای عظیمی که داره و دقیقا اندازه کره زمین هست خیلی ها رو شگفت زده کرده.بازی شبیه ساز هم بازیه وگرنه فیفا و NBA2K و حتی بازی های ریسینگ یه نوع شبیه ساز محسوب میشن.بین استودیو ها هم غیر از پلی گراند که همیشه بازی شاهکار تحویل داده آبسیدین هم اضافه شده که سابقه خیلی خیلی عالی توی ساخت بازی داره.غیر از اینا هم نینجا تئوری و inititive و ۳۶۳ و کوالیشن هم هستن.اگر به اینا استودیو rare که جزو سه استودیوی بزرگ بازی سازی دنیا در یه زمانی بود و مایکزوسافت با قیمتی بالا اونو خرید اضافه کنیم مایکروسافت حداقل از لحاظ وزنی و سابقه ای استودیو های خیلی قوی داره.

MohammadFarhaadi

موقعی که استودیوها رو خریده حتما در حال ساخت بازی بودن که چند سالی از شروعش گذشته و با توجه به عناوین در حال ساختشون خریدشون.نیاز به صبر کردن زیاد نیست.نهایت دو تا چهار سال طول بکشه یه سری از بازیها.که مطمئنا تا حالا آماده عرضه شدن.

Auroro

خب قیمتو بگو دیه

pooria

499 دلار بشه احتمالا البته نسخه دیسکی به نظر من برای ما ایرانی ها ایکس باکس ارزش خرید بالاتری داره چون راحت با گیم پس بازی میکنیم لازم نیست واسه هر بازی 60 دلار پول بدیم

Mahdi

عاشقتم مایکروسافت و سونی

MohammadFarhaadi

همونطور که یه نسل میتونه کنسول رو بالا ببره و انحصاریهای عالی بده بیرون یه نسل هم میتونهذاون رو زمین بزنه.مثل ایکس باکس که نسل هفت تو انحصاری بهتر عمل کرد و نسل هشت افتضاح کرد.البته بیشتر شکست اول کارش بخاطر تصمیمات عجیب مدیر قبلیش بود وگرنه اسپنسر عالی جمش کرد و مطمئنا با شم خوبی که داره این نسل میترکونه.نمونش قدرت عالی کنسول این نسل و استودیوهای خریداری شده و اهمیت دادن به همه سلایق و عدم اجبار خریدار کنسول به کارهای عجیب و غریب در کنار قیمت واقعا رقابتی که هنوز نیومده سونی رو به دردسر انداخته.

ARMTIN

چه خوبه که مایکروسافت تو حوزه صنعت گیک حضور داره …
اگه این رقابت وجود نداشت ، سونی کنسول جدیدش با قیمت بالاتری بفروش میرسوند …

Milad7

جونم سلطان گیم 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)