حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتور جستجور هواوی Petal Search با تمرکز بر موبایل رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 10 دیدگاه | هواوی

امروز غول فناوری چینی کنفرانس توسعه دهندگان هواوی ۲۰۲۰ یا HDC 2020 را برگزار کرد. در این نشست، ژانگ پینگان، رئیس بخش تجارت کلاد هواوی از انتشار رسمی موتور جستجوی هواوی خبر داد. این عمدتا برای زمینه تلفن همراه است. وی گفت که موتور جستجو عمدتا برای کاربران تلفن همراه هواوی است. در حال حاضر بیش از 170 کشور و منطقه، بیش از 50 زبان و بیش از 20 صنعت را پوشش می دهد.

 

موتور جستجور هواوی Petal Search

پیش از این، هواوی پیشگام راه اندازی سرویس جستجوی آنلاین Petal Search در بازارهای خارج از کشور برای جایگزینی جستجوی گوگل بوده است. در ژوئن سال جاری، جستجوی گلبرگ یا Petal Search در App Gallery راه اندازی شد. Petal Search توسط هواوی ساخته شده است. اما محتوای جستجو به طور عمده توسط شرکای شخص ثالث از جمله Qwant، بزرگترین موتور جستجو در اروپا و Yandex، بزرگترین موتور جستجو در روسیه ارائه می شود.

این شرکت پنج موتور اصلی سرویس هواوی HMS 5.0 را کاملا باز می کند، زمینه بکر و ابتکاری را برای توسعه دهندگان جهانی ارایه می دهد و اکوسیستم جدید HMS را ایجاد می کند. پنج موتور اصلی خدمات عبارتند از: موتور پرداخت، موتور تبلیغات، موتور مرورگر، موتور نقشه و موتور جستجو.

در حال حاضر، “جستجوی هوشمند” تلفن های هوشمند هواوی می تواند در شش دسته کار کند:

۱- “محلی” می تواند مخاطبین محلی ، پیام های متنی ، یادداشت ها و غیره را جستجو کند.

۲- “یکپارچه” همه دسته ها را جستجو می کند ، از جمله اخبار ، فیلم ها ، موسیقی ، برنامه ها و غیره.

۳- جستجوهای “وب” با صفحات وب Baidu سازگار است.

۴- «برنامه ها» به طور خاص برنامه های برنامه تلفن همراه را جستجو می کند

۵ و ۶ – ‘Video’ و ‘Music’ به ترتیب برای Huawei Video ’و‘ Huawei Music ’خود را جستجو می کنند.


در HMS Core 5.0 نه تنها قابلیت های ابری را باز می کند، بلکه قابلیت های نرم افزاری، سخت افزاری و تراشه را نیز باز می کند.

ژانگ پینگان گفت که HMS به 56 کیت، 12981API به همراه 1.8 میلیون توسعه دهنده ثبت شده در سال جاری و 96،000 برنامه یکپارچه HMS Core رسیده است.

هواوی در مقابل گوگل

وی همچنین اشاره کرد که بازار برنامه های هواوی در حال حاضر با 700 میلیون کاربر در سراسر جهان، جز 3 بازار برنامه برتر جهان است. فروش خارج از کشور تلفن های هوشمند HMS پس از ماه مه سال جاری شروع به افزایش کرد.

اپ گالری هواوی

از ژانویه تا آگوست سال ۲۰۲۰، توزیع تجمعی برنامه ها به 261 میلیارد بار رسیده است. به طور کلی، در بازارهای خارج از کشور، هواوی دسترسی به خدمات تلفن همراه Google GMS را از دست داده و مجبور شده است HMS خود را توسعه دهد. اکنون پس از iOS و GMS به سومین اکوسیستم موبایل جهان تبدیل شده است.

HMS Core 5.0 به طور کامل هفت حوزه اصلی را شامل می شود: خدمات کاربردی ، گرافیکی ، هوش مصنوعی ، رسانه ها ، سیستم ها ، امنیت و دستگاه های هوشمند. در این میان ، بیش از 20 عملکرد جدید به زمینه های گرافیکی و رسانه ای اضافه شده است و همه قابلیت ها رایگان است.

در مقایسه با یک سال پیش، تعداد توسعه دهندگان ثبت جهانی Huawei HMS تا 98٪ از 910،000 به 1.8 میلیون نفر افزایش یافته است و تعداد برنامه های HMS Core یکپارچه تا 123٪ از 43،000 به 96،000 افزایش یافته است. تعداد برنامه های پریمیوم از 6000 مورد تا 10 برابر افزایش به 73000 مورد رسیده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تلاش های هواوی موفق خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

سرمایه گذاری ویژه ای واسه ساختن یه اکوسیستم فعال کرده که ۸۰ درصد به هدفش رسیده .

Dr.Nazer

عالی

Mahdi

قربانی اصلی تحریم هواوی گوگل بیچاره هست

The MTest MT

هواوی یه جوری داره با چنگ و دندون خودشو بالا می کشه که فکر می کنم تا 6ماه دیگه یه امپراطوری اکوسیستم داشته باشه

Farcry

جوک خوبی بود! شاید شماها یادتون نیاد ولی بعضی از کاربران زیر پست های ویندوز فون و تایزن با همین آب و تاب مینوشتن که گوگل و ios سهمشون کم میشه یا حتی نابود میشن.هوآوی با این حرکت هایی که الان زد و حتی موتور جستجو خودش رو رونمایی کرد نشون داده که هدف اصلیش چین هست نه بازار های بزرگ اروپا و امریکا و حتی جهان.حتی تا الان بیشترین همکاری رو داره با توسعه دهنده های چینی انجام میده که بتونه توی چین موفق بشه.خود بنیان گذار هوآوی صادقانه گفت ۲۰۰ سال طول میکشه تا هارمونی به اندروید برسه.اگر زدن سیستم عامل موبایل آسون بود سامسونگ و مایکروسافت و حتی آمازون که چندین برای هوآوی ثروت دارن سمتش میرفتن یا موفق میشدن با اینکه همشون میدونن ساخت سیستم عامل موبایل خیلی خیلی خیلی پولساز هست. ره صد ساله رو هوآوی نمیتونه یه شبه بره.

The MTest MT

دوستان راستی کسی می دونه هارمونی بیشتر از چه سیستم عاملی ایده گرفته؟؟؟

Farcry

لینوکس و اندروید.کلا سیستم عامل دستگاه های الکتریکی رو شرکت های آمریکایی ساختن. لینوکس امریکایی ، ios و مک اس آمریکایی ، اندروید آمریکایی و ویندوز آمریکایی.غیر از این هر سیستم عامل دیگه ای باشه از لینوکس و متن باز بودن اون کمک گرفته و ایجاد شده

TheFreeCritic

این کارش مثل یک ق.مار بزرگه ق.ماری که شانس برد درش زیر 5 درصده ااگه موفق بشه دیگه یک اکوسیستم برای خودش داره و برو بیایی برای خودش پیدا میکنه اما … اگر ببازه انا لله و انا الیه راجعون

Farcry

اگر ببازه مطمئنا از بازار اسمارت فون ها خارج میشه.هوآوی باید هر جور میشد با آمریکا توافق میکرد.همین الانش به جز بازار چین توی تقریبا تمامی بازار ها گوشی های شیائومی و سامسونگ و سایر شرکت های چینی دارن سهم هواوی رو آروم آروم میگیرن.

Milad7

باید منتظر موند و دید که میتونه موفق باشه یا خیر….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)