حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل هواوی HarmonyOS حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد اندروید رسیده است

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | هواوی

در سال ۲۰۱۹ دولت ایالات متحده مقررات جدیدی را اجرا کرد که Huawei پشتیبانی Google خود را از سیستم عامل Android از دست داد. از آن زمان، این شرکت روی سیستم عامل اختصاصی خود کار می کند که اکنون ظاهراً سیستم عامل هواوی HarmonyOS حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد اندروید رسیده است.

به گفته یو چنگدونگ، مدیر عامل Consumer BG Huawei غول فناوری چینی همچنین برای سایر حالات بد نیز آماده است. با نزدیک شدن سطح سیستم عامل هارمونی به سطح سیستم های اندروید ، این شرکت می تواند آن را روی تلفن های هوشمند خود ارایه کند تا جایگزین اندروید شود، در صورتی که آمریکا شرکت های چینی را از استفاده کامل از اندروید منع کند. به عبارت دیگر، سیستم عامل تقریباً کامل شده است و اکوسیستم آن می تواند با ارائه پیشنهادهای خود، رقیب و جایگزین گوگل در سطح جهانی شود.

علاوه بر این، این مقام ارشد همچنین اظهار داشت که در صورت مواجه شدن هواوی با ممنوعیت کامل نرم افزار گوگل، اکنون می تواند سیستم عامل آنها را ارایه کند. سیستم عامل فقط به تلفن های هوشمند محدود نمی شود، زیرا یو چنگدونگ گفت که این سیستم عامل در آینده، در رایانه های شخصی و رایانه های شخصی دیگر هواوی عرضه خواهد شد. بدین معنی که این سیستم عامل کراس پلتفرم ایجاد خواهد کرد که مشابه اکوسیستم اپل است که امروزه بسیاری آن را می شناسند و دوست دارند.

این مقام مسئول معتقد است که ممنوعیت اولیه شرکت در سال 2019 باعث وحشت و بحران نشده است، اما منجر به تأثیرات بیشتری در تجارت مصرف کننده آن شده است که مسئولیت آن را به عهده دارد. وی همچنین اشاره کرد که دور دوم تحریم ها حتی غیر منطقی تر و برای شرکت “فاجعه بار” بود. از آنجا که این شرکت مجاز به استفاده از تجهیزات نیست، مجبور به ساخت تجهیزات خود برای ادامه حیات در صنعت است.

نظر شما چیست؟ منتظر آن هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

تلاش هواوی ستودنیه

HOSEIN

بعید می‌دونم به این سطحی که گفته رسیده باشه

علی ستاری‌فر

سلام آقای عطایی
کلمه ((درصد)) رو توی تیتر جا انداختید اگه میشه اصلاح کنید
راستی پروف جدید مبارک

afsoon

تلاش و داشتن هدف یعنی موفقیت .

s.t.o.r.m

اگه حرف های هوآوی درست باشه و برپایه میکرو کرنلها باشه و خوب هم بهش برسه و توی طراحی اش و البته امنیت خوب کار کنه که انگار همون‌طور هم هست و روت نمیشه و احتمالاً آپدیت امنیتی هم بیشتر از اندروید ها میده چون کلاً دیگه سیستم عامل دست خودشه، عالیه 👌
و از روی اندروید رد میشه به شرطی که برنامه نویسا حمایت کنند و برنامه مخصوص خودش بسازند نه اینکه با دستکاری برنامه های اندرویدی رو نصب کرد که اونهم با پول وسوسه کننده تا حد زیادی حل میشه.
فقط باید دید در مورد خرید تراشه چکار میکنه ؟!!! و چطور می خواهد ادامه بده خصوصاً در سری پرچمدار که یا باید از مدیاتک تراشه استفاده یا سامسونگ (اگزنیوس) یا شاید هم کایرین ۹۹۰ 5G انبار شده که بعیده و…
اما بنظرم هوآوی یه بار دیگه دست به یکار بزرگ و عجیب میزنه مثل همین Harmony os که خیلی زود پس از ممنوع شدن گوگل رو کرد تَک رو 🙂
بنظرم از یه جایی مطمئن هست که اینهم خرج هارمونی OS و بخش نرم افزاری و کلاً پنت های جدید موبایل بکار گیری چندتا مهندس کوالکام و آماده همکاری برای ساخت نمایشگر MATE X3 با ویژن ایکس شده و…
هوآوی یه کمپانی عظیم هست و هر یکی از این پروژه ها بصورت کلآن خرج برده و بقالی نیست که بودن حساب کتاب جلو بره حتماً به فکر آینده هست و مطمئن.

MohammadFarhaadi

اکثر یا میشه گفت بزرگترین شرکتای ساخت بازی و برنامه چینی هستن.به راحتی ساپورت میکنن.از اونور ممکنه یه روزی بزنه به سرشون و بخاطر جنگ اقتصادی و بالا گرفتن دعوا بین شرق و غرب بخوان اندروید رو براش بازی و برنامه ندن!در صورتیکه کاربرای هارمونی به حد قابل قبول برسه ممکنه این اتفاق بیفته.شما فکرش رو بکن تنسنت دیگه واسه اندروید بازی و برنامه پورت نکنه.اگه کار به اونجا برسه به احتمال غریب به یقین آقایون در کشور خودمون قانون از یه جاییشون در میارن و ما هم مجبور به استفاده از پکیج چینیا میشیم!امیدوارم همچین چیزی انفاق نیفته هیچوقت.

s.t.o.r.m

اتفاقاً بنظر من هوآوی دوست داره این سیستم عامل اختصاصی باشه و فقط در انحصار خودش چون این رو قبلاً هم گفته بود تازه اون مدت که قرار بود تا یک سال جهت مشارکت شیامی و… باشه هم تقریباً دیگه به پایان رسیده و اونها تا الان خبری نبوده که مشارکت کرده باشند.
مدیر عامل هوآوی یه سیستم عاملی می خواهد مثل ios چون قبلاً هم گفته بود که برند اپل برند محبوب اون هست و احتمالاً مثل اپل سیستم عامل رو انحصاری کنه تا یه برتری محسوب بشه نه…

Milad7

ایول هواوی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)