حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به تراشه مدیاتک Dimensity 1000C

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | مدیاتک

پیش از این برای شما نوشتیم که ال جی ولوت با مدیاتک Dimensity 1000C ارایه شد. تراشه ای که اولین مرتبه پای تراشه 5G مدیاتک را به خارج از چین باز می کند و این مهم با همکاری LG صورت می پذیرد. اجازه بدهید نگاهی به تراشه مدیاتک Dimensity 1000C داشته باشیم. تراشه ای که چهارمین عضو در خانواده دایمنسیتی ۱۰۰۰ است.

مدیاتک Dimensity 1000C

مدیاتک در فواصل منظم چیپست های جدید 5G را برای تلفن های هوشمند تحت مجموعه Dimensity خود معرفی کرده است. اکنون، این شرکت چیپست جدیدی را برای تلفن های هوشمند 5G دارد. این تراشه Dimensity 1000C نام دارد و آن را در ایالات متحده معرفی کرده است.

این چیپست تازه راه اندازی شده، قدرت تلفن هوشمند LG Velvet را در ایالات متحده در شبکه 5G سراسری T-Mobile فراهم می کند. این شرکت می گوید این چیپست قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی، ویژگی های نمایشگر پیشرفته، اتصال سریع و قابلیت های چندرسانه ای پیشرفته را برای تجربه کاربری برتر ارائه می دهد.

مدیاتک Dimensity 1000C

مدیاتک Dimensity 1000C

مدیاتک Dimensity 1000C با استفاده از گره فرایند ۷ نانومتری تولید می شود و دارای چهار هسته CPU با Arm-Cortex-A77 و چهار هسته Arm Cortex-A55 تا 2 گیگاهرتز است. این پردازنده مرکزی دارای یک حافظه نهان بزرگ مشترک با تأخیر کم بوده تا عملکرد و قدرت را بهبود ببخشد و این یعنی کارایی حتی بیشتر.

این شرکت اضافه می کند اطمینان حاصل کرده است که گیمرهای مشتاق از گرافیک قدرتمندی زیر انگشتان خود برخوردار هستند. همچنین واحد پردازش AI MediaTek یا (APU 3.0) وجود دارد که سه نوع پردازنده AI مختلف را برای دوربین AI، دستیار AI و برنامه و سیستم عامل برای تجربیات برتر ترکیب می کند.

همچنین با پشتیبانی از AV1 HDR در Netflix و پخش ویدیویی AV1 در YouTube ارائه می شود. مدیاتک می گوید که با Twitch در تلاش است تا پخش ویدئویی AV1 را به تلفن همراه بیاورد. در کنار پشتیبانی از Dual Display و Dual Voice Wake Up، از پشتیبانی پیشرفته دوربین نیز برخوردار است.

با این معرفی، Dimensity 1000C به چهارمین مدل از سری تبدیل شده است. در حال حاضر ما دایمنسیتی ۱۰۰۰، دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس و دایمنسیتی ۱۰۰۰ ال را داریم.

نظر شما درباره تراشه 5G جدید مدیاتک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

عالیه قابلیت های زیادی داره خداروشکر که چیپای خوب مدیاتک رو tsmc تولید می‌کنه 👌

AŁɪ

راستی این دو شرکت هم وطن هم هستن خب معلومه با هم شیش دونگ باشن😶😅😂

Mahdi

جی ال ایکس و پراید هم هم وطنن
اوه ببخشید اشتباه شد⁦🤦🏻⁩

AŁɪ

جدا از اینکه خیلی بی مزه بود 😶 جی ال ایکس حالا یه چیزی ولی چه ربطی به خودرو داشت لهنتی🙂

Mahdi

مگه نمیدونستی جنس بدنه جی ال ایکس همون جنس بدنه پرایده 😐😐😐

MohammadFarhaadi

دایمن هزار جهش خوبی بود برا مدیاتک.هرچند هنوز تو بهینگی باید منتظر موند و دید که چطور جواب میده.یه چیز دیگه که مهمه هم ساپورت شدنشه که اونم بعد از یکی دو سال مشخص میشه.اگر همین روند رو بره و شل نکنه تا چند سال دیگه ممکنه بتونه تنه به تنه کوالکوم بزنه. الان هم تنها چیزایی که باعث میشه این چیپست با میانرده های کوالکوم مقایسه بشه یکیش همین ابهام در بهینه موندن و ساپورت هست یکیش هم پشتیبانیه خود چیپستای مدیاتک که واقعا حتی پرچمداراش هم نمیتونن رقابت کنن با میانرده های خوب کوالکوم.اینم نیازمند تجربه کسب کردن خود مدیاتکه و به مرور رفع میشه.یه زمانی ایراد میگرفتم به کوالکوم که چرا چیپستاش رو قویتر نمیسازه ولی بعدا متوجه شدم که با همین قدرت در صورتی که توسعه دهنده زمان بگذره و آشناتر بشه با معماری و طراحیه چیپست چه کارها که نمیشه کرد و به نفع توسعه دهندست که تکنولوژیه بیشتری رو چیپست ساپورت کنه تا اینکه قدرت خام زیاد داشته باشه خشک و خالی!شما رو ارجاع میدم به کنسولای بازی مثل ایکس باکس و پی اس در مقابل سوییچ که واقعا از نظر قدرت خنده داره مقایسه کردنشون ولی با سوییچ بعد از چند سال از معرفی چه کارهایی که نمیشه کرد!!!

The Destroyer

مسئله فقط خود توسعه دهنده‌ها نیستن
خود مدیاتک هم باید منابع لازم رو در اختیار توسعه دهنده‌ها بذاره و همینطور اون‌هارو به موقع بروز هم بکنه
این دیگه به خودش وابستس
اگر این اتفاق بیفته که خیلی خوبه اصلا
بالاخره یکی پیدا میشه تو این زمینه به عنوان رقیب کوالکام ولی تا حالا دو تا شرکت بودن که این کارو نکردن علیرغم این که تواناییش رو داشتن یکی سامسونگ و یکی هم هواوی
البته اینا هیچ کدوم هیچ وقت دنبال همچین چیزایی نبودن ولی مدیاتک خیلی تعداد مشتریاش بیشتره و احتمال این که این دسترسی‌هارو بده هست

ولی حالا جدای این داستان
خبرهای جالبی در مورد چیپ جدید سری ۷۰۰ اسنپ و جانشین ۷۶۵ هست
البته اگه من درست فهمیده باشم
به نظر اون ضعف قدرت رو کامل حذف کردن
البته باز هم میگم امیدوارم برداشت من درست بوده باشه از خبرها و افشاهایی که دیدم

MohammadFarhaadi

بله دقیقا همینطوره.خود شرکت هم باید منابع لازم رو برای توسعه دهنده فراهم کنه و یا مثل هواوی تیم توسعه دهنده تشکیل بده مختص خودش.یکی از عواملی که باعث سرعت بالای برنامه ها و بازیها روی چیپست کایرین هواویه و از اون مهم تر اینکه علی رغم تحریمهای درهم شکننده تا حالا دوام آورده اینه که بزرگترین تیم توسعه دهنده دنیا رو داره.

Milad7

پیشرفت مدیاتک کاملا ملموسه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)