حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتور جستجوی اپل یک جاه طلبی دیگر از کوپریتنویی ها خواهد بود

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل

اپل تلاش می کند تا حداقل وابستگی به گوگل را داشته باشد. همچنین او نمی خواهد میلیاردها کاربرش روی سرویس دیگران باشند. یکی از کارهایی که آن ها در همین جهت انجام دادند، ارایه نقشه اختصاصی خود بود تا به جای گوگل مپ به صورت پیش فرض ارایه شود. همچنین آن ها در خیلی از موارد از موتور جستجوی گوگل هم استفاده نمی کنند. حالا می شنویم که موتور جستجوی اپل یک جاه طلبی دیگر از کوپریتنویی ها خواهد بود. این یعنی میلیاردها کاربر بالقوه آیفون و مک می توانند آغاز کننده این موتور جستجو باشند. راستش را بخواهید مقداری تنوع و رقابت اساسی در زمینه موتور جستجو می تواند خیلی جذاب باشد.

موتور جستجوی اپل

گفته می شود که اپل در حال کار بر روی ارایه موتور جستجوی خود است. براساس یک گزارش جدید، شاخص های مختلفی وجود دارد که از این حرکت پشتیبانی می کنند، از اعلان شغل برای مهندسان جستجو تا اسپاتلایت سرچ خود با دور زدن جستجوی گوگل با iOS 14 beta.

طبق گزارش ها، گوگل میلیاردها دلار به اپل پرداخت می کند تا موتور جستجوی پیش فرض شرکت در iOS ، iPadOS و macOS باشد. با این حال، گزارشی در ماه ژوئیه گفت که این معامله مورد توجه تنظیم کننده بازارهای انگلیس قرار گرفته است. همه این عوامل در حدس و گمان وجود دارد که احتمالا غول کوپرتینویی در صدد توسعه موتور جستجوی خود است.

Coywolf در گزارش خود به چندین شاخص اشاره کرد که نشان می دهد اپل روی موتور جستجوی خود کار می کند. برای آن هایی که نمی دانند بد نیست بگویم که این شرکت فرصت های شغلی را برای مهندسان جستجو در نظر گرفته است. این لیست بر ادغام هوش مصنوعی (AI) ، یادگیری ماشین (ML) و پردازش زبان طبیعی (NLP) در سرویس ها تأکید دارد.

در این پست همچنین گفته شده است که با iOS 14 و iPadOS 14 beta و Spotlight Search اپل جستجوی گوگل را دور می زند تا نتایج جستجو را نشان دهد. گفته می شود Applebot، خزنده وب این شرکت که صفحه پشتیبانی آن اخیرا به روز شده است، به طور منظم نیز در حال بررسی سایت ها است.

Coywolf با توجه به شرح وظایف و رفتار Spotlight Search حدس می زند که موتور جستجوی اپل ممکن است به عنوان یک مرکز داده شخصی سازی شده عمل کند. این پست نشان می دهد که ممکن است مشابه Google Assistant در دستگاه های اندروید اما بدون تبلیغات و “کاملاً خصوصی” باشد.

این شرکت می تواند AI و ML را به بهترین شکل و ارایه نتایج جستجو بر اساس مخاطبین کاربر iOS ، اسناد ، ایمیل ، رویدادها ، پرونده ها ، پیام ها ، نقشه ها ، موسیقی ، یادداشت ها ، اخبار ، عکس ، یادآوری ، نمایش های تلویزیونی و فیلم ها ، برنامه های مهمانی و موارد دیگر (آه حریم خصوصی!) ارایه کند. در این پست همچنین حدس زده شد که موتور جستجوی جدید اپل می تواند انحصار گوگل در جستجو را به چالش بکشد و بر درآمد تبلیغات و داده کاوی آن تأثیر بگذارد.

گزارش شده است که گوگل مبلغ سنگینی به اپل پرداخت کرده است تا موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر وب Safari باشد. در ماه ژوئیه، سازمان رقابت و بازار انگلستان اعلام کرد که توافق های بین اپل و گوگل “مانعی مهم برای ورود و گسترش” را برای رقبای گوگل در بازار موتورهای جستجو ایجاد می کند. از آنجا که معامله بین دو شرکت تحت بررسی قرار گرفته است، می توان حدس زد که اپل ممکن است به زودی از گوگل جدا شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این جاه طلبی اپل به کجا برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

فقط کاربران ضرر میکنن با این لج لجبازی

MohammadFarhaadi

مطمئنا اولش که مثل سرویس نقشه هاش ناقص و با خطای زیاده.باید دید در انتها چطور میخاد ارائش بده که تجربه مپ اپل تکرار نشه!

online_wireless

هیچی به پای موتور جستجوی گوگل نمیرسه

Mahdi

گوگل واسه ما کافیه بیشتر نمیخوایم

Milad7

باید آماده به کار بشه تا بتونیم قضاوت کنیم 😀

Milad7

ولی فعلا با اختلاف گوگل بهترینه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)