حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت اساسی ویندوز ۱۰ از این به بعد سالی یک بار ارایه می شود

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | Windows، آپدیت

مایکروسافت به زودی به روزرسانی سنتی پاییز سیستم عامل خود را که به طور آزمایشی Windows 10 20H2 نامیده می شود، منتشر می کند. پس از آن، انتظار می رفت نسخه به روزرسانی سنتی بهار، 21H1 نامیده شود. با این حال، اطلاعاتی منتشر شده که مایکروسافت اکنون با توجه به برنامه جدیدی برای به روزرسانی سیستم عامل، در حال تغییرات است. گفته می شود که آپدیت اساسی ویندوز ۱۰ از این به بعد سالی یک بار ارایه می شود.

آپدیت اساسی ویندوز ۱۰

 

قرار بود که پلتفرم جدید ویندوز ۱۰ ایکس در پاییز سال ۲۰۲۰ به مرحله نهایی RTM (انتشار برای تولیدکنندگان) برود و برای ویندوز 10 21H1 نسخه مشابه RTM در بهار سال 2021 آماده می شد. با این حال، انتشار ویندوز 10X به تعویق افتاد، ما این پلتفرم را تا آوریل-مه 2021 نخواهیم دید.

در همین راستا، مایکروسافت تصمیم گرفته است به روزرسانی بهاری ویندوز ۱۰ استاندارد را به تاریخ بعدی موکول کند. به گفته این منبع، به احتمال زیاد اصلاً “انتشار بهاری” ویندوز ۱۰ وجود نخواهد داشت. مایکروسافت سالی یک بار به جای نسخه های قبلی دو بار در سال، به به روزرسانی ویندوز ۱۰ خواهد پرداخت.

در نتیجه، نسخه به اصطلاح 21H1 (مخفف نیمه اول 2021) از قبل تحت عنوان 21H2 (نیمه دوم 2021) منتشر می شود. اما با همان کارکردها و نوآوری هایی که باید با انتشار بهاری ویندوز 10 به دست کاربران عادی می رسید.

نتیجه نهایی به شرح زیر است. مایکروسافت اولین پیش نمایش ویندوز 10X جدید را برای دستگاه های عادی در Q2 2021 منتشر می کند، ویندوز 10X برای دستگاه های صفحه دوگانه بعدا ارایه می شود. در نیمه دوم سال 2021، مایکروسافت نسخه اصلی 21H1 یا 21H2 را برای سیستم عامل استاندارد ویندوز ۱۰ منتشر می کند.

ویندوز ۱۰ ایکس

ویندوز ۱۰ ایکس

در 29 ژوئیه 2020، ویندوز 10 5 ساله شد. این سیستم عامل در اواسط سال 2015 منتشر شد. به عنوان یک نسخه رایگان برای کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8 ارائه شده است. مایکروسافت با استفاده از این ترفند امیدوار است که به سرعت تعداد کاربران فعال سیستم عامل جدید را در آن زمان به سرعت افزایش دهد و در عرض 2-3 سال تا ۱ میلیارد برسد اما نتیجه بزرگی نگرفت. مایکروسافت تنها در سال جاری به عدد دلخواه رسیده است.

مایکروسافت همچنین با دستیار صوتی Cortana شکست خورد. با انتقال از سیستم عامل موبایل ویندوز فون که قبلا فراموش شده بود، قرار بود به طور جدی با Apple Siri و Google Assistant رقابت کند. در حقیقت، این دستیار در سیستم عامل PC ریشه نداد، از جمله به دلیل تلاش های بسیار غیرتمندانه مایکروسافت برای تحمیل آن به کاربران ، به عنوان مثال ، با افزودن کورتانا به نوار جستجوی منوی استارت.

اما با مرورگر Edge، همه چیز خیلی بد نیست. پس از تغییر به موتور Chromium، این موتور واقعا محبوبیت پیدا کرد، البته به آرامی.

با بروزرسانی های ویندوز ۱۰ همه چیز نیز به نوعی خوب نیست. به عنوان نمونه ای از بروزرسانی اکتبر 2018 هنوز هم تازه است. توزیع آن به دلیل اشکالات زیاد و مشکلاتی که ایجاد کرده بود باید متوقف شود. اردیبهشت امسال هم نیز به هیچ وجه پیش نرفت. به طور کلی، مایکروسافت قصد دارد استراتژی خود را تغییر دهد و ویندوز ۱۰ را نه دو بار در سال، بلکه فقط یک بار به روز کند. امید است که چنین به روزرسانی هایی با آزمایش دقیق تری انجام شود و مشکلات ناشی از نصب آنها کاهش یابد.

شما از آن دسته کاربران هستید که آپدیت ویندوز را قطع می کنند یا از آن دسته که به دنبال آن هستند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
samouelkarter

من آپدیت های ویندوز را لازم میدونم چون بسیاری از نواقص امنیتی را میشه فقط از این طریق با ورژن جدید حل کرد تا در کنار رفع نقص سرعت سیستم کاهش پیدا نکند اما بنظر میاد هماهنگی مایکروسافت با شرکت ها کمتر شده که بعد از آپدیت بعضی از دستگاه ها با مشکلات بایوس و صفحه آبی مواجه میشوند
در هر صورت توصیه میکنم بعد از دو ماه نسبت به نصب آپدیت ورژن جدید اقدام کنید تا اگر مشکلی داشت رفع شده باشد

Pouya
Mahdi

عشقتم وندوز

max03

کاشگی به جای اینهمه اپدیت اساسی دادن یه فکر اساسی به حال کندی روز افزونش میکرد،کلا ویندوز ۱۰ از وقتی یادمه همش داره اپدیت میده که باگ هاشو برطرف کنه ولی با هر اپدیت جدید یه باگ جدیدتر اضافه میکرد بهش🤦‍♂️

Milad7

آره خیلی سنگینه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)