حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شما می توانید گوشی جدید FariPhone 3 Plus را بخرید یا فقط دوربین ارتقا یافته آن را برای نسل قبلی تهیه کنید

شرکت Fairphone سازنده پایدار گوشی های هوشمند که سعی در ساخت دستگاه های قابل ترمیم با استفاده از قطعات جدید دارد، جدیدترین گوشی خود را معرفی کرده است. Fairphone 3 Plus یک نسخه به روز شده در Fairphone 3 سال گذشته است که دارای دوربین ها و بلندگوهای بهبود یافته است. جالب تر این که، اگر گوشی تلفنی سال گذشته را خریداری کرده اید و نمی خواهید یک گوشی کاملا جدید را ارتقا دهید، طراحی ماژول Fairphone به این معنی است که می توانید ماژول دوربین جدید را به تنهایی خریداری کرده و آن را در گوشی موجود خود نصب کنید. بله، شما می توانید گوشی جدید FariPhone 3 Plus را بخرید یا فقط دوربین ارتقا یافته آن را برای نسل قبلی تهیه کنید.

FariPhone 3 Plus

قیمت Fairphone 3 Plus که ۲۴ شهریور ۹۹ معرفی خواهد شد قیمتی معادل 469 یورو (حدود 550 دلار) خواهد داشت، اما خرید دوربین های ارتقا یافته به تنهایی به عنوان یک به روزرسانی ماژولار، 94.90 یورو (حدود 111 دلار) خواهد بود. (Fairphone تا پایان ماه سپتامبر قیمت مقدماتی 70 یورو (حدود 80 دلار) را ارائه می دهد.) اگرچه خرید دوربین های ارتقا یافته به تنهایی ارزان تر است، اما صرفه جویی در هزینه نیست. در عوض، این به معنای متوقف کردن مردم از جایگزینی تلفن کاملا کاربردی فقط به دلیل وجود مدل جدید، ایجاد زباله های غیرضروری و فشار بر روی منابع طبیعی زمین است.

FariPhone

FariPhone

شرکت FAIRPHONE به شما امکان می دهد تا بتوانید از این طریق، تلفن خود را برای حفظ ۷ سال حفظ کنید.

هرکسی که تصمیم به ارتقاء ماژول های دوربین جدید بگیرد، سنسور با وضوح بالاتر را دریافت کرده و دارای عملکرد دوربین بهتری خواهد بود. این دوربین عقب اکنون به جای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بهره برده است، در حالی که دوربین سلفی از ۸ مگاپیکسل به ۱۶ مگاپیکسل ارتقا یافته است. دوربین های جدید همچنین دارای فوکوس خودکار سریعتر، تثبیت کننده تصویر و ردیابی بهتر شی هستند.

شرکت Fairphone می گوید یک فرد معمولی هر ۲.۷ سال تلفن خود را جایگزین می کند، اما این شرکت در حالت ایده آل می خواهد که افراد بتوانند حداقل ۵ تا ۷ سال گوشی خود را نگاه دارد و هر بار قادر به ارتقاء قسمت های یک تلفن به جای کل دستگاه باشد. با این کار در تلاش برای تشویق مردم برای نگه داشتن بیشتر در تلفن های خود است. طبق گفته های Fairphone، کمتر از ۵ درصد مواد در یک گوشی قابل بازیابی و استفاده مجدد هستند. بنابراین حتی اگر برای بازیافت تلفن نیز ارسال می کنید، بسیاری از مواد آن هنوز در محل دفن زباله به سر می برند.

این اولین مرتبه نیست که Fairphone سخت افزار دوربین به روز شده ای را برای تلفن های خود ارائه می دهد. در سال ۲۰۱۷ آن ها همچنین سخت افزار دوربین پشتی و سلفی به روز شده برای Fairphone 2 منتشر کرد. شما می توانید دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی عقب تلفن را با یک ماژول 12 مگاپیکسلی یا دوربین سلفی اصلی 2 مگاپیکسلی با مدل 5 مگاپیکسلی ارتقا دهید.

به جز دوربین های جدید ، Fairphone 3 Plus از لحاظ عملکردی شبیه به Fairphone 3 است. این دستگاه هنوز هم دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی ، 1080p است، هنوز هم از یک پردازنده اسنپدراگون ۶۲۳ میانی بهره می برد و هنوز هم یک باتری قابل حمل 3000 میلی آمپر ساعتی دارد. 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه پردازنده وجود دارد که از طریق microSD تا 400 گیگابایت قابل ارتقا است. این دستگاه با سیستم عامل اندروید ۱۰ از پیش نصب شده همراه است و این شرکت می گوید این سیستم عامل در ماه سپتامبر به سمت Fairphone 3 موجود خارج خواهد شد.

علاوه بر دوربین های بهبود یافته Fairphone می گوید که مدل ۳ پلاس جدید از عملکرد صوتی بهتری با صدای بلندتر و واضح برخوردار است. در ساخت آن از پلاستیک بازیافت بیشتری نیز استفاده شده است. هم اکنون ۴۰ درصد پلاستیک قابل بازیافت است که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است. متأسفانه، شما فقط می توانید با خرید یک تلفن کاملاً جدید، این به روزرسانی ها را دریافت کنید – آنها به عنوان ماژول های مستقل در دسترس نیستند.

به جز تلفن های خود، Fairphone می گوید که در حال کار بر روی تعدادی دیگر از پروژه های پایداری، از جمله منابع طلا، کبالت، قلع، تنگستن و مس در جهت تولید بازیافتی بیشتر است و برای بهبود شرایط کبالت و معادن طلا کار می کند. همچنین در فرانسه و آلمان برنامه هایی وجود دارد که به مشتریان اجازه می دهد ماژول های تلفنی قدیمی یا شکسته خود را ارسال کنند تا بتوانند بازیافت یا تعمیر شوند و این همراه با ابتکاراتی برای کمک به کارگران کارخانه ای در چین است.

تمرکز بی امان Fairphone روی پایداری بدان معنی است که کار ساده ای روی دستان خود ندارد. باید تلفن هایی با مشخصات کافی و مدرن تولید شود که مردم بخواهند آنها را بخرند و از آنها استفاده کنند، اما انتشار یک دستگاه جدید همه ساله خطر ایجاد همان چرخه ارتقاء بیهوده مانند سایر تولید کنندگان تلفن را در پی دارد. Fairphone با ساخت ماژولار خود راهی جالب در مورد این مشکل ایجاد کرده است.

نظر شما درباره این ایده چیست؟ فکر می کنید می تواند موفق باشد؟ یا اجازه بدهید اینگونه بپرسم، شرکت هایی که حالا تقریبا چرخه تولید موبایل های جدید خود را تقریبا به ۳ تا ۴ و حداکثر ۶ ماه کاهش داده اند، اجازه چنین ایده ای را می دهند؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TheFreeCritic

قیمت وانپلاس نورد تو ایران
http://uupload.ir/files/k3oi_tioy.png

تازه اونم قاچاق و بدون رجیستر

persepolis

BOE برای تولید پنل های OLED درون سلولی اختصاصی برای هواوی برای سری Mate 40 برای اولین بار!
HuaweiAliesiTR

سازنده پانل صفحه نمایش چینی BOE برای گوشی های پرچمدار آینده Mate 40 پنل های داخلی خود را به هواوی عرضه می کند.

BOE پانل OLED سلولی با حسگر لمسی تعبیه شده در داخل پنل هواوی را در اختیار شما قرار می دهد.

هواوی پیش از این از پنل های OLED درون سلول از Samsung Display و LG Display برای تلفن های هوشمند سری P40 خود استفاده کرده است.

هواوی پانل های OLED اضافی را برای سری P40 Pro از BOE تأمین می کرد.

تولید کنندگان چینی Shenzhen China Star Optoelectronic Technology Co.، Ltd (CSOT) و Visionox همچنین همان نوع پنل های OLED را تولید می کنند ، اما در دریافت سفارشات از هواوی موفق نبودند.

m.b

“برای سری Mate 40 برای اولین بار!”
تو هوآوی و صفحاتی که از boe میگیره اولین باره…
بقیه قبلاً از سامسونگ یا بقیه تولید کننده ها از این نوع پنل های یکپارچه میگرفتن که حساسیت تاچ بالاتر و ضخامت کمتری داره…

Mahdi

کاش بشه نسخه های جدید اندروید رو خرید😂
عالی میشه مثلا 20 دلار بدی

Milad7

یا فقط دوربین ارتقا یافته آن را برای نسل قبلی تهیه کنید…
چه جالب خیلی خوبه 🙂

online_wireless

فكر خوبيه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)