حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت گوسفند زنده نژاد سنگسری خرید دام زنده برای کشتار

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

نژاد گوسفند سنگسری یکی از بهترین و برترین نوع نژاد گوسفند در ایران می‌باشد. که دارای خصوصیات بسیار خاص ظاهری و اندامی می‌باشد. به این خاطر ما در این بخش از مطالب سایت گوسفند زنده شیپ 98 به بررسی بیشتر و بهتر ویژگی‌های گوسفندان سنگسری خواهیم پرداخت تا اطلاعات کاملی را در این باره در اختیار شما قرار دهیم. در حال حاضر شناخت انواع نژاد گوسفند زنده برای دامداران بسیار حائز اهمیت می‌باشد. زیرا آنان با شناخت ویژگی‌های مختلف و همچنین شرایط نگهداری نژادهای مختلف گوسفند به دامداری و پرورش گوسفند زنده مشغول خواهند شد. به این خاطر شناخت گوسفند نژاد سنگسری می‌تواند به اطلاعات عمومی دامدارانی که به دنبال پرورش دام زنده هستند بسیار کمک کند.

علاوه بر این نژاد گوسفند سایر نژادهای محبوب ایرانی را نیز می توانید از طریق این مجموعه تهیه کنید، برخی از برترین نژاد گوسفندان ایرانی عبارتند از: گوسسفند افشاری، مغانی، کردی، بهمنی، مهربان، شال و ….

گوسفند نژاد سنگسری

ایران به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی بسیار متنوع و چهار فصل دارای نژادهای گوسفند زیادی می‌باشد. که هر کدام از این نژادها در شرایط خاص آب و هوایی پرورش داده می‌شوند. به این خاطر می‌توان در ایران تعداد زیادی نژاد گوسفند زنده را مشاهده کرد که هر کدام از آنها دارای شرایط و ویژگی بدنی خاصی هستند. در این بین گوسفند زنده سنگسری یکی از معروف‌ترین و اصیل‌ترین نژادهای گوسفند در ایران شناخته می‌شود. به این خاطر ما در ادامه به صورت دقیق تمامی ویژگی‌های ظاهری و اندامی گوسفندان سنگسری را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما بیشتر با این نوع گوسفند زنده آشنا شوید.

ویژگی اندامی و ظاهر گوسفندان سنگسری

گوسفند زنده سنگسری از نظر ظاهری دارای ویژگی بسیار خاصی هستند، که این ویژگی‌ها آنان را از سایر نژادهای گوسفند در ایران متمایز کرده است. به این دلیل ما نیز به معرفی بیشتر این نوع نژاد گوسفند ایرانی خواهیم پرداخت تا بتوانیم اطلاعات کاملی را در این باره در اختیار شما دامداران قرار دهیم.

گوسفند سنگسری دارای اندام و جثه بسیار جمع و جور و کوچکی است، که اولین ویژگی شناخت این نوع گوسفند زنده این ویژگی می‌باشد. اما نسبت به جثه و اندام کوچک این نوع نژاد از کیفیت گوشت و وزن بسیار خوبی برخوردار است. گوسفند نژاد سنگسری از پاچه بسیار ظریف و بدون مو برخوردار می‌باشد. همچنین دنبه نژاد سنگسری نسبت به دنبه سایر نژادها دارای اندازه بسیار کوچکی می‌باشد.

در قوچ و میش‌های نژاد گوسفند زنده سنگسری شاخ دیده نمی‌شود. اما بعضی از قوچ‌های این نژاد یک زائیده کوچک مانند شاخ بر روی سر خود دارند. همچنین گوسفندان نژاد سنگسری از تنوع رنگ بسیار زیادی برخوردار هستند که رنگ بور، کبود، قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای روشن و … از رنگ گوسفند زنده نژاد سنگسری می‌باشد.

زیستگاه گوسفندان نژاد سنگسری

همانطور که در بخش بالایی نیز گفتیم هر منطقه ایران به خاطر داشتن شرایط آب و هوایی متفاوت خود. زیستگاه یک نوع نژاد گوسفند می‌باشد. این گوسفندان توانسته‌اند با تطبیق خود با این نوع شرایط آب و هوایی به زندگی در این مناطق عادت کنند. در این بین نزاد گوسفند سنگسری به عنوان یکی از بهترین نزاد گوسفندان ایرانی شناخته می‌شود که در یک زیست بوم خاصی پرورش داده می‌شود. گوسفندان سنگسری به دلیل داشتن جثه بسیار کوچک خود بسیار مقاوم هستند، به این صورت که می‌توانند مسافت‌های طولانی را طی کنند و در مناطق کویری نیز پرورش داده شوند.

زیستگاه اصلی گوسفند زنده سنگسری در شمال استان سمنان یعنی مهدی شهر می‌باشد. این نوع نژاد گوسفند یعنی سنگسری به ندرت در سایر مناطق ایران دیده می‌شود. اما به صورت پراکنده و بسیار اندک شما می‌توانید گوسفندان سنگسری را در استان‌های همجوار سمنان مشاهده کنید. این نوع نژاد گوسفند بیشتر به صورت کوچ‌رو و روستایی پرورش داده می‌شوند. اما به خاطر مقاومت این گوسفند در برابر بیماری و خستگی بیشتر دامداران گوسفند زنده سنگسری را به صورت رمه گردانی پرورش می‌دهند.

گوشت گوسفند زنده سنگسری

نژاد گوسفند زنده سنگسری از از نژادهای گوشتی ایران شناخته می‌شود. گوشت گوسفند نژاد سنگسری از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. به این صورت که درصد چربی موجود در گوشت بسیار پایین می‌باشد، و همین امر باعث می‌شود تا شما با گوشت باارزش غذایی بالا روبرو شوید. کیفیت گوشت بالای گوسفند زنده نژاد سنگسری و همچنین وزن پایین آن سبب شده است تا افراد مختلف در مراسمات مذهبی مانند اعیاد و … به قربانی کردن گوسفند زنده سنگسری بپردازند.

وزن گوسفند سنگسری

گوسفندان سنگسری به دلیل اینکه دارای جثه بسیار کوچکی هستند، دارای وزن کمی نیز هستند. اما ما در ادامه به بررسی متوسط وزن گوسفند زنده سنگسری در دوره‌های مختلف رشد آن خواهیم پرداخت تا اطلاعات دقیقی را در اختیار دامداران عزیز قرار دهیم.

متوسط وزن تولد گوسفند نر سنگسری حدود 2/400 کیلو گرم است. همچنین میانگین وزن تولد گوسفند ماده نژاد سنگسری حدود 2/200 کیلوگرم می‌باشد. وزن از شیر گیری بره نر سنگسری حدود 26 الی 27 کیلو گرم می‌باشد. و متوسط وزن از شیر گیری بره ماده سنگسری در بین 20 الی 22 کیلو گرم است. و وزن بالغ گوسفندان سنگسری چیزی در حدود 50 الی 55 کیلو گرم می‌باشد. گوسفندان سنگسری در طول یک روز قادر به تولید 250 گرم شیر با کیفیت هستند. همچنین میانگین تولید پشم در یک سال برای گوسفند نژاد سنگسری حدود 1/700 کیلو گرم می‌باشد.

خرید گوسفند زنده نژاد سنگسری

در حال حاضر مراکز مختلف عرضه گوسفند و بره زنده در تهران و ایران راه اندازی شده است. که هر کدام از آنها بنا به شرایط خود به عرضه انواع نژاد دام می‌پردازند. اما در این بین مرکز کشتار دام زنده یکی از معتبرترین و بهداشتی‌ترین مراکز عرضه گوسفند سنگسری و سایر نژاد گوسفندان ایرانی می‌باشد. که در محیطی کاملا بهداشتی و قانونی عرضه و فروش انواع نزاد گوسفند زنده می‌پردازد. به این خاطر شما می‌توانید برای خرید گوسفند نژاد سنگسری به صورت تکی و عمده با شماره‌های روی تصاویر تماس بگیرید.

قیمت گوسفند نژاد سنگسری سمنانی

قیمت گوسفند نژاد سنگسری در تهران یکی از موضوعاتی با اهمیت می‌باشد، که ما به بررسی و ارائه اطلاعاتی در این باره خواهیم پرداخت. در حال حاضر شهرداری تهران بخاطر نوسانات بسیار زیاد قیمت گوسفند دست به قیمت گذاری ارزش انواع گوسفند زنده زده است. تا مردم بتوانند بر اساس لیست قیمت مصوب به خرید انواع دام و طیور بپردازند. در این بین شما نیز می‌توانید با تماس با شماره های روی تصاویر همین صفحه از قیمت روز گوسفند زنده مطلع شوید.

گوسفند نژاد سنگسری یکی از محبوب‌ترین نژاد گوسفند در بین دامداران شناخته می‌شود. که برای پرورش نیازمند شرایط بسیار خاصی می‌باشد. به این دلیل ما در این مطلب شرایط ظاهری، زیستگاه و … گوسفندان سنگسری را مورد بررسی قرار دادیم، تا اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

مرجع: sheep98.com

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

با توجه به جثه مشخصه کیفیت و گوشت زیادی داره همچنین پشم تولید شده در سالش هم مناسبه.
احتمالا که کسی که آگهی داده کاربر سایت بوده که حاضر شده تو سایت تکنولوژی تبلیغ کنه!

Milad7

به به چه گوسفند چاقی هوس کباب کردم =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)