حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرداخت آنی خلافی خودرو از چه طریقی امکان پذیر است؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

برای استعلام خلافی خودرو راه های زیادی وجود دارد اما بسیاری از رانندگان برای پرداخت خلافی خودرو دچار مشکل می شوند. مثلا در روش پیامکی شما تنها امکان مشاهده خلافی و مبلغ کل خلافی را دارید و در نهایت می توانید شناسه قبض جریمه و شناسه پرداخت آن را دریافت کنید و برای پرداخت خلافی از راه های دیگر اقدام کنید.

به طور کلی برای پرداخت خلافی خودرو به صورت آنی می توانید از راه های استعلام آنلاین خلافی خودرو و پرداخت آن استفاده کنید. روش های آنلاین پرداخت خلافی خودرو سایت راهور 120 و اپلیکیشن هایی مانند فرمون، شوفر، … است. در روش های پرداخت آنلاین خلافی خودرو تنها با استفاده از بارکد پستی مندرج در پشت کارت ماشین می توانید خلافی بگیرید و با استفاده از درگاه های پرداخت و یا سایر روشهای پرداخت آنلاین، خلافی را تسویه کنید.

اگر به بارکد پستی دسترسی ندارید می توانید استعلام خلافی خودرو با vin بگیرید.

 

همینطور امکان پرداخت موردی یا تکی خلافی هم هست. مثلا می توانید از بین چند خلافی یکی از جریمه ها را انتخاب و پرداخت کنید. این روش زمانی که توان مالی شما به اندازه ای نیست که بتوانید همه خلافی ها را یکجا بپردازید کاربرد دارد. در واقع با این روش می توانید به صورت قسطی خلافی خودرو را بپردازید.

توجه داشته باشید اگر قصد خرید و فروش خودرو را دارید تنها از مراکز تعویض پلاک اقدام به پرداخت خلافی خودرو کنید.

در روش های پرداخت آنی خلافی که به صورت آنلاین هستند خلافی پرداخت شده بعد از 72 ساعت از لیست جریمه ها حذف می شود. دلیل این موضوع آفلاین بودن سامانه راهور است. سامانه راهور برای امنیت بیشتر هفته ای یکبار به روز رسانی می شود.

جریمه دیرکرد پرداخت خلافی خودرو

برخی رانندگان پرداخت خلافی خودرو را به تعویق می اندازند و یا به دلیل غلفت در استعلام خلافی و عدم اطلاع از جریمه شدن، خلافی خودرو را در مهلت مورد نظر پرداخت نمی کنند.

باید بدانید که مهلت پرداخت خلافی خودرو، 60 روز است . اگر خلافی خودرو را در این مهلت 60  روزه پرداخت نکنید جریمه دیرکرد نیز به جریمه شما اضافه می شود. مبلغ جریمه دیرکرد برابر با مبلغ خود جریمه است. در واقع با عدم پرداخت به موقع، جریمه شما دوبرابر می شود.

همانطور که می دانید جریمه های رانندگی در انواع مختلفی صادر می شوند: دوبرگی، دوربین، تسلیمی، خودداری و الصاقی.

از میان جریمه های مختلف، جریمه دوربین و دوبرگی دوبرابر نمی شوند.

پرداخت جریمه های بدون شناسه قبض و شناسه پرداخت

برای پرداخت این نوع از جریمه ها بایستی از روش پیامکی، شناسه قبض و شناسه پرداخت را به دست آورده و سپس از طریق عابربانک اقدام به پرداخت قبض خلافی کنید.

برای به دست آوردن شناسه قبض و شناسه پرداخت باید شماره VIN خودرو را به همراه * به سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید تا شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جریمه را دریافت کنید.

سایر روش های پرداخت خلافی خودرو

به غیر از روش های گفته شده در بالا می توانید با مراجعه به پلیس+10 نیز خلافی خودرو را استعلام بگیرید و پرداخت کنید. البته با توجه به شیوع کرونا و تعداد بالای مراجعه به این مراکز، همچنین هزینه بر بودن استعلام خلافی در این روش، مراجعه به دفاتر پلیس+10 توصیه نمی شود.

اخبار جدید در حوزه خلافی خودرو و موتورسیکلت، پرداخت اقساطی خلافی، بخشودگی جریمه ها، تعویض پلاک، معاینه فنی، اعتراض به خلافی خودرو و … را در سایت فرمون دنبال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ماشین من یک و هشتصد خلافی داره ، اولین گشت که استعلام بگیره میبره پارکینگ 😐
کاشت طرح پرداخت اقساطی بذارن 😛 چون ادم دلش نمیاد این همه پول را یکجا بده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)