حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکایت از فیس بوک به دلیل جمع آوری اطلاعات بیومتریک از طریق اینستاگرام

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | امنیت، شبکه‌های اجتماعی

به نظر می رسد که فیس بوک درگیر یک مسئله قانونی جدید  است. این شرکت به “جمع آوری، ذخیره و سود” از داده های بیومتریک بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام متهم شد. این شکایت دوشنبه گذشته به دادگاهی در ایالت ردوود سیتی، کالیفرنیا انجام شد. شکایت از فیس بوک به دلیل جمع آوری اطلاعات بیومتریک از طریق اینستاگرام می تواند برای امنیت ما یک زنگ خطر باشد، به خصوص برای داده های بسیار مهمی مثل داده های بیومتریک.

شکایت از فیس بوک

به گفته بلومبرگ، فیس بوک اکنون با یک دادخواست جدید روبرو است. این بار، برای جمع آوری داده های بیومتریک مربوط به تشخیص چهره، آن ها باید به دادگاه بروند. در این دادخواست آمده است که فیس بوک در حال جمع آوری ابزاری برای برچسب زدن چهره از طریق اینستاگرام است تا “قالب های چهره” ایجاد کند، که سپس در پایگاه های داده فیس بوک ذخیره می شوند. کاربران آسیب دیده می گویند اینستاگرام از این ابزار به صورت خودکار و بدون رضایت آنها استفاده می کند.

“هنگامی که فیس بوک داده های بیومتریک های محافظت شده کاربران اینستاگرام خود را ضبط کرد، از آنها برای تقویت توانایی های تشخیص چهره در کلیه محصولات خود، از جمله برنامه Facebook استفاده می کند و این اطلاعات را در بین اشخاص مختلف به اشتراک می گذارد.”

اگر گناهکار شناخته شود و اگر فهمیده شود که عمدا عمل کرده است، فیس بوک باید مبلغ ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار را به هر فرد بپردازد، زیرا این امر باعث نقض حریم خصوصی ایالت ایلینویز می شود که برداشت غیرمجاز از داده های بیومتریک را ممنوع می کند. فیس بوک قبلا موافقت کرده بود برای پرداخت یک پرونده مشابه در ماه ژوئیه ۶۵۰ میلیون دلار بپردازد. این اولین بار نیست که فیس بوک به دلیل مشکلات حریم خصوصی مورد شکایت قرار می گیرد و مسلما آخرین مرتبه هم نیست.

نظر شما درباره این تجاوز به حریم خصوصی چیست؟ فکر می کنید مبلغ ناچیز پرداختی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار این مشکل را برطرف می کند؟ داده های بیومتریک کاربران در این مورد به صورت بدون اجازه جمع آوری و به اشتراک گذاشته شده است!

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

الان شالتون میاد میگه دیدی گفتم هواوی آشغاله

Finch

حالا اگه تیک تاک اینجوری میشد همه میگفتن داده ها رو جمع میکنه که خودش رو بهتر و یوزر فرندلی تر بکنه

Mahdi

چقدر تو جاسوسی

Auroro

حالم از شخصیت مارک زاکربرگ بهم میخوره. لو میره ولی راستوریستش میکنه. ببین کی گفتم

Milad7

در دنیای امروز حریم خصوصی معنی نداره 😐

❤Mohamad_reza.81❤

دقیقا

❤Mohamad_reza.81❤

من تقریبا اطلاعات خاصی تو گوشیم ندارم ولی نمیدونم اون چیزایی که دارم به درد کی میخوره مثلا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)