حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سند لورفته از کاخ سفید نشان می‌دهد که ایالات متحده قصد زدن آسیب مالی به تیک تاک را دارد

نوشته

3 سال قبل | 53 دیدگاه | نرم‌افزار

همان‌طور که می‌دانید، اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک قرار است از اواسط ماه آینده میلادی، در ایالات متحده مسدود شود. اخیرا در نظرسنجی‌ای که در USA Today انجام شده، ۶۴ درصد از آمریکایی‌های بزرگ‌سال گفته‌اند که مخالف فرمان اجرایی رئیس‌جمهور هستند که به حضور این اپلیکیشن در ایالات متحده پایان خواهد داد.

این فرمان توسط ر‌ئیس‌جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، به‌دلیل شرکت مادر تیک تاک، ByteDance که یک شرکت چینی است، امضا شده‌است. بسیاری از قانون‌گذاران و اعضای دولت ترامپ معتقدند که تولیدکنندگان چینی، از Backdoor ها یا در پشتی‌های کار گذاشته‌شده در محصولاتشان استفاده می‌کنند تا داده‌ها را از مصرف‌کننده‌ها و شرکت‌ها دریافت کرده و آن‌ها را به دولت کمونیست چین بفرستند.

با این‌که اکثریت رای‌دهندگان بزرگ‌سال، مخالف فرمان اجرایی ترامپ هستند، اما ۵۷ درصد از همه‌ی آمریکایی‌ها با حرکت او برای بیرون کردن تیک تاک از کشورشان موافق هستند. با این حال، سن کسانی که به این نظرسنجی پاسخ داده‌اند، ۱۸ سال و بالاتر بوده است؛ این در حالی است که بیشتر کاربران تیک تاک، جوان‌تر هستند. این اپلیکیشن، دو میلیارد بار از اپ استور اپل و پلی استور گوگل نصب شده‌است. در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، محبوبیت تیک تاک در بین کسانی که در خانه مانده بودند، افزایش یافت.

تیک تاک

اخیرا گفته شده بود که مایکروسافت به دنبال خرید بخش آمریکای شمالی، استرالیا و نیوزیلند اپلیکیشن تیک تاک است؛ این در حالی است که چندی پیش، بیل گیتس در اظهارنظری گفته بود که «چنین قراردادی، جام زهر است». توییتر نیز ظاهرا گفت‌وگوهای اولیه‌ای را با تیک تاک، برای ادغام آن با توییتر داشته است. با این حال، با در نظر گرفتن این که ارزش تخمین زده شده‌ی تیک تاک، بالاتر از ۳۰ میلیارد دلاری است که توییتر به عنوان درآمد خود در بازار دارد، احتمال خرید تیک تاک توسط توییتر،‌ کم است.

حتی اگر قراردادی با یکی از شرکت‌های آمریکایی منعقد شود، با توجه به نظرسنجی انجام شده، ۶۲ درصد از آمریکایی‌ها هنوز باور خواهند داشت که این اپلیکیشن، به‌دلیل پیوند آن با چین، تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می‌شود. همچنین بر اساس نظرسنجی انجام‌شده، ۶۷ درصد از آمریکایی‌ها از این‌که چین از داده‌های شخصی جمع‌آوری‌شده توسط تیک تاک استفاده می‌کند، نگران بودند؛ این باوری است که ۵۹ درصد از کاربران تیک تاک دارند.

امروز رویترز گزارش داده‌است که سندی لورفته از کاخ سفید، نشان می‌دهد که ایالات متحده قصد دارد تا عملکرد تیک تاک را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از راه‌هایی که احتمال رخ دادن آن است، مختل کردن عملکرد اپلیکیشن و منابع مالی آن است. منبعی در داخل کاخ سفید نیز صحت این سند را تایید کرده‌است. در این سند به این اشاره شده است که «می‌تواند شامل تراکنش‌های منع‌شده باشد. برای مثال، شرط‌هایی برای در دسترس قرار گرفتن تیک تاک در فروشگاه‌های اپلیکیشن، خرید تبلیغات بر روی تیک تاک و تایید کردن شرایط و مقررات سرویس‌دهی برای دریافت اپلیکیشن تیک تاک بر روی دستگاه کاربر».

تحلیل‌گران می‌گویند که اگر این ممنوعیت، تیک تاک را از حضور در اپل استور و پلی استور منع کند، نتیجه آن می‌تواند جلوی رشد این اپلیکیشن را بگیرد. همچنین ایالات متحده در صدد ممنوع کردن اپلیکیشن پیام‌رسان، رسانه اجتماعی و پرداخت موبایلی وی‌چت است. وی‌چت در سال ۲۰۱۱ توسط Tencent عرضه شد که تاکنون، بیش از یک میلیارد کاربر و مصرف‌کنندگان زیادی که هر روز وابسته به آن هستند، از آن استفاده می‌کنند. ترامپ، یک فرمان اجرایی را امضا کرده که شرکت‌های آمریکایی را از انجام هر گونه کسب‌وکاری با وی‌چت منع می‌کند. سندی که از کاخ سفید لو رفته، این را معلوم نکرده‌است که آیا وی‌چت در ایالات متحده ممنوع خواهد شد یا خیر.

ممنوعیت تیک تاک در ایالات متحده از ۱۶ سپتامبر آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود که وی‌چت نیز از این روز با ممنوعیت در این کشور مواجه شود. جیمز لوییس، کارشناس امنیت سایبری در مرکز استراتژی و مطالعات بین‌المللی در واشنگتن، گفته است: «این ممنوعیت، تیک تاک را در ایالات متحده از بین می‌برد. اگر می‌خواهند رشد کنند، این قوانین، مانع بزرگی هستند». لوییس به این اشاره کرده‌است که دولت ایالات متحده احتمالا قادر نباشد تا جلوی طرفداران آمریکایی تیک تاک را از دریافت اپلیکیشن از وب‌سایت‌های خارجی بگیرد. تیک تاک، ۱۰۰ میلیون کاربر در ایالات متحده دارد و خاطر نشان کرده‌است که اطلاعات مربوط به مشترکان آمریکایی، بر روی سرورهایی که در ایالات متحده و سنگاپور وجود دارند،‌ ذخیره می‌شوند و چنین اطلاعاتی به دولت چین داده نمی‌شود.

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
53 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TheFreeCritic

داداش کارت تموم شد اسیب جانی هم بهش بزن😂

m.b

آقا پیرو مقایسه هایی که انجام میدیم… بین دو تا از کلفت ترین گوشی ها در عکسبرداری در روز و شب داریم مقایسه میکنیم…
مثل دیروز دنبال منبع نگردید و از دو عکس بالا یکی و از دو عکس پایینم یکی رو انتخاب کنید…

http://uupload.ir/files/kmuq_img_20200813_192217.jpg

نتیجه برامون مهمه… ممنون… ❤️💐

TheFreeCritic

سمت چپی خیلی اغراق امیزه
به نظرم سمت راستی

m.b

در هر دو عکس بالا و پایین سمت راستی؟

TheFreeCritic

بالا چپ
پایین راست

Taha

از نظر من عکسای سمت چپ شارپنست بهتری داره و توی نشون دادن جزییات هم بهتره.

Taha

ببخشید اشتباه شد عکس بالایی سمت چپ عکس پایینی سمت راست

The MTest MT

بالایی چپ پایینی راست

The Destroyer

جفتش راستی

pooria

تصویر بالا چپیه
پایین راستیه

Mohammadr

بالا چپ
پایین راست
چون خیلی روشن‌تر کرده و ازون گودال ها و قسمت های تاریکی که تو عکسای مخالفش هست، جزئیات ثبت کرده…

m.b

خب فکر کنم دیگه وقتشه بگم گوشی ها رو…

در ردیف بالا چپی و در ردیف پایین راستی mi 10 ultra(یعنی دو تایی که روشن‌تر هستن)
و در ردیف بالا راستی و پایین چپی p40 pro plus(یعنی دو تایی که تاریکتر هستن)

عکس های بالا با نایت‌مود روشن و عکس های پایین رو حالت خودکار و هوشمندی روشن گرفته‌ شدند…
ممنون از همتون که شرکت کردید… 🙏

.Daniel

دوست عزیز هواوی در تنظیمات حرفه‌ای ایزو دستی ۴۰۹۶۰۰ داره یعنی باتوجه به اندازه سنسور و معماری ryyb . بیشتر از ۹۴ درصد نور جذب می‌کند.

.Daniel

یعنی شیامی حداکثر ایزو ۱۲۸۰۰ و اندازه پیکسل ۲,۴ هواوی ایزو دستی ۴۰۹۶۰۰ در تاریکی مطلق مانند روز . اندازه پیکسل ۲/۴۴ و معماری ryyb سنسور هواوی در تنظیمات پرو. بسیار بیشتر و دقیقتر نور و جزئیات دارد.

m.b

سلام هموطن…
کسی نگفت نداره یا نمیتونه نور بگیره…
تو شرایطی که بدون تنظیمات خاصی و روی حالت خودکار عکس گرفته شده، نتایج این بوده…
بازم به مقایسه‌م شک میکردید برام طبیعی‌تر بود تا اینکه بدیهیاتی که میدونیم رو بازگو کنید…

.Daniel

راه پیدا کردن حقیقت
۱ رفتن روی اطلاعات عکس نام گوشی ساعت و سرعت شاتر و دیافراگم و ایزو همه نوشته میشود ‌ .
۲ نگاه کردن بر روی نرم افزار برای اطمینان از عدم دستکاری عکس و یا دستکاری اطلاعات

m.b

عزیزم گفتم که رو خودکار گرفته شده… رو حالت پایه…پس مقایسه ایزو و… بی معناست چون ما کاری نکردیم و خود گوشی اینطور تشخیص داده که چه ایزو و چه سرعت شاتری مناسبه… اصلاً حالت خودکار یعنی همین…
بعدشم منبع عکس رو تو ویبو منتشر کرده… تو ویبو بخاطر سیستم کمپرسش، اطلاعات عکس پاک میشه…
اما افشاگر مطمئنی بود…

Auroro

می 10 رنگاش طبیعی بنظر میرسه. ولی برا هواوی بیش از حد تیره شده

Mahdi

چپ‌چپ

MohammadFarhaadi

سمت راستی تو جزییات و سایه خیلی بهتر از چوبه.تو نمای ساختمانهای دوردست هم راستی ه بهتر کار کرده انگار چپیه یه خورده تو قسمت سایه شارپ تره.ولی تو قسمت ساختمونا راستیه شارپتر میزنم.در کل عکس سمت راست به نظرم خیلی بهتره.

persepolis

بعد سنگ امریکا را به سینه بزنید
امریکا هیچی به هیچکی نمیده
همین تیک تاک تو مدت کوتاه بلند شر بر علیه اینستا
حالا میخان بزننش زمین.
حالا هی اوریکا اوریکا کنید
مسئول ایررررررران بفهم تا دیر نشده
ملت عزیز بفهم

Farcry

آدرس غلط نده.آمریکا مثل هر ابر قدرتی توی تاریخ زورگو هست و هر کار اخلاقی یا غیر اخلاقی هم برای حفظ قدرتش انجام میده. مثل بقیه ابر قدرت ها . این آمریکا نیست که سرنوشت منو و تو رو تغییر میده حکومتی هست که هر ظلمی که دلت بخواد از زمان تاسیسش تا الان انجام داده و هر صدای اعتراضی رو هم به شدیدترین نوع خفه میکنه درحالی که خودش با سوار شدن بر روی همین صدای اعتراض مردم در 42 سال پیش به قدرت رسیده.اونایی که میخوان با مرگ بر آمریکا گفتن و مبارزه با آمریکا این حکومت ظالم رو منزه کنن و بالا بکشن یا انقدر از لحاظ فکری و عقلی و انسانی ضعیف هستن که خواب تشریف دارن یا خودشون رو برای منافع شخصی زدن به خواب وگرنه از هر بچه ای بپرسی هیچ وقت این حکومت رو حق نمیدونه. طرف رکورد حکومت کردن یک فرد زنده رو بین همه حاکم های زنده دنیا شکونده بعد یه عده پایین تر از اون دارن از روی جهل خودشون رو کوچیک میکنن تا حکومت اون توجیه بشه ………..

david2arc

“از هر بچه ای بپرسی هیچ وقت این حکومت رو حق نمیدونه”
دقیقن مشکل اینجاست که بچه باشی اینجوری فکر میکنی، یکم سن طرف بره بالا میفهمه تنها گزینه (ممکن و موجود) همین هست

Farcry

اتفاقا بچه که باشی فکر میکنی همینه که هست! کاریش نمیشه کرد و اینا برن بد تر میشه و …… انقلاب دست یکی دو نفر نیست.انقلاب خود جوش به وجود میاد و وقتی هم بیاد همه چی ممکنه عوض بشه.هزینه انقلاب بر کشورها اصلا و ابدا کم نیست ولی خسارت بودن یه حکومت اینچنینی هم پایین نیست.درواقع خسارت سکوت خیلی بیش تره

persepolis

قبلا هم بهت گفتم و با این جملات این جمله من که بهت گفتم بیشتر عیان میشه…
تازه به دوران رسیده
مغزت را شست و شو دادن.
هیچ وقت حکومت را با دولت قاطی نکن.
مثلا سخت افزار با نرم افزار
سخت افزار اولی است و دولت نرم افزار
بهترین سخت افزار است وقتی که درست نرم افزارت را (با رای درست) انتخاب و بچینی همه چی مچ میشه! و درست!.
نه کسانی که سی سال چشمشان به امریکاست و بوده و هیچی نه دستشان گرفته نه میگیره و نه خواهد گرفت!.
کی میخایم بیدار شویم را اون فقط خدای بزرگ میداند!.

Farcry

بدبخت عقده ای من اصلا دیگه شرمم میاد با توی بچه دبستانی که عقده منفی مثبت داری بحث کنم. خوش باش آره مغز منو شست و شو دادن مغز تو آکبند مونده ……..

Farcry

مسئول ایران انقدر چپش پره که صدای اعتراض مردم به این بلندی رو نشنید بعد داری نصیحتش میکنی که بیخیال آمریکا و بقیه دنیا بشه بره بقل چین و روسیه؟ خود چین و روسیه به موقعش برای آمریکا از اروپا هم متحد بهتر و محکم تری میشه.کم دم تکون بدید. اینجای جای این حرف ها نیست ولی دیدم تو مرز های حقیقت رو داری جابه جا میکنی ……

persepolis

منم حرفت را قبول دارم
منظورم را نفهمیدین فکر کنم…

david2arc

مرزهای حقیقت هرگز اینقدر روشن و شفاف نیست که شما تصور میکنی پیداشون کرده ای و نگران جابجا شدنشون توسط نا اهلان باشی دوست عزیز. هرکس قسمتی از حقیقت رو بیان میکنه و دموکراسی یعنی توجه به همین تفاوت نگاه ها بدون اینکه حقیقت رو تثبیت شده در نظر بگیریم.😊

“بغل” درسته فکر کنم

Auroro

این حرف ها هیچ فایده ای نداره.
تنها راه نمات این وضعیت ظهور منجی هستش. دیگه انقدر گرگ در جامه گوسفند فرو رفته که برا صدتا بالاتر از ما هم سخته فهمیدن حق و باطل، دیگه حق باطل اون حقو باطلی که خورشید تو روز معلوم باشه نیست، ماهم بجای اینکارا بهتره خودمونو آماده کنیم تا خدا به داد ما برسه.

AŁɪ

پیروزی ببخشید ولی منم با این چیزایی که گفتی مخالفم
ما اصلا چیزی به اسم مسئول نداریم که بخواد بشنوه یا نشنوه ‌.

persepolis

منم حرفت را ناسا یا علی عزیز قبول دارم
اون حرف را زدم بعدن نگن
نگفتین
نفهمیدیم
ندیدیم
بعدن همین این مسئولین میگن ما ندیدیم و اون جملاتی که گفتم
برای همین باید بگم که جلوی خدا زبونشون بسته باشه
باور کنید روشون زیاده میگن…

AŁɪ

بله شما درست میگید

m.b

https://www.gizchina.com/2020/08/13/xiaomi-mi-10-ultra-and-redmi-k30-ultra-will-reach-global-markets-later/

خبر خوش…
گویا mi 10 ultra و k30 ultra به بازار جهانی هم میان…

Amir galaxy

😁

m.b

خودمم گیج شدم! 😂

Taha

دمت گرم عجب خبر خوبی دادی😍👏😎

The Destroyer

من همون اول که خبرش اومد که نمیان رفتم چک کردم منبع اصلی خبر رو که یکی از مدیرانش تو توییتر گفته بود
اما لحن صحبتش اصلا به وضوح بیان نمی‌کرد که نمیان
گفته بود فعلا قصدی برای عرضه گلوبال اینایی که دیروز معرفی شدن نیست اما منتظر خبرهای خوش باشید

The Destroyer

جالبه
این خبری که gizchina پوشش داده در واقع همون خبری هست که بقیه به این شکل پوشش دادن که گلوبال نمیاد
منتها برداشت gizchina متفاوت بوده

m.b

برای همین گفتم منم گیج شدم… 😅🙆‍♂️

The MTest MT

شاید از خیر کامپکت بگذرم و کی 30 بگیرم

Taha

کامپکت چیه؟

TheFreeCritic

گوشی های جمع و جور و کوچیک رو میگن کامپکت
من خودم خیلی دوست دارم گوشی های کامپکت رو

TheFreeCritic

کی سی اولترا یا کی سی پرو یا کی سی ریسنگ یا کی سی؟

TheFreeCritic

یا کی سی 5G ؟؟؟؟

The MTest MT

هیچکدوم پوکو اف 2

TheFreeCritic

ام تی جان پوکو اف دو معمولی نداریم پوکو اف دو پرو و پوکو ایکس دو هست

Taha

صد در صد الترا

david2arc

خبر مسرت بخشی بود

charlatanism

چه بهتر. این اپ جاسوسی همون بهتر که نباشه.

SHREK

آمریکا همچی برای خودش می‌خواهد که این یعنی ایجاد تنفر.

Auroro

ثابت هم شده، تحریم هواوی!

Milad7

این تیک تاک هم عجب حکایتی شده 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی