حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سه خودروی برقی هیوندای با برند Ioniq از اوایل سال ۲۰۲۱ ارایه خواهند شد

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | خودرو

شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای که یکی از شرکت‌های پیشگام در عرصه‌ی تولید خودروهای برقی به‌شمار می‌رود، قرار است بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۴، خودروی برقی هیوندای با برند Ioniq معرفی شود.

خودروی برقی هیوندای

انتظار می‌رود که هیوندای، خودروهای تمام‌برقی جدیدی را با برند ایونیک (Ioniq) وارد بازار کند. برند ایونیک یکی از برندهایی است که این شرکت کره‌ای در سال ۲۰۱۶ با خودروی کامپکت کوچکی که در مدل‌های هیبرید، هیبرید شارژی و تمام‌برقی عرضه شده بود، آن را معرفی کرد. این سه خودروی برقی جدید که ایونیک ۵، ایونیک ۶ و ایونیک ۷ نام دارند، به‌ترتیب در ابتدای سال ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و اوایل ۲۰۲۴ وارد بازار خواهند شد.

خودروی مفهومی که هیوندای در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته است.

مدل ایونیک ۵، یک خودروی تمام‌برقی یا BEV با اندازه‌ی متوسط بر اساس کانسپتی با نام ۴۵ که در سال ۲۰۱۹ شاهد آن بودیم است. مدل بعدی با نام ایونیک ۶، یک خودروی سدان الکتریکی بر اساس کانسپت Prophecy است که هیوندای اوایل امسال آن را به نمایش گذاشت. در نهایت، مدل آخر، یک شاسی‌بلند با نام ایونیک ۷ است که انتظار می‌رود اوایل ۲۰۲۴ عرضه شود. پیش از این نیز چنین استراتژی مشابهی را از این شرکت کره‌ای در اوایل معرفی برند Genesis دیده بودیم.

طرح مفهومی که انتظار می‌رود ایونیک ۵ بر اساس آن باشد.

Wonhong Cho، معاون اجرایی و مدیر ارشد بازاریابی جهانی در شرکت هیوندای موتور گفت:

برند ایونیک، الگوی تجربه کاربری خودروی برقی را تغییر خواهد داد. با تکیه بر زندگی هوشمند، تجربه‌های هیجان‌انگیزی که جزئی از یک سبک زندگی سازگار با محیط زیست هستند را ارائه خواهیم کرد.

طرح مفهومی Vision T که هیوندای در نمایشگاه خودروی لس آنجلس ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته است.

این سه خودروی تمام‌برقی ایونیک بر روی یک پلت‌فرم جدید با نام Electric Global Modular Platform یا E-GMP که توسط هیوندای در حال توسعه است، ساخته خواهند شد که گفته می‌شود انعطاف‌پذیری زیادی در رابطه با طراحی داخلی و شکل بدنه خودرو دارد. گروه هیوندای موتور انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵، سالانه یک میلیون خودروی تمام‌برقی را به فروش برساند. همچنین تا همان مدت مشابه، این شرکت کره‌ای، فروش بیش از نیم میلیون خودروی برقی با سلول سوختی هیدروژنی را پیش‌بینی کرده است.

نظر شما درباره خودرهای برقی آتی هیوندای و برند جدید Ioniq چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

عاشقتم برق

SHREK

ماهم میتونیم پراید برقی بسازیم😎

Milad7

چه ظاهرا لوکسی دارن!

Milad7

اون وقت ایران خودرو و سایپا چراغ ها را عوض میکنن و پسوند پلاس را به خودرو میچسبون 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی