حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از یک شرکت مواد غذایی می خواهد لوگو گلابی استفاده نکند

نوشته

3 سال قبل | 19 دیدگاه | اپل

اپل علیه یک شرکت آماده سازی وعده غذایی اغدام کرده است زیرا ادعا می کند لوگو کارتونی نرم افزار Prepear (که یک گلابی با شاخه است) به لوگو تجاری اپل (که البته یک سیب است) نزدیک به نظر می رسد. این شرکت ادعا می کند که لوگو گلابی “باعث کمرنگ بودن تمایز” با لوگو اپل می شود و سبب می شود تا مصرف کنندگان نتوانند بین کالاها و خدمات Prepear و Apple اپل تمایز قائل شوند، که گفته می شود تخلف از قانون Lanham است. به عبارت خلاصه اپل از یک شرکت مواد غذایی می خواهد لوگو گلابی استفاده نکند چون از نگاه آن ها یک لوگو گلابی سبز شبیه به یک لوگو سب سفید یا مشکی است!

 

مشکلات از زمانی شروع شد که شرکت مادر Super Healthy Kids ثبت علامت تجاری را برای آرم Prepear انجام داد. برنامه Prepear به کاربران امکان می دهد دستور العمل های خود را ذخیره و سازماندهی کرده و برنامه های غذایی دلخواه خود را ایجاد کنند. این لوگو به شکل گلابی است و یک برگ در سمت راست آن قرار دارد. اپل ادعای خود را این گونه عنوان می کند:

“علامت متقاضی متشکل از یک طرح میوه حداقلی با یک برگ زاویه دار در سمت راست است، که به راحتی لوگو معروف Apple را یادآوری می کند و احساس تجاری مشابهی را ایجاد می کند.”

پرونده سازی دادگاه ادامه می یابد:

“مارک های اپل آنقدر مشهور و فورا قابل تشخیص است که شباهت های موجود در لوگو نرم افزار تفاوت را تحت الشعاع قرار می دهد و باعث می شود مصرف کننده معمولی اعتقاد داشته باشد که متقاضی مربوط به شرکت اپل، وابسته یا تایید شده توسط اپل است.”

راسل مونسون ، بنیانگذار Prepear طوماری را آغاز کرد (“گلابی را از سیب نجات ده!”) که بیش از 14،000 امضا از این نوشتار داشت. او می نویسد که این شرکت یک تجارت کوچک با پنج کارمند است که نمی تواند یک شرکت بزرگ و بزرگ اپل را به یک نبرد طولانی طولانی بپردازد و این یک تجربه “وحشتناک” بوده است.

پرونده دادگاه اپل اظهار داشت که از آنجا که “کالاها و خدمات یکسان و/ یا بسیار مرتبط با آن” را ارائه می دهد و “خدمات مرتبط با نرم افزار رایانه و همچنین مراقبت های بهداشتی، تغذیه، سلامتی عمومی و شبکه های اجتماعی” را ارائه می دهد که یک برنامه خدمات برنامه ریزی غذا است، “در محدوده طبیعی توسعه اپل برای برندهای این شرکت قرار بگیرید.”

به عبارت دیگر، مشتریان ممکن است به آرم Prepear نگاه کنند و فرض کنند که برنامه دستور العمل یک محصول اپل است زیرا این کاری است که ممکن است اپل انجام دهد. اپل خاطرنشان می کند، این برنامه دارای چندین برنامه و خدمات مرتبط با سلامتی و تغذیه است.

کنفرانس ۸ آبان اپل

مالک  Prepear، ناتالی مونسون در اینستاگرام خود نوشت که او سعی نمی کند مردم را ترغیب کند تا محصولات اپل را نخرند، اما می خواهد موضع شرکت را بازگرداند. وی نوشت:

“من یک وظیفه اخلاقی احساس می کنم که در مقابل اقدامات حقوقی تهاجمی اپل علیه مشاغل کوچک موضع بگیرم و برای حفظ حق لوگو خود تلاش کنم.”

وی افزود:

“ما نه تنها برای حفظ لوگو خود در مقابل اپل دفاع می کنیم بلکه برای شرکت های بزرگ فناوری اثبات می کنیم که زورگیری در مشاغل کوچک عواقب برجای گذاشته است.”

این اولین بار نیست که اپل برای یک آرم مشابه به دنبال اقدام قانونی علیه شرکت دیگری است. در سال ۲۰۱۹، این نامه اعتراض آمیز را به دفتر ثبت اختراع در نروژ ارسال كرد و اظهار داشت كه حزب سیاسی Fremskrittspartiet دارای آرم اپل است كه از نظر نزدیكی به آنها مربوط می شود. همچنین به آرم یک مسیر دوچرخه سواری در آلمان اعتراض کرد که طراحی مبهمی مانند سیب داشت.

اپل به دنبال رد درخواست ثبت علامت تجاری Prepear است. اپل یکشنبه بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. ناتالی مونسون بلافاصله به یک ایمیل که به دنبال اطلاعات بیشتر است پاسخ نداد.

داستانی خنده دار برای انتهای یکشنبه شما 😉 اما به راستی حق با کدام است؟ اپل همواره این نگاه را دوست داشته همه شبیه به او عمل می کنند و البته که در خیلی موارد حق دارد اما گلابی سبز با سب مشکی!؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
UnderTaker

“به عبارت خلاصه اپل از یک شرکت مواد غذایی می خواهد لوگو گلابی استفاده نکند چون از نگاه آن ها یک لوگو گلابی سبز شبیه به یک لوگو سب سفید یا مشکی است!”

😅😅😅

Farcry

🤠🤠🤠 چقدر ضایع

Mahdi

😂😂😂😂😂 دست خودم نیست

Dr.Nazer

بنده الان برای خودکشی اقدام میکنم

Mahdi

جالب میشه این شرکته از اپل شکایت کنه و اپل رو مجبور کنن لوگوشو برداره😂😂😂

Adjus

کم کم دارم از سیاستهای اپل حالت تهوع میگیرم.

5G

من گرفتم😑

AŁɪ

اپل چت کرده🙁😄

Amir galaxy

بای

TheFreeCritic

حاجی من که پروفمو عوض کردم یه وقت نیاد از من شکایت بکنه😂😂

david2arc

عاللللی بود😂😂👌

ARMTIN

واقعاً جالبه یک شرکت تکنولوژی از لوگو یک [ سیب ] که هیچ ربطی به تکنولوژی هم نداره استفاده میکنه
.
.
.
اما یک شرکت مواد غذایی ، که لوگو مرتبط با حیطه کارشون استفاده میکنند ، از طرف اپل مجرم شناخته میشند و اعلام میکنند به برندشون آسیب میزنه چرا ؟؟؟
چون محققان و مدیران اپل به تازگی کشف کردند که گلابی همون سیب هست
😂😂😂

Mohammadr

حاجی لوگو موز بزار
بابای اپلم نمیتونه بهت گیر بده…

Mb.Pcr

اگه اینجوریه پس باید در سریال خنده بازار رو تخته میکرد

trol kosh

ماذافاذا؟

Milad7

گلابی داخل فرهنگ ما فحش حساب میشه =))

V800B

این قوانین خارج واقعا هضمش سخته اینو میشه از کامنت ها فهمید
حالا یکم جنبه فان داره این خبر ولی ب نظر من اپل باید تمرکزش بزاره چیزایی مهم تر

MohammadFarhaadi

از همین پیچیدگی‌های مسخره علم بازاریابی که به نامردی ختم میشه بدم میاد مثل شکایت‌های مشابه که به جریمه های آنچنانی ختم میشه!

SHREK

اپل کلا با همه مشکل داره چون فکر میکنه همه ازش کپی میکنن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)