حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات رسمی تیبا ۲ پلاس و تیبا پلاس توسط سایپا منتشر شد

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

عرضه تیپ های جدید از یک محصول، ایده ای نوین برای جذب دوباره مشتری به حساب می آید. ایده ای که به تازگی توسط خودروسازان ایرانی هم، به تقلید از شرکت های خارجی، اجرا می شود. این تیپ های جدید می توانند در قالب تغییرات ظاهری، امکانات رفاهی و ایمنی جدید و تغییرات فنی ظاهر شوند. امروز مشخصات رسمی تیبا ۲ پلاس و تیبا پلاس توسط سایپا منتشر شده است. این دو خودرو مدل های پرآپشن تر تیبا ۲ و تیبا هستند.

یکی از برنامه های جدید سایپا، عرضه تیپ های آپشنال و سفارشی از محصولات کنونی است که در مدل های استاندارد، شاید برای برخی از مشتریان، جذابیت و تازگی نداشته باشند. ایده ای که هر چند تا رسیدن به تکامل راه درازی در پیش دارد، اما با توجه به انحصاری بودن بازار خودرو و عدم تنوع محصول، چندان هم بد به نظر نمی آید و بهتر است آن را به فال نیک بگیریم.

پس از معرفی «کوییک آر» و «کوییک آر پلاس»، به عنوان نسخه های سفارشی از «کوییک»، سایپا به تازگی به سراغ «تیبا» صندوق دار و هاچ بک رفته تا دستی بر سر و روی این دو محصول قدیمی تر هم کشیده باشد. این دو محصول که تحت عنوان «تیبا پلاس» و «تیبا ۲ پلاس» معرفی شده اند، امکانات جدیدی نسبت به نمونه های استاندارد دارند که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

تیبا پلاس

تیبا پلاس

تیبا پلاس

سال ها بود که سایپا هیچ تغییری در تیبا صندوق دار ایجاد نمی کرد. در واقع، سایپا این خودرو را به عنوان محصول اقتصادی خود در بازار می فروخت و امکان سفارش امکانات بیش تر را به ساینا و کوییک محدود کرده بود. اما از این پس می توانید تیبا صندوق دار را هم با امکانات فول و به شکل سفارشی تحویل بگیرید.

تیبا آپشنال در کنار امکانات اضافه شده، تغییراتی جزئی را هم در بخش ظاهری به خود دیده است. در نمای جلو، بخش پایینی سپر به رنگ مشکی درآمده تا فرم یک دیفیوزر را تداعی کند. چراغ ها و مه شکن ها دست نخورده باقی مانده اند. نوار دور جلوپنجره به صورت کرومی درآمده تا اندکی لوکس تر و متمایز با تیبا معمولی به نظر آید. در نمای کناری، اولین نکته ای که جلب توجه می کند، تعویض آینه های کناری با آینه های متعلق به سایناست.

آینه هایی که افزون بر داشتن قاب همرنگ با بدنه، کیفیت ساخت بالاتری هم دارند. طرح قالپاق ها تغییر کرده و مشابه ساینا شده، ضمن آن که، یک برچسب با نوشته Tiba Plus هم به روی درهای جلو اضافه شده است. در نمای عقب تنها تغییر را می توان کرومی شدن دستگیره صندوق عقب دانست که به تقارن با زه کرومی جلوپنجره اجرا شده است.

فهرست امکانات مهم ترین جایی است که تیبا پلاس را با نمونه های معمولی متمایز می کند. اولین مورد جدیدی که در این بخش به چشم می خورد، سیستم مولتی مدیا با نمایشگر لمسی و دوربین دید عقب است. پکیجی کامل و کاربردی که بخش زیادی از افزایش قیمت تیبا آپشنال به آن مربوط می شود.

در ادامه، برقی شدن آینه های کناری و شیشه بالابرهای عقب را پیش رو داریم که از این نظر شبیه به ساینا شده است. سنسورهای هشداردهنده عقب، دیگر آپشن مهم اضافه شده هستند که نبود آن ها در تیبا معمولی به شدت احساس می شد. تغییر رنگ تریم داخلی به مشکی، افزون بر زیبایی بیش تر، آن حس اقتصادی بودن را در کابین تیبا آپشنال کمرنگ کرده است.

به این مورد، روکش های چرمی صندلی ها را هم اضافه کنید که کاملاً فضای کابین را لوکس تر جلوه می دهند. تیبا آپشنال در باقی امکانات، تفاوتی با تیبا معمولی ندارد. لازم به ذکر است که رینگ آلومینیومی در تیبا پلاس، در صورت سفارش مشتری، توسط نمایندگی های سایپا به خودرو اضافه می گردد.

تیبا پلاس

تیبا پلاس

تیبا ۲ پلاس

چند سالی است که از معرفی تیبا ۲ به عنوان نسخه هاچ بک تیبا، می گذرد. خودرویی که با توجه به کشش بازار به هاچ بک های جوان پسند، با استقبال خوب مشتریان مواجه شد. در طول این سال ها، بارها شاهد ایجاد تغییرات و تیون های مختلف بر روی تیبا ۲ از سوی مالکان جوانش بوده ایم. اما در این بین، جای خالی یک نسخه شرکتی سفارشی در بازار به وضوح احساس می شد.

سایپا همزمان با تیبا آپشنال، تیبا ۲ آپشنال را هم به مشتریان خود معرفی کرده است. در بحث تغییرات ظاهری، تا حد زیادی این خودرو با نسخه صندوق دار اشتراک دارد. در نمای جلو که کاملاً دو خودرو شبیه به یکدیگر هستند. در نمای کناری، تیبا ۲ آپشنال فاقد زه کناری پلاستیکی است که این نکته ممکن است به مذاق برخی افراد خوش بیاید. در عوض، باربندهای اسپرت، یا همان روف رک، بر روی سقف خودرو به چشم می خورند. در نمای عقب، بخش دیفیوزر سپر عقب تیبا ۲ آپشنال به رنگ مشکی درآمده است تا جلوه اسپرت تری داشته باشد.

تیبا ۲ پلاس

تیبا ۲ پلاس

همچون تیبا آپشنال، تیبا ۲ پلاس نیز به مولتی مدیای برخوردار از نمایشگر لمسی مجهز شده است. یک دوربین عقب هم به این سیستم متصل می شود. آینه های کناری به صورت برقی تنظیم می شوند و شیشه های عقب هم بالابر برقی دارند. البته این دو مورد، برخلاف تیبا صندوق دار، در اکثر مدل های استاندارد تیبا هاچ بک هم دیده می شدند.

تیبا ۲ پلاس

تیبا ۲ پلاس

تیبا ۲ پلاس

تیبا ۲ پلاس

مانند نمونه سدان، تریم داخلی به رنگ مشکی درآمده و از روکش چرم مصنوعی برای پوشاندن صندلی ها استفاده شده است. سنسورهای هشداردهنده موانع در عقب در تیبا ۲ پلاس نیز وجود دارند. صندلی های عقب، قابلیت جمع شدن را دارند تا به فضای صندوق عقب بیافزایند. این آپشن در مدل صندوق دار به چشم نمی خورد. افزون بر این مورد، در تیبا ۲ آپشنال آپشن های دیگری هم نسبت به تیبا آپشنال وجود دارند که از جمله آن ها می توان به شیشه های دودی فابریک و کفی سه بُعدی صندوق عقب و زیرپایی های سه بعدی کابین اشاره کرد.

تیبا ۲ پلاس

تیبا ۲ پلاس

همچنین سایپا امروز از شاسی بلند خود رونمایی خواهد کرد که در ترنجی برای شما درباره آن خواهیم نوشت. نظر شما درباره تیبا پلاس و تیبا ۲ پلاس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چقدر مشخصات خوبی

afsoon

کنترل کشش ندارد این ماشین وحشی رو چجوری میخایید کنترل کنید 🤣🤣🤣

Ali

تا کی…. واقعا تا کی میخواید مردم رو مسخره کنید 😠

Milad7

خب چه کاریه پول زور به کمپانی بدی! خود فرد با سلیقه ی خودش فیس لیفتش میکنه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)