حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Nearby Share اندروید رسما ارایه شد: ۹ سال برای رسیدن به Air Drop اپل!

نوشته

3 سال قبل | 10 دیدگاه | Android، گوگل

در نهایت به اشتراک گذاری فایل ها، تصاویر، لینک ها و سایر محتواها بین دستگاه های اندرویدی کمی ساده تر خواهد شد. گوگل یک ویژگی جدید اندروید با نام “Nearby Share” را عرضه کرده است که برای اشتراک گذاری مستقیم بین دستگاههای دارای اندروید ۶ و بالاتر امکان پذیر است. اشتراک نزدیک در حال حاضر در برخی از تلفن های پیکسل و سامسونگ موجود است و گوگل می گوید که “تا چند هفته آینده به دستگاه های دیگر می رسد.” بد نیست بدانید اینکه قابلیت Nearby Share اندروید رسما ارایه شده تقریبا ۹ سال برای رسیدن به Air Drop اپل طول کشیده است.

قابلیت Nearby Share اندروید

قابلیت Nearby Share اندروید بسیار شبیه به ویژگی AirDrop اپل برای آیفون کار می کند. شما به سادگی دکمه اشتراک در نزدیکی را از فهرست منوی اشتراک گذاری انتخاب کرده و سپس منتظر ظاهر شدن یک تلفن در نزدیکی هستید. سپس هر آنچه را که به اشتراک می گذارید مستقیماً از طریق روش انتقال انتخاب شما به تلفن دیگر ارسال می شود.

همانند AirDrop، می توانید پروفایل مورد نظر خود را برای اشتراک های نزدیک در سطوح مختلف مخاطب تنظیم کنید:

  1. ۱- همه
  2. ۲- برخی
  3. ۳- یا مخفی ماندن

گوگل می گوید حتی می توان “فایل ها را بصورت ناشناس ارسال و دریافت کرد”. قابلیت Nearby Share اندروید همچنین اشتراک گذاری پرونده ها با هر روشی که به عقیده تلفن شما، سریع ترین به نظر می رسد مستقیما به اشتراک گذاشته می شود، این روش ها شامل

۱- بلوتوث

۲- بلوتوث کم مصرف انرژی

۳- WebRTC

۴- Wi-Fi – که گوگل می گوید باید اجازه دهد آفلاین کار کنید.

قابلیت Nearby Share اندروید در میان تلفنهای اندروید کار می کند و با “Chromebooks” در ماه های آینده کار خواهد کرد، اما نمی تواند با دستگاه های iOS یا Mac یا دستگاه های ویندوز به اشتراک بگذارد. سخنگوی گوگل در پاسخ به این سؤال که آیا پشتیبانی از هرکدام از آنها در دست توسعه است، گفت:

“برنامه ریزی هایی وجود دارد تا در آینده برای گسترش این ویژگی در سیستم عامل های اقدام کنیم.”

اپل ویژگی AirDrop را به طور کامل ۹ سال پیش و در سال ۲۰۱۱، در آیفون و مک معرفی کرد. از آن زمان، اندروید چندین تکرار و ایده متفاوت برای به اشتراک گذاری پرونده ها را تجربه کرده است، اما هیچکدام به سادگی و راحتی AirDrop به جایی نرسیده اند. همچنین، تعداد کمی از هیچ یک از این راه حلها به طور یکپارچه توسط همه تولید کنندگان اندرویدی به تصویب رسید.

امیدوارم این مسئله مشکلی درمورد قابلیت Nearby Share اندروید وجود نداشته باشد. در غیر این صورت، کاربران اندرویدی در همان مکان گیر خواهند افتاد، که تنها راه مطمئن برای به اشتراک گذاری فایل ها استفاده از خدمات ایمیل یا cloud است – که منجر به سردرگمی و هزینه های غیرضروری داده ها می شود. (البته گویا نویسنده منبع مطلب با راه حل هایی مثل زاپیا یا Shareit و حتی راه حل های بومی برندهای مستقل آشنایی ندارد)

گوگل می گوید که می تواند به جای بروزرسانی کامل سیستم عامل، به هر تلفن اندروید از طریق سرویس های Google Play اضافه شود.

آیکون قابلیت Nearby Share اندروید در منوی تنظیمات سریع قرار دارد. هنگامی که آن را برای تلفن شما در دسترس است، می توانید با یک دکمه در تنظیمات سریع خود در دسترس بودن و خاموش کردن آن را تغییر دهید.

نظر شما درباره این ویژگی چیست؟ منتظر آن بودید؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Adjus

Airdrop اپل خدایی خیلی خوبه

Taktaz

گران کردن اینترنت موبایل اقدامی برنامه ریزی شده و هماهنگ بین وزیر ارتباطات و مخابرات و دولت!!!!
اینقدر مردم را سر کار نزارید من علت گرون کردن اینترنت همراه را بهتون میگم،چند وقت پیش خبری در اینترنت منتشر شد مبنی بر اینکه بعلت ارزان بودن اینترنت موبایل در ایران مردم علاقه ای به استفاده از اینترنت ثابت ندارند و مخابرات داره ورشکست میشه و درست چند روز بعد از این خبر بسته های بلند مدت همراه اول و ایرانسل در اقدامی هماهنگ حذف شد در نتیجه گران کردن اینترنت موبایل اقدامی هماهنگ بین اپراتورها و وزیر ارتباط و دولت و مخابرات بود تا با یه تیر دونشان بزنند….و این جریمه دومیلیاردی و غیره هم هم بازی برای رد گم کنی هست وگرنه کی داده و کی گرفته!

Mahdi

عالیه ، ممنون گوگل

The MTest MT

ترول جدید اومده زومیت خدایا چرا سایت به این خوبی انطوری شده یهویی

علی رحیمی

چون خود عوامل خواستن اینطور باشه
عین اون جمله ایی که آقای عطایی زیر اسمشونه (“حال روزگارت به خودت بستگی داره “)

Demon

دیگه کامنت چه افولی کرده تو زومیت🤣

ممد بمولا

شیائومی یه همچین قابلیتی با اسم می دراپ داشت
سرعت خوبی داشت به نظرم
اما بعضی وقتا رو گوشی من مشکل داشت

Demon

این قابلیت فقط برای گوشی های 2020 یا قدیمی هاش هم میگیرن این قابلیتو؟

MohammadFarhaadi

واقعا دیر اومد به اندروید.یکی از قابلیتهای تاپ آی او اس تو زمینه شیر کردن حالا حالا ها اندروید به آی او اس نمی‌رسه!

Milad7

دیر اومدی خیلی دیره…. 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)