حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کند شدن ویندوز ۱۰ پس از آپدیت KB4559309

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | Windows، آپدیت

بروزرسانی جدید ویندوز ۱۰ با شماره ساخت KB4559309 عملکرد طبیعی رایانه ها را مختل کرده است. بوت بیشتر از حد معمول طول می کشد و کاهش سرعت در سیستم عامل وجود دارد. برنامه های معمولی و صفحات وب هر دو مدت بیشتری طول می کشد تا لود می شوند. مشکل این است که KB4559309 به صورت خودکار نصب می شود و خود مایکروسافت هنوز نمی فهمید که مشکل چیست. کند شدن ویندوز ۱۰ پس از آپدیت KB4559309 سبب شده که کاربران از عملکرد خود ناراضی باشند و فعلا راه حلی هم در دسترس نیست.

کند شدن ویندوز ۱۰

از آنجا که بروزرسانی مربوط به Edge است، تیم توسعه مرورگر در حال کار بر روی مشکلات ناشی از نصب آن است. در ضمن راه حل مشکل، حذف دستی به روزرسانی KB4559309 از سیستم است.

چند روز پیش ویندوز ۱۰ به یک سیستم عامل ۵ ساله تبدیل شد. این سیستم عامل اواسط سال ۲۰۱۵ عرضه و به عنوان یک نسخه رایگان به کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸ ارائه شد. با استفاده از این ترفند، مایکروسافت امیدوار بود خیلی سریع تعداد کاربران فعال سیستم عامل جدید را در آن زمان افزایش دهد. آن ها پیش بینی کرده بودند در مدت ۲ تا ۳ سال به ۱ میلیارد نصب برسند اما نتیجه ای حاصل نشد. مایکروسافت فقط امسال به آرزوی میلیاردی شدنش رسیده است.

مایکروسافت همچنین با دستیار صوتی Cortana شکست خورد. با حرکت از پلتفرم تلفن همراه Windows Phone که قبلاً فراموش شده بود، قرار بود به طور جدی با Siri اپل و گوگل اسیستنت رقابت کند. حتی این سیستم روی پلتفرم رایانه شخصی هم جواب نداد، حتی با تلاش های زیاد از جمله کارهای خیلی زشت و ناخواسته مایکروسافت برای تحمیل آن به کاربران مثل افزودن Cortana به نوار جستجوی منوی Start.

اما با مرورگر Edge همه چیز چندان بد نیست. بعد از انتقال به موتور Chromium، هر چند به آرامی، اما شروع به افزایش محبوبیت کرده است.

با بروزرسانی های ویندوز ۱۰، همه چیز همیشه عالی نیست. به عنوان نمونه باید از به روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ یاد کرد که توزیع آن حتی به دلیل تعداد زیادی از ایرادات و مشکلاتی که ایجاد می کرد باید متوقف می شد. اردیبهشت امسال نیز به هیچ وجه خوب پیش نرفت. به طور کلی مایکروسافت قصد دارد استراتژی خود را تغییر داده و ویندوز ۱۰ را نه ۲ بار در سال بلکه فقط ۱ بار به روز کند. امید است که چنین به روزرسانی ها با دقت بیشتری آزمایش شوند و مشکلات ناشی از نصب آنها کاهش یابد.

در مورد ویندوز ۱۱ باید گفت که فعلا مایکروسافت همیشه ویندوز ۱۰ را همیشه به روز می کند. بنابراین سیستم عامل فعلی به وضوح زندگی خواهد کرد. خوب، سال آینده مایکروسافت باید ویندوز 10X را منتشر کند. نسخه ای که به طور اختصاصی برای لپ تاپ ها و رایانه های موبایل با دو صفحه طراحی شده است. اما آیا این یک پیشرفت به یادماندنی خواهد بود؟ خواهیم دید.

شما شاهد کند شدن ویندوز ۱۰ پس از آپدیت KB4559309 هستید؟ اصلا آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ (اگر سیستم عامل شماست) روشن است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ویندوز 10 برای سیستم های با کانفیگ رو به پایین خیلی سنگینه 😐 سیستم نسبتا قدرتمندی میخواد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)