حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خرید تیک تاک توسط مایکروسافت تا ۲۵ شهریور امسال ممکن است

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | پیام رسان

دو روز پیش درباره فیلترینگ تیک تاک در امریکا به دستور ترامپ برای شما نوشتیم. موفقیت این شبکه اجتماعی خلاق و مولد محتوا امریکایی ها را ترسانده و به دنبال بستن راه موفقیت به روی چینی ها هستند. امروز اما در گزارشی می شنویم که خرید تیک تاک توسط مایکروسافت تا ۲۵ شهریور امسال ممکن است. بدون شک خرید تیک تاک برای مایکروسافت که تا کنون شبکه اجتماعی قوی نداشته است، یک موهبت بزرگ است.

خرید تیک تاک توسط مایکروسافت

چهار روز پیش بود که رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ گفت كه وی فعالیت TikTok را در ایالات متحده ممنوع اعلام می كند. در آن زمان، گزارش شد كه ترامپ برنامه مایکروسافت برای به دست آوردن TikTok را رد كرده است. با این حال، مایکروسافت روز یکشنبه با شرکت ByteDance مستقر در چین برای خرید TikTok در ایالات متحده آمریکا گفتگو کرد.

به نقل از CNBC، ساتیا نادلا مدیر مایکروسافت در مورد خرید TikTok با ترامپ صحبت کرده است. به غیر از ایالات متحده، این شرکت قصد دارد TikTok را در مناطق دیگر مانند کانادا، استرالیا و نیوزلند خریداری کند. او گفت:

“الگوی عملیاتی این سرویس برای اطمینان از شفافیت کاربران و همچنین نظارت امنیتی مناسب توسط دولت های این کشورها ساخته خواهد شد.”

پلتفرم فعلی ارائه شده توسط TikTok با امنیت رده بالای مایکروسافت، حریم خصوصی و محافظت از ایمنی دیجیتالی ارائه خواهد شد.

رویترز گزارش داد كه ترامپ موافقت كرده است تا ۴۵ روز برای ارائه گفتگو در مورد فروش TikTok به مایکروسافت توسط ByteDance را فراهم كند. هدف دوم، ذخیره اطلاعات کاربر کاربران TikTok بصورت محلی در ایالات متحده است. پس از موفقیت در انتقال داده ها، داده های ذخیره شده در مکان های دیگر را حذف می کند.

خرید تیک تاک توسط مایکروسافت

خرید تیک تاک توسط مایکروسافت

گزارش های اولیه ادعا می کردند که مایکروسافت ابتدا فقط در دستیابی به مشاغل کوچکتر TikTok در ایالات متحده متمرکز شده است. با این حال، اکنون گزارش شده است که مایکروسافت می تواند در نظر دارد کل شرکت را بخرد.

ارزش برنامه TikTok حدود ۵۰ میلیارد دلار است

نه مایکروسافت و نه ByteDance شرایط معامله کسب را فاش نکردند. CNN گزارش داد كه دانیل ایوز، تحلیلگر اوراق بهادار Wedbush معتقد است كه ارزش TikTok می تواند به میزان قابل توجهی صدمه ببیند اگر مجبور شود از فعالیت در ایالات متحده باز بماند. وی ادعا كرد كه ارزش برنامه TikTok حدود ۵۰ میلیارد دلار است.

احتمال وجود رابطه بین مایکروسافت و فیس بوک پیچیده است زیرا دومی ByteDance را رقیب می داند. مایکروسافت از سال ۲۰۰۷ مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار در بستر این شبکه اجتماعی محبوب سرمایه گذاری کرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این ایجاد محدودیت برای تیک تاک و اجبار به معامله این چنینی از سوی امریکا، منصفانه است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

خخخ ابر قدرت هرچی بگه همونه🙆🐰⁦☺️⁩🥕

Milad7

نه به تیک تاک فقط اینستا 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)