حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ثبت نام اینترنت ماهواره ای SapceX از ایران ممکن شد

نوشته

3 سال قبل | 21 دیدگاه | اینترنت، برترین‌های ترنجی

مدت هاست که شرکت های بزرگ می خواهند اینترنت را بدون محدودیت های مرزی ارایه کنند. این مزایایی زیادی دارد از جمله مثلا پتانسیل ۷ میلیاردی کاربر و همین می تواند وسوسه بزرگی برای هر شرکتی باشد. مثلا پنج سال پیش ما در ترنجی برای شما نوشتیم که فیسبوک از پهپاد ارائه دهنده اینترنت خود رونمایی کرد. گوگل و اسپیس ایکس نیز هر کدام برنامه خو درا برای این بخش دارند. امروز خبر می رسد که ثبت نام اینترنت ماهواره ای SapceX از ایران ممکن شد. البته نه به آن معنی که الان ثبت نام کنید، مودم بگیرید و متصل شوید اما ثبت برای اطلاع ار ارایه خدمات در منطقه مکانی شما ممکن است.

ثبت نام اینترنت ماهواره ای SapceX از ایران

شرکت آمریکایی که قصد ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به سراسر جهان را دارد، به‌زودی ارائه اینترنت را به‌صورت آزمایشی آغاز خواهد کرد. در همین راستا این شرکت با نام اسپیس ‌ایکس (SpaceX) ارسال درخواست از ایران برای استفاده از خدمات اینترنت ماهواره‌ای را در وبسایت پروژه اینترنت ماهواره‌‌ای خود ممکن کرده است.

اینترنت ماهواره ای فلیترینگ را دور می زند؟

این در حالی است که اغلب شرکت‌های آمریکایی به‌دلیل تحریم‌ها از ارائه خدمات و محصولات خود به ایرانیان امتناع می‌کنند. پیش‌تر نحوه ارسال درخواست در این وبسایت بر اساس لیست کشورها بود که نام ایران در لیست قرار نداشت، اما در حال حاضر از طریق گوگل مپ امکان انتخاب ایران نیز وجود دارد.

اسپیس‌ایکس تاکنون طی چندین مأموریت پرتاب، صدها ماهواره اینترنتی را تحت پروژه‌ای موسوم به استارلینک (Starlink) در مدار قرار داده است. اکنون با مراجعه به وبسایت استارلینک می‌توان با وارد کردن آدرس محل زندگی از آخرین به‌روزرسانی‌های مرتبط با پروژه ماهواره‌های اینترنتی اسپیس‌ایکس و دسترسی به خدمات اینترنت ماهواره‌ای این شرکت در نواحی مختلف جهان از جمله ایران مطلع شد.

پس از ارسال درخواست، کاربر ایمیلی از طرف اسپیس‌ایکس دریافت می‌کند که در آن به تلاش این شرکت برای ایجاد دسترسی به خدمات اینترنت پرسرعت در سراسر جهان اشاره شده است؛ تلاشی که به‌خصوص برای بهره‌مندی مردم در مناطقی صورت می‌گیرد که دسترسی آن‌ها به اینترنت با مشکل مواجه است و یا استفاده از آن گران تمام می‌شود. در این پیام خطاب به کاربر آمده که در صورت قرار گرفتن ناحیه سکونت وی در مناطق تحت پوشش نسخه آزمایشی این خدمات، اطلاع‌رسانی در این مورد انجام خواهد شد. همچنین کاربر در مورد پیشرفت‌های پروژه استارلینک در آینده اخباری را دریافت می‌کند. گفتنی است اسپیس‌ایکس قصد دارد اواخر تابستان جاری ارائه اینترنت را به‌صورت آزمایشی به برخی از کاربران منتخب آغاز کند.

این شرکت به‌تازگی با ارسال ایمیلی به تعداد مشخصی از کسانی که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پروژه در وبسایت اسپیس‌ایکس نام‌نویسی کرده بودند، آدرس کاملشان را درخواست کرده است؛ اقدامی که با هدف آگاهی از موقعیت آن‌ها صورت گرفته تا مشخص شود در محدوده تحت پوشش ماهواره‌های استارلینک قرار دارند یا خیر و بدین ترتیب نسخه بتای خدمات این منظومه ماهواره‌ای به آن‌ها ارائه شود. بر اساس اطلاعات بیشتری که کاربران وبسایت ردیت (Reddit) به‌دست آورده‌‌اند، این نسخه ابتدا در مناطق شمال ایالات متحده، جنوب کانادا و برخی نواحی روستایی در ایالت واشینگتن در دسترس خواهد بود.

کمپانی اسپیس ایکس می‌خواهد اینترنت جهانی را راه اندازی کند!

مطابق پیش‌بینی‌ها ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای این شرکت در سطح جهان از سال‌ آینده میلادی آغاز می‌شود؛ خدماتی که به‌تدریج و با افزایش تعداد ماهواره‌ها در مدار، مناطق بیشتری از جهان را تحت پوشش قرار خواهد داد. اسپیس‌ایکس تاکنون ۵۴۰ ماهواره اینترنتی را در مدار قرار داده و بنابر برنامه‌ریزی‌ها این منظومه ماهواره‌ای در نهایت خدمات خود را به‌وسیله ۱۲۰۰۰ ماهواره و در صورت موفقیت برای اخذ مجوزهای لازم، توسط ۴۲۰۰۰ ماهواره به جهان ارائه خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ هر چند هنوز با استفاده از این فناوری فاصله قابل توجهی داریم اما فکر می کنید کاربر آن شوید؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

جالبه
ایلان ماسک 👏

Amir galaxy

۴۲۰۰۰ ماهواره 😮
فوق العاده‌س👏👏👏

mostafa3

اخ آه حالا چهره وزیر ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه دیدن داره
اینترنت بدون فیلتر با سرعت نور 💪

m.b

کواد‌اچ‌دی‌پلاس 120 هرتز یا فول‌اچ‌دی پلاس 144 هرتز؟🤔
انتخابتون کدومه؟

Dr.Nazer

با اختلاف شدید، رزولوشن ۱۴۴۰ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز

m.b

چرا حالا شدید؟ 🤔 😅

ممد بمولا

7.1 اینچی کواد اچ دی 120 هرتز 🙂

m.b

درسته… چند روز نشده برای راگ فون چالش ایجاد شد…

The Destroyer

اولی

m.b

منم کواد‌اچ‌دی‌پلاس 120 رو ترکیب متعادل تری میدونم…

m.b

http://uupload.ir/files/70f0_img_20200728_173311.jpg

چهار ماه پیش از روی این عکس که مشخص نبود مال کدوم گوشیه از روی فونت شیائومی نوشتم که این گوشی قطعاً مال شیائومی هست…
بعد چند ماه هم گفتم بسته به اینکه در تست های داخلی باتری و بهینگی چطور باشه بین 120 و 144 ممکنه هر کدوم انتخاب بشند که در نهایت 120 انتخاب شده…
در یکسال از یک صفحه 1080 ساده که تولید درجه سه سامسونگ محسوب میشد (mi 9) به بهترین صفحه ساخت سامسونگ که 1440 و اونم 120 هرتز و جدیدترین موتور پردازشی و احیای تصویر رسید…
در دوربین هم ماجرایی مشابه هست که به زودی با نزدیکتر شدن رونمایی پرچمدار جدید توضیح میدم…
در شارژر و باتری هم عیناً ماجراهایی جالب و مشابه به وجود اومد که اونا هم بزودی جمع‌بندی میکنم…
خصوصاً شارژر که در دو سال از 18 وات به 120 وات رسید…
و در وایرلس که از هیچ! دوسال پیش به سریعترین وایرلس دنیا برای مدتی رسید و دوباره با پرچمدار این ماه احتمالاً میرسه…
در پست خودش مینویسم بعداً…

m.b

فکر میکنم لازم به گفتن نیست که از 18 وات دو سال پیش (mi8 خودم) به 100 و 120 وات (نه صرفاً رونمایی بلکه استفاده) رسیدن که همین ماه عملی میشه، اصلاً این کار هیچ مانندی در دنیای موبایلی نداره… هیچ شرکتی تا این حد سریع پیشرفت نکرده عملاً… حدی که اگر این ماه واقعاً عملی بشه(سیمی و بیسیم)، میشه بعد از چند سال شیائومی رو جایگزین اوپو در جایگاه سردسته زمینه های شارژ سریع با سریعترین شارژر های سیمی و بیسیم عمومی دنیا دونست…
یکیشون که قطعاً این ماه رقم میخوره اما امیدوارم هر دو رقم بخورند…

Mb.Pcr

یه سوال دارم اگه کسی همزمان برای شارژ کردن گوشیش از شارژ وایرلس و سیمی استفاده کنه به باتری آسیب نمیزنه ؟
اگه نمیزنه سریع تر شارژ میکنه گوشی رو ؟

m.b

تا الان نمیشده از هر دو استفاده کرد… اما در آینده ممکنه برای بالاتر بردن سرعت پایه مخصوصی شبیه چیزی که ویوو طراحی کرده بود برای استفاده همزمان از دو تکنولوژی فراهم بشه اما استفاده عمومی بعید به نظر میرسه…

Amir galaxy

صد در صد اولی

Mb.Pcr

اچ دی پلاس 50 هرتز

m.b

🙃

Taha

چون برای من رفرش ریت مهمتره ۱۴۴ فول اچ دی پلاس

Milad7

چه شود… یعنی میشه که بشه؟ 🙁

ArmanBgold

درود بر تو ماسک
🖐

Biglar

من ثبت نام میکنم، ولی نمیدونم چرا submit فعال نمیشه بزنم روش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)