رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام اینکه پرونده تغییر تعرفه بسته های اینترنتی در حال نهایی شدن است و ظرف امروز برای بررسی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده خواهد شد، پیشنهاد داد که اپراتورها برای جبران این مدت که تغییر تعرفه دادند بستههای تشویقی و تخفیفی ارائه کنند. باید دید که این مقابله با گران فروشی اپراتورها از امروز واقعا ممکن است یا خیر!
به گزارش ایسنا، عباس تابش امروز (دوشنبه) در برنامه «سلام صبح بخیر» درباره وضعیت بستههای اینترنتی کشوراظهار کرد: قیمت بستههای اینترنتی تغییر نکرده است و حجم بستههایی که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد کاهش یافته است.
وی افزود: سازمان حمایت چندین بار با مدیر عاملهای اپراتورها صحبت کرده تا به قیمتهای سابق برگردند که آنها قول دادند این کار را انجام دهند اما اقدامی صورت نگرفت و سازمان حمایت هم برای آنها ضرب العجل تعیین کرد. نهایتا پرونده آنها را سازمان تنظیم مقررات رادیویی خارج کردیم و احتمالا ظرف امروز برای بررسی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده خواهد شد.
تابش با بیان اینکه سازمان حمایت فقط پیشنهاد میدهد و در نهایت رای تعزیرات تعیین کننده است، در پاسخ به سوال مجری درباره خبر جریمه دو میلیارد تومانی اپراتورها و گلایه مردم نسبت به مبلغ کم جریمه و همچنین جبران نشدن خسارت مصرف کنندگان با پرداخت جریمه به خزانه، تصریح کرد:
پیشنهاد سازمان حمایت در این پرونده بازگشت اپراتورها به قیمت سابق است. همچنین پیشنهاد کردیم اپراتورها مستنداتی ارائه دهند که قیمتهای سابق بر چه منوال و پایهای تعیین شده بود و برای جبران این مدت که تغییر تعرفه دادند هم حتما بستههای تشویقی و تخفیفی ارائه کنند.
وی درباره رقم جریمه دو میلیارد تومان و اینکه تعیین تکلیف پرونده چقدر زمان میبرد هم افزود: این رقم عدد غیرقابل قبولی برای مردم هست و آنها حق دارند. بعد از ارسال پرونده باید منتظر رای تعزیرات باشیم و در حیطه مسئولیت سازمان حمایت نیست.
از نیمه تیرماه سال جاری، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بستههای اینترنتی در اپراتورهای همراه خبر داده و نسبت به آن اعتراض کردند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتورها اخطار داد که باید ظرف ۱۰ روز رفع اثر کنند در غیر این صورت وارد کمیته جرائم میشوند. او همچنین از ارجاع، این موضوع به سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تعزیرات حکومتی خبر داد.
در نهایت اواخر تیر ماه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابلاغ جریمه دو میلیارد تومانی بهدلیل برنگشتن تعرفه اینترنت به حالت اولیه از سوی اپراتورها و تداوم تخلفی که صورت گرفته است، خبر داد و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی نامهای به مدیران عامل شرکت های ارتباطات سیار و خدمات ارتباطی ایرانسل از آنان خواست تا ظرف ۲۴ ساعت، نحوه فروش به لحاظ شکلی و قیمت بسته های اینترت را مطابق روال قبل از تاریخ ۱۳ تیرماه اجرا کنند.
شما به اصلاح شرایط موجود خوش بین هستید؟
فکر نکنم بتونن کاری کنن الان اپراطورها روزی میلیارها درامد شونه پول هم هر کاری میتونه بکنه فقط کافیه به چند نفر زیر میزی بده و تمام
زورشون به این 2تا دزد نمیرسه!
تابش تو با قرعه کشی مسخرت قیمت خودرو را اصلاح کردی برای 7 پشتمون کافیه بیخیال این یکی بشو 😐
این امروزی که گفت از دو سال پیش هنوز نرسیده!!؟؟؟
جالبه که یه نفر که یا ساندیس خوره یا خیلی خیلی کرم داره همینجوری داره به همه کامنتا منفی میده!میشه بپرسم چه کرمی داری بیشعور جان؟به کامنتایی که اصلا اعتراضی هستن یا هر جور نگاه کنی یا باید لایک بشن یا بدون هیچ واکنشی باید ازشون گذشت یه نفر داره منفی میده.مشخصه از اول کامنتا شروع میکنه به منفی دادن اصلا هم نظرا رو نمیخونه!
محمد یه دونه بیشتر ندادن
حتما دستش رفته روش و از اعضای هیئت دولته خخخ
خب میگم 2 میلیارد جریمه میکنیم و ده روز فرصت…
خب لامصب تو این ده روز هم دارن کلی بسته میفروشن
جواب اینا با کیه!؟.
. اره فهمیدم اینجا ایرانه
.. پس صدا نده
. چشم…