حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام Quick Charge 5 توان ۱۰۰ وات را برای شارژ ۰ تا ۵۰ در ۵ دقیقه ارایه می کند

نوشته

3 سال قبل | 13 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، کوالکام

ما قبلا از مسابقه گوشی های هوشمند پرچمدار آگاه هستیم، اما مسابقه دیگری وجود دارد که مربوط به چه کسی می تواند سریعترین فناوری شارژ را بسازد. کوالکام سرانجام تصمیم به معرفی کوالکام Quick Charge 5 گرفت و استاندارد جدیدی را برای شارژ ایمن و سریع تعیین کرده است. همچنین این فناوری جدید باعث افزایش بهره وری و همچنین سازگاری متقابل می شود. کوالکام Quick Charge 5 توان ۱۰۰ وات را برای شارژ ۰ تا ۵۰ در ۵ دقیقه ارایه می کند.

کوالکام Quick Charge 5

شارژ سریع تر چیز جدیدی نیست، اوپو اخیرا شارژ سریع خود را با ۱۲۵ وات اعلام کرد اما این اختصاصی است، با این حال کوالکام Quick Charge 5 را می توان در آینده توسط طیف گسترده ای از تولید کنندگان تلفن های هوشمند استفاده کرد و آن را به گزینه ای بسیار مناسب تر برای انتخاب انتخاب می کند.

با استفاده از Quick Charge 5 در تلفن هوشمند، شما فقط در ۵ دقیقه قادر خواهید بود تلفن هوشمند خود را از ۰ تا ۵۰ شارژ کنید و به ۱۰۰ درصد برسید. شارژ سریع سریع ۵ کوالکام به تولید کنندگان این امکان را می دهد تا باتری های خود را به دو باتری با اندازه یکسان تقسیم کنند و هر باتری دارای کنترلر خاص خود باشد و هر دو با هم می توانند همزمان شارژ شوند.

این بدان معنی است که بازده شارژ کلی نیز دو برابر شده است. با تشکر از کنترلر به درستی طراحی شده، این باتری های دوگانه به عنوان یک باتری در نظر گرفته خواهد شد، چیزی است که اکنون مدتی است که ما در باتری لپ تاپ می بینیم.

کوالکام Quick Charge 5

کوالکام Quick Charge 5

آنچه در اینجا حتی بیشتر قابل توجه است این است که کوالکام Quick Charge 5 در واقع قادر به دستیابی به سرعت 70٪ کارآمدتر از مقایسه با Quick Charge 4 است و در عین حال با دمای پایین تر نیز کار می کند. خوشبختانه، این فناوری نیازی به شارژرهای بزرگتر در آینده ندارد، بنابراین شما به احتمال زیاد در آینده همان شارژرهای با اندازه جیب را با تلفن های هوشمند خود دریافت خواهید کرد.

کوالکام همچنین اطمینان حاصل کرده است که شارژ سریع باعث آسیب به سلامت کلی باتری نمی شود. تمام شرکت هایی که هم اکنون از Snapdragon 865 و بالاتر استفاده می کنند، قادر خواهند بود پشتیبانی Quick Charge 5 را جبران کنند. کوالکام همچنین اعلام کرده است که این پشتیبانی به سری دستگاه های Snapdragon 700 گسترش می یابد.

QC5 نیز با نسل های قبلی تا QC 2.0 سازگار است. حتی اگر سرعت شارژ آن کمی آهسته تر از آنچه اوپو ارائه می دهد GIving Qualcomm باشد، حاشیه رقابتی است.

نظر شما چیست؟ منتظر کوییک شارژ ۵ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Taha

واو چقدر سریع بشه😍

AŁɪ

خوبه استقبال میشه 💕🌟⚡

m.b

وقتی رسما شرکت آمریکایی هم توان 100 وات رو قابل استفاده عمومی و بدون ضرر خاص میدونه دیگه بهانه استفاده نکردن از شارژر های با توان بالا و بدتر از اون استفاده از شارژ 5 وات و فاجعه بار تر از هر دو که حذف شارژر هست! خیلی دیگه خنده ‌داره!
این بزرگترین انقلاب تکنولوژی های شارژ سریع کوالکام هست که در حالی که نسل های قبلی 1.5 برابر و 2 برابر و 2.5 برابر به ترتیب نسبت به نسل اولیه پیشرفت داشتن و انتظار میرفت ما حداکثر 4 برابر رشد رو شاهد باشیم، در این نسل 10 برابر! رشد نسبت به اولین نسل شارژ های سریع دیده میشه که تماماً مدیون و مرهون چینی ها و پیشرفت های اونها در این زمینه هست…
سال دیگه 100 وات یک افتخار نیست بلکه یک نیاز هست که شرکت ها باید بهش آری بگند و از ملزومات قرار میگیره…
دیگه فکر نمیکنم بهانه‌ اینکه شارژر های بالای 40 وات مضر هستند با وجود استفاده خود کوالکام که ثابت کرده شرکت میانه‌رو و محتاطی هست، بهانه درستی باشه بلکه بازی با آبروی گویندگان این جملات خالی از مبنا هست… حداقل اگر تا اینجا مبنایی داشت، از اینجا به بعد دیگه هرگز مبنایی نداره این جملات با توجه به استفاده کوالکام…
واقعاً کار عظیمی صورت گرفته…
مرحله بعدی باید کار بر روی شارژ های وایرلس و سریعتر کردن اونها برای اینده بدون سیم باشه…

Dr.Nazer

احسنت

m.b

یه سوال…
کی اول از quick charge 5 استفاده میکنه به نظرتون؟ 🤔

سامسونگ
هوآوی
اپل🤦‍♂️(تو فقط حذف کن لعنتی جذاب😅)
شیائومی
اوپو
ویوو
وانپلاس
ریلمی

YounGGod

اول اوپو به نظرم
بعد شیا :-/

The Destroyer

بین IQOO و شیائومی و ریلمی خیلی سخت میشه پیش‌بینی کرد چون طبق شایعات هر سه یه گوشی با شارژر ۱۰۰ وات یا بالاتر در همین ماه دارن
بستگی داره کدومشون زودتر معرفی کنه
با توجه به این که هفته آینده شایعات رسمی پرچمدار آینده شیائومی شروع میشه حدس میزنم حداکثر تا دو هفته دیگه شاهد رونماییش باشیم (و طبق یه افشاگری هم یازدهم آگوست رونماییش هست) و از طرفی هم تنها برندی هست که یه گوشیش با این شارژر تاییدیه 3C رو دریافت کرده…
اما یه موقع دیدی دو برندی که بالاتر گفتم سریعتر عمل کردن

الان که دارم اینو میگم یه چیزی هم در مورد پرچمدار آینده IQOO بگم
اگه درست متوجه شده باشم اولین پرچمداری از سری IQOO هست که احتمالا اقتصادی بودن رو کنار میذاره و میره برای قیمتای بالاتر و صفحشم احتمالا خمیده هست
اما دقیق نمیدونم منظور همین پرچمدار iQOO بوده یا چیز دیگری
شاید دارم اشتباه میکنم

m.b

اولین 100 وات عمومی که احتمالا همون iqoo یا شیائومی هستن… میخواستم بدونم حدس میزنید که کی اول از این تکنولوژی کوالکام استفاده میکنه…(چون اونا تکنولوژی های مشابه اما مال خودشون رو دارند)
اون گوشی خمیده 120 وات هم من شنیده بودم ساخت ویوو هست…

Taha

من میگم اوپو یا ویوو

ArmanBgold

به نظرم شیائومی یا ویوو

YounGGod

اگه به باتری و گوشی آسیب نرساند تکنولوژی خوبی میشه.

HOSEIN

اگه چینیا نبودن الان تازه کوالکام به فکر شارژر ۳۳واتی میفتاد

Milad7

عالیه مرسی کوالکام 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)