حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه اینترنت ایران و جهان تابستان ۹۹

نوشته

3 سال قبل | 15 دیدگاه | اخبار داخلی، اینترنت

طبق اطلاعات وب‌سایت Speedtest که شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند. در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل در تمامی کشورها، ۳۱.۹۵ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود، ۱۱.۳۲ مگابیت‌برثانیه بود. متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت پهن‌باند ثابت نیز در تمامی کشورها، ۷۴.۲۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود، ۴۰.۷۹ مگابیت‌برثانیه اعلام شد. اجازه بدهید تا با توجه به این آمار مقایسه اینترنت ایران و جهان در تابستان ۹۹ را با هم داشته باشیم.

مقایسه اینترنت ایران و جهان

در حال حاضر و طبق آخرین آمار منتشرشده تا ماه ژوئن ۲۰۲۰، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۳۴.۶۷ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۰۱ مگابیت‌برثانیه است. همچنین در حوزه اینترنت ثابت، متوسط جهانی سرعت دانلود، ۷۸.۲۶ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۴۲.۰۶ مگابیت‌برثانیه است.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه ژوئن ۲۰۲۰، به ترتیب به کره جنوبی (۱۱۰.۱۰ مگابیت‌برثانیه)، امارات متحده عربی (۱۰۷.۵۳ مگابیت‌برثانیه)، چین (۱۰۳.۶۷ مگابیت‌برثانیه)، قطر (۸۳.۸۳ مگابیت‌برثانیه) و کانادا (۷۱.۶۱ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۲۰۸.۱۶ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۱۹۲.۰۹ مگابیت‌برثانیه)، تایلند (۱۷۱.۳۶ مگابیت‌برثانیه)، سوییس (۱۶۴.۳۲ مگابیت‌برثانیه) و رومانی (۱۶۳.۵۴ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

وضعیت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

اینترنت موبایل ایران در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ با متوسط سرعت دانلود ۲۷.۵۳ مگابیت‌برثانیه در رتبه ۷۰ قرار داشت، در بخش اینترنت پهن‌باند ثابت نیز ایران با متوسط سرعت دانلود ۱۸.۴۱ مگابیت‌برثانیه، جایگاه ۱۲۲ جهانی را کسب کرده بود.

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۹.۸۷ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۸۵ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۶۶ از میان ۱۳۸ کشور رسانده و در مقایسه با رتبه ۷۰ در ژانویه سال جاری میلادی، حاکی از صعود چهار رتبه‌ای است.

همچنین نسبت به ماه می سال جاری که ایران در رتبه ۶۷ قرار داشت، صعودی یک رتبه‌ای را تجربه کرده است. طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از اروگوئه،‌ آذربایجان و مکزیک کندتر و از فیجی، باهاماس و مالدیو سریع‌تر است.

در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۱۵.۶۱ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۸.۷۶ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۳ از میان ۱۷۴ کشور رسانده و در مقایسه با ژانویه سال جاری میلادی که اینترنت ثابت ایران در رتبه ۱۲۲ قرار داشت، سقوطی ۱۱ پله‌ای را تجربه کرده است. این در حالی است که در ماه می، اینترنت ثابت ایران در رتبه ۱۲۹ قرار داشت و در مقایسه با ماه گذشته، با چهار رتبه سقوط مواجه شده است. طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از لیبریا  و هندوراس کندتر و از صحرای غربی و سومالی سریع‌تر است.

نظر شما درباره این داده های مقایسه اینترنت ایران و جهان چیست؟ شما از اینترنت خود راضی هستید؟ سرعت اینترنت شما چقدر است؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Taha

حلزون قطع نخاع شده با۹۵درصد معلولیت سرعتش از نت ایران بیشتره

Mb.Pcr

مقایسه این دوتا مثل مقایسه سرعت متحرکی با سرعت یک دهم کیلومتر بر ساعت با سرعت متحرک دیگری با 480 کیلومتر در ساعت است.
{جمله ام یه آرایه ادبی داشت هرکس تونست بگه یه شکلات 10 دلاری بهش میدم }

Taha

آرایه ی تکرار؟

Mb.Pcr

یکیش اونه ولی آرایه ای که گفتم چیز دیگریست

علی ستاری‌فر

واج آرایی
تکرار
جناس ناقصی اختلافی (بر و در)

Yusef

بر و در جناس ناقص اختلافی

ممد بمولا

نت همراه خوبه سرعتش ولی گرونه :-/
نت ثابت هم که رسما فاجعه هست
و حتی از فاجعه بدتر
همیشه قطعی داره و سرعت شخمی

AŁɪ

اوه مای گاش چقدر دروغ 🙁

Taha

ایرانسل سرعتش خوبه قیمتاش فضاییه و همراه اول هم که سرعتش کمه ولی ارزون تره.
خدایا توبه😭

Mb.Pcr

الان باید بگیم
صلاح مملکت خویش خسروان نمی دانند

Milad7

چقدر قطعی نت مخابرات زیاد شده 😐

Milad7

از پینگش هم نگم برات 😐 لعنتی فکر کنم بدترین isp باشه

ممد بمولا

افتضاح شده
سرعت افتضاح
قطعی خیلی زیاد

MohammadFarhaadi

همه جای دنیا نت ثابت سریعتره تو ایران موبایل! یعنی رسما خلاف جهت حرکت میکنیم مسیر پیشرفت رو!!!

SAWAN

ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا، در تمام موارد بد، اولیم و در تمام موارد خوبی که نفع انسانهاست، آخریم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)