حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر ایسوس ROG Phone 3 رفرش ریت ۱۶۰ هرتز دارد

نوشته

3 سال قبل | 14 دیدگاه | ایسوس

سه روز پیش برای شما نوشتیم که گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 3 با اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رسما معرفی شد. حالا اما مشخص شده است که نمایشگر ایسوس ROG Phone 3 رفرش ریت ۱۶۰ هرتز دارد. این را می توانید از یک راه مخفی فعال کنید.

نمایشگر ایسوس ROG Phone 3

چهارشنبه گذشته، ایسوس ROG Phone 3 را به عنوان سومین تلفن هوشمند این شرکت تایوانی در زیربرند تجاری ROG خود معرفی کرد. صفحه مشخصات این گوشی به اندازه خود تلفن بسیار گسترده است و دارای ویژگی هایی مانند اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، حداکثر ۱۶ گیگابایت رم، باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، دو پورت USB-C و صفحه نمایش با رفرش ریت ۱۴۴ هرتز است.

در تنظیمات نمایشگر گوشی، می توانید از حالت پیش فرض رفرش ریت خودکار استفاده کنید که به سیستم اجازه می دهد تصمیم بگیرد که نرخ تجدید نمایشگر باید چقدر باشد یا اینکه می توانید گوشی را با رفرش ریت 60Hz ، 90Hz ، 120Hz یا 144Hz استفاده کنید. جالب اینجاست که به نظر می رسد ASUS یک حالت رفرش ریت ۱۶۰ هرتز را آزمایش کرده است.

در حالی که XDA-Developers در حال بررسی چگونگی دستیابی به تعویض رفرش ریت در ROG Phone 3 بوده است، در برنامه تنظیمات، منابع مختلفی را برای حالت رفرش ریت ۱۶۰ هرتز مشاهده کرده است. با بررسی عمیق تر، آن ها یک دستور اشکال زدایی را پیدا کرده که می تواند برای رفرش ریت ۱۶۰ هرتز در تنظیمات استفاده شود!

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که در Android Debug Bridge یا (ADB) روی رایانه شخصی خود تنظیم کنید و سپس دستور زیر را از طریق یک پنجره سریع یا ترمینال اجرا کنید:

adb shell setprop debug.vendor.asus.fps.eng 1

پس از وارد کردن این دستور، تلفن خود را دوباره راه اندازی کنید. بعد از روشن شدن دوباره دستگاه، می توانید رفرش هرتز ۱۶۰ هرتز را در تنظیمات> نمایش> رفرش ریت تغییر دهید.

اگر شک دارید که این امر واقعاً موثر است، می توانید میزان رفرش ریت را از یک روش دیگر آزمایش کنید. ابتدا، می توانید به سایت testufo.com بروید تا میزان UFO ها را در فضا مشاهده کنید. دوم، می توانید برنامه شبیه سازی Fluid را امتحان کنید و در تنظیمات برنامه نرخ تازه سازی را به ۱۶۰ تنظیم کنید. (این روش مورد علاقه شخصی من برای آزمایش است زیرا واقعاً می توانید تأثیر یک رفرش ریت بالاتر را مشاهده کنید زیرا حرکت سیال بسیار نرم تر می شود.)

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 3 با اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رسما معرفی شد

اکنون، من مطمئن هستم که در این مرحله سؤال می کنید که آیا این کار بی خطر است یا خیر. من فکر نمی کنم ایسوس اگر این ویژگی دستگاه را ناامن می کرد، این نرخ تازه سازی بالاتر را آزمایش می کرد. این منبع چند روز است که دستگاه خود را با سرعت 160Hz کار می کند و هیچ مشکلی برای ثبات نداشتم.

با این حال، مشخص است که ایسوس این حالت نمایش را ناتمام گذاشته است، زیرا به نظر می رسد که نمایشگر در این حالت به درستی کالیبره نشده است. می توانید برخی از پارامترهای صفحه نمایش را در تنظیمات> نمایشگر> تنظیم کنید تا زمانی که پیکربندی پیدا کنید که برای شما جذاب به نظر برسد، اما این حالت سرعت تازه سازی به دلایلی پنهان است

نظر شما چیست؟ فکر می کنید رفرش ریت ۱۶۰ هرتز برای شما جذابیت بیشتری دارید؟ مشخصا برای من که اینطور است.

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

دیگه زیاده‌روی نیست با باتری های فعلی؟ 🤔
120 ساعتی که توی gsmarena کسب کرد یک رقم ایده‌آل بود… روی 160 هرتز دیگه به مشکل کم بودن باتری بر می‌خورند گیمر ها…
به نظرم با باتری های فعلی 120 هرتز تناسب کاملی داره… ضمناً اکثر برنامه ها و بازی ها هم برای این رفرش در حال حاضر بهینه میشند نه برای 144 یا 90…
(هرچند بالاتر ها گاهاً 120 رو هم دارند)

The Destroyer

من حتی فک میکنم بالاتر از ۱۴۴ هرتز دیگه نیازی نیست
و به نظرم حد مرز خوبیه
مثل رزولوشن که دیگه بعد از WQHD+ عملا تفاوتی حس نمیشه اینم بعد از ۱۴۴ دیگه تفاوتی ایجاد نمیکنه

AŁɪ

بله که جذابیت بیشتری داره 💕😚
مرسی که هستی ایسوس.

Finch

پرچام

The Destroyer

کار جالبی که ایسوس انجام داده اینه که تو تنظیمات علاوه بر ۱۴۴ و ۶۰ هرتز میتونی رو ۹۰ و ۱۲۰ هم تنظیم کنی که به نظرم عالیه چون بعضی مواقع شاید واقعا نیازی نباشه رو ۱۴۴ هرتز باشه صفحه‌نمایش و ۹۰ که حد واسط ایناس تقریبا بهینه‌تر از همه باشه
و جالبیش هم اینه که به خاطر بهینه شدن رابطش بابت گیم میشه از یه پنل خیلی راحت بین انواع رفرش‌ریت سوییچ کرد
اینجور جاهاس که تفاوت ایسوس و سری Rog Phone با بقیه گوشیای گیمینگ مشخص میشه

ممد بمولا

واسه گوشی گیمینگ این رفرش بیهوده هست چون بازی ها این رفرش رو ساپورت نمیکنن و نهایتا به 90 میرسه

HOSEIN

یا حضرت پشم😐

HOSEIN

ایسوس اول رفرش ریت بود بعد دستپا دراورد

Mahdi

عاشقتم 😍😍😍 هرچند من از ۹۰ هرتز بیشتر استفاده نخواهم کرد

Taha

بعد به باتری یا نمایشگرش آسیب نمی‌رسه؟

Kadkhoda

وزنش چقدره؟

ArmanBgold

بیخوده!
هیچ بازی این رو ساپورت نمیکنه و به نمایشگر هم ممکنه صدمه بزنه
باتریم که میخوره😐

Milad7

اوف خیلی عالیه خوراک گیمه 🙂 گیم تا بی انتها…

Milad7

فقط…. 160 هرتز آفت باتریه 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)