حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا مهم‌ترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ را می‌شناسید؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

ایمیل مارکتینگ سال‌هاست که به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی کسب‌وکارها با مشتریان و کاربران آن‌ها شناخته می‌شود. ایمیل مارکتینگ ابزاری مناسب برای تبلیغات، تعامل با مخاطبان و نگهداری مشتریان است و ارائه‌دهندگان سرویس ایمیل مارکتینگ در سال‌های اخیر در رقابتی تنگاتنگ ابزارهای خود را رشد و توسعه داده‌اند.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

استفاده از ایمیل مارکتینگ در ارتباط با کاربران می‌تواند تا ۴۰ برابر بازگشت هزینه تبلیغات، تا ۶۹ درصد تکمیل سبد خرید،‌ تا ۵ برابر نرخ تبدیل بالاتر و تا ۴۵ درصد نرخ تعامل با مشتریان را رقم بزند. برای طراحی یک کمپین موفق،‌ لازم است با ابزارهای ایمیل مارکتینگ آشنا شده و نقاط قوت و ضعف هر یک را بشناسید تا از میان آن‌ها مناسب‌ترین برای کسب‌وکار خود را برگزینید.

علی‌رغم اینکه بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی نیز سال‌هاست از ایمیل مارکتینگ برای افزایش و تقویت استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ خود استفاده می‌کنند،‌ برخی ارائه‌دهندگان این سرویس استفاده شرکت‌های ایرانی را با مشکلاتی مواجه کرده‌اند.

در این مقاله بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ بررسی شده‌اند و تلاش شده با تحلیل نقاط قوت و ضعف هر یک به‌خصوص در ارتباط با کسب‌وکارها و استارتاپ‌های ایرانی تصویری دقیق از این ابزارها در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ

میل چیمپ  (Mailchimp)

این ابزار یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ در دنیاست که به خاطر داشتن پلن رایگان اما محدود برای استفاده کسب‌وکارهای کوچک نیز مناسب است. دسترسی به قالب‌های آماده، امکان دریافت گزارش، بخش‌بندی مشتریان، پاسخ‌گویی خودکار و سازگاری با سیستم‌های مدیریت محتوا از ویژگی‌های برجسته این سرویس است.

اما این ابزار در عرصه اتوماسیون بازاریابی هنوز کامل نیست و به‌علاوه تحریم کاربران ایرانی، پرداخت‌های ارزی، نداشتن پشتیبانی قوی و مناسب نبودن برای دامنه‌های  ir، بزرگترین مشکلات میل چیمپ برای ایرانی‌هاست.

 

میلرلایت  (Mailerlite)

میلرلایت نیز یکی از ابزارهای پرطرفدار ایمیل مارکتینگ در دنیاست و با ارائه امکاناتی مانند بخش‌بندی مشتریان، اتوماسیون بازاریابی،‌ طراحی قالب‌های جذاب، تست A/B و … پلن‌های متنوعی برای کاربران خود فراهم کرده است.

اما این سرویس نیز مانند میل چیمپ با تحریم و ایجاد مشکلات پرداخت برای کاربران ایرانی دردسرساز شده و برخی از مخاطبان خود را از دست داده است.

سندین‌بلو  (Sendinblue)

سندین‌بلو یک ابزار اتوماسیون بازاریابی است که با ارائه سرویس ایمیل مارکتینگ در کنار پیامک و پوش نوتیفیکیشن مورد توجه بازاریابان دیجیتال قرار گرفته است. این ابزار به جز پلن‌های متنوع پرداخت، پلن رایگان و محدود نیز ارائه می‌دهد و در طیف مختلف پیشنهادات خود امکاناتی مانند طراحی قالب، ارسال انبوه، یکپارچه‌سازی با سیستم‌های مدیریت محتوا و مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) را در برمی‌گیرد.

وب اینگیج  (Webengage)

این ابزار نیز پس از مشکلاتی که ابزارهای مشهور ایمیل مارکتینگ بر سر راه کاربران ایرانی قرار دادند، مورد توجه قرار گرفت. سرویس هندی وب اینگیج نیز امکاناتی از جمله پنل کاربری آسان،‌ امکان طراحی قالب، گزارش‌گیری و شخصی‌سازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌تواند به کسب‌وکارها برای تعامل با مخاطبانشان کمک کند.

نجوا؛ سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی

سرویس‌هایی که در بالا معرفی شدند جزو ابزارهای قدرتمند و محبوب ایمیل مارکتینگ در دنیا هستند اما همواره مشکلاتی مانند مشکلات پرداخت ارزی، اعمال تحریم علیه کاربران ایرانی و نبود دسترسی به پشتیبانی مناسب را برای کسب‌وکارهای ایرانی به همراه داشته‌اند. همین مشکلات، بسیاری از کسب‌وکارها را به سوی استفاده از سرویس‌های ایرانی ایمیل مارکتینگ و اتوماسیون بازاریابی سوق داده است.

سایت نجوا یک سرویس ایمیل مارکتینگ قوی ایرانی است که پیشتر با ارائه خدمات در سرویس پوش نوتیفیکیشن، مخاطبان را به خود جذب کرده بود و بیش از ۴۰۰۰ کسب‌وکار داخلی از خدمات آن بهره‌مند می‌شدند.

از نقاط قوت سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا می‌توان به امکان پرداخت ریالی،‌ پشتیبانی فنی، نداشتن نگرانی بابت تحریم کاربران ایرانی، بخش‌بندی کاربران،‌ شخصی‌سازی پیام‌ها، گزارش‌گیری تحلیلی، تست A/B، ارسال انبوه و زمان‌بندی ارسال پیام اشاره کرد. پنل کاربری ساده نجوا با هر میزان دانش فنی قابل استفاده است و پلن‌های مختلفی برای بودجه‌ها و نیازهای کاربری مختلف ارائه می‌دهد.

مزایای اصلی این سرویس عبارتند از:

  1. استفاده از سرویس ایرانی و فارسی‌زبان بدون نگرانی از تحریم‌ها
  2. سیستم پشتیبانی قوی همراه با راهنمایی‌های کاربردی
  3. پرداخت ریالی به جای دردسر‌های پرداخت ارزی و هزینه‌های بالا
  4. عملکرد آسان و استفاده از قالب‌های حرفه‌ای به صورت Drag & Drop
  5. شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی ایمیل‌ها
  6. ارسال ایمیل زمان‌بندی شده به صورت انبوه
  7. بخش بندی کاربران و مشترک‌ها براساس فیلترهای مختلف
  8. اجرای تست‌ A/B
  9. دریافت گزارش‌های تحلیلی
  • مدیریت دقیق انواع کمپین‌های بازاریابی ایمیلی
  • پلن‌های مختلف و منصفانه قیمت‌گذاری
  • امکان استفاده از قالب‌های آماده برای ارسال ایمیل یا خبرنامه

 

نجوا برای کسب‌وکارها یک پلن تست رایگان نیز در نظر گرفته است که در یک ماه تا سقف ۳۰۰۰ ایمیل رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید برای شروع ایمیل مارکتینگ یا تست امکانات سرویس از آن استفاده کنید. هم‌چنین امکان یکپارچه‌سازی ایمیل مارکتینگ و پوش نوتیفیکیشن روی سرویس نجوا برای کاربران مهیا شده است.

سخن آخر

ایمیل مارکتینگ همواره به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مسیرهای دسترسی به مشتریان و کاربران شناخته می‌شده است. این سرویس با ویژگی‌هایی هم‌چون قیمت مناسب و به‌صرفه،‌ دسترسی مستقیم به کاربر،‌ تاثیرگذاری زیاد و امکان شخصی‌سازی توانسته است خود را به یکی از ارکان اصلی بازاریابی دیجیتال برای هر کسب‌وکاری تبدیل کند. برای پیاده‌سازی بهتر کمپین‌های ایمیل مارکتینگ بهتر است از سرویس‌دهندگانی که به طور تخصصی خدمات ایمیل مارکتینگ ارائه می‌کنند، کمک بگیرید.

متاسفانه کاربران ایرانی همیشه برای استفاده از سرویس‌های خارجی با مشکلاتی مواجه بوده‌اند و در سال‌های اخیر تحریم و مشکلات ناشی از نوسانات ارزی نیز مزید بر علت گشته‌اند.

در این شرایط به نظر می‌رسد استفاده از سرویس‌های ایرانی که با پشتیبانی فنی فارسی‌زبان و پرداخت ریالی در دسترس هستند، راهکار مناسب‌تری است. سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی نجوا با ارائه خدماتی نظیر شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی کمپین، امکانات ساده برای طراحی حرفه‌ای، گزارش‌گیری تحلیلی در کنار مشاوره‌های مارکتینگی متناسب با بازار و کاربران ایرانی می‌تواند به شما در برقراری ارتباطی قوی و ماندگار با کاربرانتان کمک کند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

تشکر 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)