حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تویوتا راوفور؛ بهشت موعود آفرودی‌ها

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

راوفور یکی از خودروهای متفاوت کمپانی تویوتا است. این خودرو با کیفیت خوبش توانست در تمام دنیا فروش خوبی داشته باشد. نسل چهارم تویوتا راوفور رکورد فروش را در ایالات متحده شکست و توانست عنوان بهترین خودروی شاسی‌بلند آمریکا را به خود اختصاص دهد.

استهلاک کم و ماندگاری و کیفیت بالا، ویژگی‌های فوق‌العاده محصولات تویوتاست که در راوفور به خوبی خودش را نشان می‌دهد. نقطه ضعف خودروهای تویوتا را شاید بتوان طراحی ظاهری آن‌ها دانست. اما نسل جدید خودروهای این کمپانی از نظر طراحی ظاهری قابل توجه هستند.

تویوتا راوفور هم علی‌رغم سادگی، جذابیت خاصی دارد. در نسخه جدید این خودرو یعنی نسل پنجم که در سال 2020 میلادی ارائه شده است، هم در بخش طراحی ظاهری تغییرات خوبی دیده می‌شود و هم در بخش امکانات.

تویوتا نسخه جدید راوفور را در دو مدل شهری و آفرود ارائه کرده که برای علاقه‌مندان به جاده خبر خوبی است.

 

تویوتا راوفور نسخه TRD

خودروهای شاسی‌بلند از ابتدا بیشتر مورد توجه آفرودسواران و علاقه‌مندان به کوه و صحرا بود. به همین دلیل بسیاری از خودروسازان، تلاش می‌کنند تا با قرار دادن امکانات ویژه، خودروهایی مناسب این کاربری هم داشته باشند.

این بار تویوتا، خودرویی منحصراً مخصوص آفرود معرفی کرده است. راوفور در نسخه آفرود از نظر ظاهری هم اسپرت شده است. سقف دورنگ سفید و خاکستری اولین تغییر ظاهری مشهود این خودروست.

لاستیک‌های این خودرو هم متفاوت با نسخه‌های دیگر است. لاستیک‌های Falken که با داشتن آج‌های مخصوص، هم در مسیرهای خیابانی و آسفالت و هم در مسیرهای برفی و آفرود کارایی بسیار بالایی دارند. رینگ‌های سیاه 18 اینچی که رنگی مات دارند، به اسپرت بودن ظاهر لاستیک‌ها افزوده‌اند.

در داخل کابین هم کفپوش که با نشان TRD بر روی آن حک شده، جلب توجه می‌کند. جنس روکش صندلی‌ها هم از جنس Soft Tex است که نسبت به چرم، هم سبک‌تر است و هم با دوام‌تر. نشان TRD با دوخت قرمز روی پشت سری‌های صندلی هم خودنمایی می‌کند. تمام این‌ها نشان دهنده اسپرت بودن کابین نسبت به نسخه معمولی راوفور هستند.

نکته دیگر در مورد سیستم تعلیق این خودروست. تویوتا برای این خودرو که منحصراً برای مسیرهای آفرود و ناهموار در نظر گرفته شده، سیستم تعلیق و فنربندی کاملاً متفاوتی را طراحی کرده است. کمک فنرهای دوقلوی لوله‌ای که در مدل TRD استفاده شده، حرکت این ماشین را در مسیرهای سنگلاخی و ناهموار به خوبی کنترل کرده و کمترین میزان آسیب و تکان را در خودرو ایجاد می‌کند.

در کنار این سیستم تعلیق خوب، تویوتا سیستم چهارچرخ محرک (AWD) را هم در نظر گرفته است. البته نکته جالب این است که ارتفاع راوفور جدید خیلی تفاوتی با نمونه‌های دیگر ندارد. از خودرویی که صرفاً برای مسیرهای آفرود در نظر گرفته شده، انتظار ارتفاع بیشتری می‌رود.
مدل‌های استاندارد تویوتا راوفور با پیشرانه‌های مختلف بنزینی و هیبریدی عرضه شده اما نسخه آفرود فقط یک نوع موتور دارد. موتوری 2.5 لیتری با قدرت 203 اسب بخار و مصرف سوخت ترکیبی 10 لیتر در صد کیلومتر و شتاب بسیار خوب، می‌تواند نوید یک خودروی قدرتمند، راحت، امن و با کیفیت را به طرفداران جاده و بیابان بدهد.

نکته جالب در مورد قیمت اعلام شده برای این نسخه جدید است. در لیست قیمت خودروهای شاسی‌بلند آسیایی در ایران، احتمالاً این نمونه از تویوتا راوفور بالاترین قیمت را خواهد داشت. البته اگر پای این نسخه به کشورمان باز شود.

 

تویوتا راوفور و بازار فروش آن

گفتیم که راوفور در دنیا خوب می‌فروشد. این خودرو در ایران هم البته فروش نسبتاً خوبی داشته است. اما نسخه جدید این خودرو با وجود طراحی بهتر و امکانات بیشتری که تویوتا در نظر گرفته است، قیمتی جالب توجه و بالا دارد.

تویوتا راوفور مدل 2020 در شش مدل عرضه شده است. قیمت اعلام شده برای نسخه پایه که کمترین امکانات را دارا می‌باشد، 25 هزار و 850 دلار است. در مدل‌های بعدی یعنی XLE ،XLE Premium، ادونچر و لیمیتد با توجه به اینکه هر کدام به تعداد خاصی از امکانات مجهزند، بین 27 تا 34 هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. اما نسخه آفرود با اینکه فاقد بسیاری از امکانات رفاهی نسخه‌های دیگر است، اما با قیمت 35 هزار و 180 دلار بالاترین قیمت تویوتا راوفور سال 2020 را دارد.

با توجه به نرخ تویوتا rav4 در ایران، احتمالاً در صورت عرضه این خودرو در کشورمان با طیف جدیدی از قیمت‌های نجومی خودرو رو به رو خواهیم شد.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

شاهکار مهندسی ژاپنی 🔥💕
تویوتا عنوان کم استهلاک ترین و با کیفیت ترین برند رو بر دوش می‌کشه.

Milad7

راوفور که واقعا عالیه 🙁

Milad7

+
لعنتی ها همه چیز را برای ما ایرانی ها دست نیافتی و حسرت کردن 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)