حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت چینی BOE موفق به ساخت پنل QLED با 500ppi و ۱۱۴ درصد طیف رنگ NTSC شد

نوشته

3 سال قبل | 13 دیدگاه | نمایشگر

شرکت چینی BOE یکی از بزرگترین سازندگان چینی نمایشگر است. جمعه گذشته این شرکت اعلام کرد که به موفقیت ویژه ای در فناوری QLED دست پیدا کرده اند. این شرکت می گوید که توانسته است پنلی با وضوح 500ppi و ۱۱۴ درصد طیف رنگ NTSC تولید کند.

شرکت چینی BOE

نمایشگرهای AMOLED یا (Active-Matrix Organic Light-Emiting Light) نوع برتر به حساب می آیند. این نوع پنل OLED با TFT (ترانزیستورهای فیلم نازک) برای کنترل بهتر نور است. این نوع نمایشگر در تلفن های هوشمند خاص، لپ تاپ، تلویزیون و موارد دیگر یافت می شود.

طی چند سال گذشته، تولید کنندگان نمایشگر سرمایه گذاری بیشتری را در نوع جدید پنلی به نام QLED (دیود-تابش Quantum Dot) انجام می دهند. چند ماه قبل، سامسونگ صفحه نمایش حتی به طور رسمی اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۰ از تجارت LCD خروج خواهد کرد تا بیشتر بر QLED تمرکز کند. حتی قصد دارد برای این فناوری ۱۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

شرکت BOE

شرکت BOE

وقتی بزرگترین سازنده OLED در جهان نسبت به QLED مشتاق است، چرا سایر شرکت ها آن را از دست بدهند؟ از این رو رقبایی هایی مانند BOE در همین زمینه تحقیق می کنند.

اکنون برای اولین بار سازنده نمایشگر چینی به تولید پنل QLED با تراکم پیکسل بالاتر و طیف رنگی دست یافته است. از این رو، این در واقع یک موفقیت بزرگ برای شرکت است.

با گفتن این موضوع، پنل های BOE در دسته OLED قبلاً نسبت به صفحه نمایش های سامسونگ و LG Display پایین تر بودند. اما این شرکت اکنون مصمم شده است و حتی گفته می شود اپل از پنل های خود برای سری آیفون ۱۲ آتی استفاده می کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این شرکت روزی بتواند سامسونگ را کنار بزند؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Soheil Rezayi

تا جایی که می دونم ال جی به تولید QLED اعتقادی نداره و حتی سامسونگ رو به خاطر این اسم مسخره می کنه و معتقد هست اونها این اسم رو به خاطر شبیه بودن به OLED گذاشتن

lovenokia

تفاوت MicroLED یا QLED کدوم بهتره ؟

saman1670

میکرو ال ای دی یک تکنولوژی کاملا جدیده و می شه گفت در آینده جایگزین اولدها خواهد شد و از نظر تکنولوژی،می شه گفت که پیکسل های اولد رو در حده میکرومتر کوچیک کردن و این کار باعث شده که درخشانی و دقت رنگ و مصرف و ضخامت بهبود پیدا کنه،QLED همون LCDه منتهی با کوانتوم دات و از نظر من تکنولوژی جذابی نیست.

Elyas

شرکت چینی BOE
این جمله نشان دهنده نژادپرستی هست
شرکتی که اسمش BOE هست و پنل صفحه نمایش میسازه فقط یکی هست دیگه نیازی به گفتن ملیت اون شرکت نیس
یک مقدار تو استفاده از جملات دقت کنید
ممنون

Milad7

350 تا دیس 😐 سایت باگ داره؟

Elyas

یعنی فکر کنم با گفتن این حقیقت رکورد دیس لاکا رو شکوندم 😂😂😂

AŁɪ

چیز خاصی هم نگفتی دیسلایک گرفتی عجب‌.

persepolis

خب تا 600 جا داره
دیگه به شرکت چینی توهین نکن عزیز
باشه الیاس؟!.

Elyas

اتفاقا برعکس متوجه شدی
میگم مگه مردم امریکا و چین چه فرقی باهم دارن همه انسانیم
چینی امریکایی نداره
اسم یه شرکت رو با ملیتش میاریم اون یکیو رو نه کلا همش برای تکنولوژیه

Finch

تفاوت اینجا هست که وقتی میگی فلان شرکت چینی ، ینی یه کیفیت و دوام خاصی داره که اون کیفیت و دوام به فلان شرکت آمریکایی ، آلمانی و ژاپنی نمیرسه

AŁɪ

عالیه امیدوارم توی سری میت ۴۰ هم استفاده بشه💕.
بله که می‌تونه همون‌طور که تو موبایل ازش رد شد 💕

Milad7

نمایشگر فقط سامسونگ 🙂

Chalton

به سرقت رفتن تکنولوژی نمایشگر تاشوی سامسونگ و فروش آن به هواوی و BOE
دادستانی کره‌جنوبی اعلام کرده است که جدیدترین تکنولوژی صفحه‌نمایش‌های تاشوی سامسونگ به سرقت رفته و به دو کمپانی چینی هواوی و BOE فروخته شده است. دفتر دادستانی در بیانیه‌ای اعلام کرده که دادسرای شهر سوون در روز پنجشنبه یازده نفر را در اتهام سرقت اسرار فنی سامسونگ متهم کرده است و دستگیر شدن.
دادستانی کره ادعا می‌کند که یکی از شرکت‌های تأمین کننده سامسونگ که جاسوسان هوآوی در ان حضور دارن اطلاعات این کمپانی در رابطه با “لایه‌های سه بعدی پنل‌های انعطاف پذیر OLED” را به سرقت برده است. به گفته دادستان این شرکت پس از بدست آوردن این اطلاعات آنها را به مبلغ چهارده میلیون دلار به شرکت‌های چینی هواوی و BOE فروخته است.
سامسونگ دیسپلی که زیرمجموعه شرکت بزرگتر به حساب می‌آید در بیانیه‌ای روز گذشته اعلام کرد که از نتیجه تحقیقات دادستانی شگفت‌زده و وحشت‌زده شده‌اند. گوشی‌های با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر که سال آینده در رابطه با آنها بیشتر خواهیم شنید، به یکی از چالش‌های جدید سازندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و طبق اعلام دادگاه کره‌ای، سامسونگ به مدت 6 سال و بیش از 150 میلیارد وون (130 میلیارد دلار) در زمینه توسعه و تولید صفحه نمایش‌های تاشو زمان و هزینه صرف کرده است.

با کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند بالارده در بازارهای کلیدی، کمپانی‌ها به دنبال راهی دیگر برای متقاعد کردن مصرف کنندگان جهت خرید دستگاه‌های جدید خود هستند. به نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش‌های خمیده سامسونگ ایده خوبی باشد. کره‌ای‌ها ماه گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان این گوشی را برای لحظاتی در معرض دید عموم قرار دارند و تصاویر جدیدی از آن منتشر کردند. سامسونگ بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند است که در سه ماه آخر سال چیزی در حدود 20 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است و احتمالاً همین موضوع رقیبان چینی را برای به سرقت اسرار این شرکت وسوسه کرده است.

بازرسان این پرونده از پلیس اینترپل برای دستگیری آنها درخواست کمک کرده‌اند. از 11 شخصی که به نقش داشتن در این سرقت محکوم شده‌اند، 3 نفر آنها بازداشت شدند.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)