حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه ۱۲ هسته ای اپل با مک بوک پرو چارک پایانی امسال ارایه می شود

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، پردازشگرها

اپل برای استفاده از تراشه های سری A خود که بر مبنای ARM هستند، در مک بوک ها اولین بار در WWDC 2020 امسال صحبت کرد. این شرکت اظهار داشت که اولین محصولات دارای تراشه مذکور در اواخر امسال وارد می شوند. این تمام اطلاعات ارائه شده توسط اپل است اما خوشبختانه، ما می توانیم برای ارضا حس کنجکاوی خود به شایعات هم تکیه کنیم. به گفته یکی از آنها، تراشه ۱۲ هسته ای اپل با مک بوک پرو چارک پایانی امسال ارایه می شود این می تواند ارایه قابل توجهی باشد.

یک کاربر توییتر با حساب کاربری a_rumors0000 ادعا می کند که اولین تراشه اپل ۱۲ هسته ای در راه است. متأسفانه، از آنجا که چیپست های سری A سفارشی اپل برای هسته های کارایی و بهینه بودن در مصرف انرژی بهینه می شوند، ما نمی دانیم پیکربندی این ARM چه خواهد بود. ما همچنین نمی دانیم اپل چه نامی برای آن انتخاب خواهد کرد اما مشخصا در آینده خواهیم فهمید.

با این حال، در گزارش قبلی ذکر شده بود که این تراشه ۱۲ هسته ای دارای هشت هسته قوی و چهار هسته متوسط است که انتظار می رود اولین محصول این سخت افزار را یک MacBook Pro 13 اینچی ارایه دهد و انتظار می رود توسعه این دستگاه در چارک پایانی سال ۲۰۲۰ شروع شود. این منبع اما اطلاعاتی در رابطه با نوع عملکردی که از 12 هسته ای اپل سیلیکون انتظار داشتیم ارائه نکرد

مک بوک پرو ۱۶

مک بوک پرو

تراشه A12Z Bionic را در Mac mini مبتنی بر ARM اجرا می شود. حتی با استفاده از این تراشه برنامه هایی از طریق لایه ترجمه اپل Rosetta 2 ترجمه می شوند که باعث از افت عملکرد می شود، تراشه ای را که در Surface Pro X در حال اجرا است با تمام توان خود شکست داد. نه تنها این، بلکه تراشه گرافیکی A12Z Bionic در تست های OpenCL هم Ryzen 5 4500U و Core i7-1065G7 iGPU را شکست داد.

این می تواند به معنای این باشد که تراشه ۱۲ هسته ای نه تنها از نظر عملکرد محاسباتی و هم از لحاظ گرافیکی نیرومند خواهد بود و در یک بورد کوچکتر که در MacBook Pro 13 اینچی کار می کند قرار دارد و به معنای آن است که عمر باتری بهتری نسبت به پیشنهادات قبلی مبتنی بر اینتل دارد.

نظر شما چیست؟ برای مک بوک های اپل بر مبنای تراشه ARM هیجان زده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

اپل با این رویه ای که در تولید پردازنده در پیش گرفته تا مدت ها میتونه قوی ترین پردازنده های مبتنی بر آرم رو خودش تولید کنه.همین الان هم A12X با معماری آرم و عملکردی در حد پردازنده های بالارده و پرچمدار دکستاپ و اندازه نسبتا کوچیک که در حد پردازنده های موبایلی هست و بعد از دو سال هنوز هم قوی ترین پردازنده مبتنی بر معماری آرم هست ، احتمالا تا یک سال دیگه که A14X و این پردازنده ۱۲ هسته ای جدید اپل معرفی بشه بدون رقیب میمونه.

AŁɪ

عالیه 💖

Milad7

اووووف چه پرهایی بریزه این پردازنده!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)