حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه سامسونگ برای شبکه 6G

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | شبکه 6G، فناوری‌های نوین

شرکت های مخابراتی در تلاش هستند تا شبکه 5G را در زندگی روزمره ما پیاده سازی کنند. در همین حین برخی از شرکت ها در حال حاضر روی شبکه 6G کار می کنند. سامسونگ وایت پیپری را با عنوان “تجربه بعدی که بیش از همه متصل شده است” منتشر کرد تا در آن عنوان کند زمینه های اصلی توسعه و موانع برای شبکه 6G چیست؟

شبکه 6G

طبق گفته سامسونگ ، اولین ارایه تجاری 6G می تواند در اوایل سال ۲۰۲۸ باشد، در حالی که تجاری سازی گسترده می تواند در سال ۲۰۳۰ اتفاق بیفتد. این یعنی ۱۰ سال دیگر از حال حاضر ما شاهد نسل بعدی مخابراتی خواهیم بود.

این شرکت کره‌ای گفت:

هم انسان و هم ماشین از 6G استفاده خواهند کرد و XR یا ترکیب واقعیت افزوده و واقعیت مجازی واقعی، هولوگرام موبایل و ماکتهای دیجیتال را به ارمغان خواهد آورد.

سونگیون چوی، رئیس مرکز تحقیقات پیشرفته ارتباطات گفت تیم وی پیش از این R&D فن آوری های 6G را راه اندازی کرده است و متعهد شده است “استانداردسازی 6G را با همکاری ذینفعان در زمینه های صنعت، دانشگاه ها و دولت هدایت کند.”

سه دسته از الزامات وجود دارد که سامسونگ به عنوان موانع پیش روی آینده 6G معرفی می کند:

  1. ۱- الزامات عملکرد
  2. ۲- معماری
  3. ۳- اعتماد

برای اینکه 6G بدون دردسر کار کند، باید سرعت ۱ ترابیت بر ثانیه (بله درست خواندید را که ۵۰ برابر سریع تر از 5G است)، با تأخیر کمتر از 100 میکروثانیه (یک دهم تأخیر 5G) فراهم کند.

شبکه 6G همچنین به معنای شامل باند فرکانس terahertz یا (THz)، راه حل های آنتن Novel، فناوری های پیشرفته مضاعف، توپولوژی بهتر شبکه و استفاده از هوش مصنوعی در ارتباطات بی سیم است که همه آنها باید از ابتدا ساخته شوند.

واضح است که شبکه 6G هنوز در مرحله نظری خود قرار دارد اما اینکه شرکت هایی که روی آن کار می کنند به این معنی است که از قبل یک قدم نزدیک تر است. اگر این فن آوری ها زندگی روزمره ما را بهتر می کند، باید آنها را بپذیریم و از آنها پذیرایی کنیم.

نظر شما چیست؟ منتظر شبکه 6G هستید؟ خیلی دور نیست، این ۱۰ سال هم در چشم بهم زدنی تمام می شود!

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mb.Pcr

نگاه سامسونگ برای اسکی کردن از اپل

AŁɪ

نگاه سامسونگ به دست های هواوی 🤣😂

ArmanBgold

کلا سامسونگ تو 5G به نظرم پیشرو تر از هواوی بود
امیدوارم برای 6G هم همینطور باشه

Milad7

6g 😐 بلاد کفر چقدر پیشرفت کردن

Milad7

اونوقت خیلی از روستاهای ما هنوز فورجی هم نیست =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)