حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طرح رجیستری و گرانی دلار مسبب کاهش ۴۰ درصدی واردات موبایل به کشور شد

نوشته

3 سال قبل | 14 دیدگاه | اخبار داخلی، موبایل

شاید با خود فکر کرده باشید که در این مدت خیلی از دوستان و اطرفیان شما به فکر تعویض یا ارتقا موبایل خود نیستند. این فکر درست است و بر اساس آمار رسمی باید بدانید که طرح رجیستری و گرانی دلار مسبب کاهش ۴۰ درصدی واردات موبایل به کشور شد. این یک کاهش قابل توجه بوده و کاربران دیگر حتی خیلی کم به فکر پرچمدارها هستند!

کارشناس ارشد طرح رجیستری تلفن همراه گفت:

میانگین مصرف تلفن‌همراه در کشور قبل از اجرای طرح رجیستری سالانه ۲۵ میلیون دستگاه بوده که از ابتدای سال ۹۷ و همزمان با افزایش قیمت ارز، میزان مصرف به ۱۵ میلیون دستگاه در سال کاهش پیدا کرده است.

با یک حساب سرانگشتی این ۴۰ درصد کاهش را واردات موبایل به کشور نشان می دهد. همچنین اعلام شده که در سال ۱۳۹۸ تنها ۹ درصد در بازار در اختیار گوشی های بالای ۳۰۰ یورو بوده است.

بازار موبایل های پرچمدار

بازار موبایل های پرچمدار

اما بر اساس آماری که وجود دارد  مشاهده می کنیم که کل واردات تلفن همراه در سال گذشته، ۲.۴ میلیارد یورو بوده که ۱.۶ میلیارد یورو متعلق به گوشی هایی با قیمت کمتر از ۳۰۰ یورو بوده است. گوشی های بالای ۳۰۰ یورو، بیش از ۳۵ درصد منابع را به خود تخصیص می دهند.

لطفا همیشه اخبار را با دقت بخوانید. به نظر من این به نوعی آماری است که تلاش در توجیه ممنوعیت واردات گوشی بالای ۳۰۰ یورو می کند. در حقیقت می گوید که ما شاهد افزایش گوشی های گران قیمت هستیم حال آن که حال بازار آنقدر خراب است که دستگاه های اقتصادی هم برای قشر کارگر دیگر به سختی در دسترس است.

این که آیا در این بین افرادی تلاش دارند تا به صورت غیر واقعی ارز بگیرند و آن را برای موبایل ها گران قیمت مصرف کنند یکی از تئوری های احتمالی چنین آماری است. اما موضوعی که مشخص است این است که داستان ممنوعیت واردات موبایل بالای ۳۰۰ یورویی اصلا شوخی نیست و هدف اصلی محصولات اپل هستند، این حدس من است.

شما چطور فکر می کنید؟ آیا بازار موبایل دوباره به روزهایی بازخواهد گشت که حتی با حقوق قانون کار با ۶ ماه پس انداز به راحتی هر موبایلی که می خواهید را بخرید؟

 

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HOSEIN

مسئولین … هم فقط بفکر جیبشونن وگرنه کدوم احمقی میاد این طرح ریجستریو میزاره؟
قاچاقچی واقعی همینان که خون مردمو کردن تو شیشه

lovenokia

خواستم گوشی فعلیمو ارتقا بدم و A71 بخرم . قیمت کردم 10.370 میلیون ! بعد دیدم دو سال جلوتر برای ارتقا وارد عمل کردم و ارتقا رو فراموش کردم .

❤Mohamad_reza.81❤

حرص نخور سعی کن دلت رو به یه چیزی خوش کنه بلخره اینجوری نمیمونه
یه چیزی میشه

ممد بمولا

سلطان آذری جهرمی…

smartiz

پرچمدار که زیر 12-13 تومان نیست تازه پارسالی ها ، میان رده هام که زیر 4 میلیون باید a21s a11 بخری … مگر کسی کارخونه پول چاپ کنی داشته باشه .

قیمتها غیر منطقی مثلاً اس 10 لایت میده 18 بعد شما با 17 میتونی وان پلاس سون تی پرو بخری 😑

❤Mohamad_reza.81❤

دختر عموم بعد چند سال پول جمع کردن هفته پیش a20s خریده سه و نیم😔

❤Mohamad_reza.81❤

واقعا ادم میخواد خودش رو جر بده 😐😞

baran

راجب پاراگراف آخر
اینکه حقوق ۶ ماه فقط قیمت یه گوشی موبایل باشه هم شرایط جالبی نیست اصلا
ولی ما روزای خوشمون اون بوده ؛)

حسین

بقران ب زمونه ای شده تا قبل از سال با 6 تومن ی چیز خوب میتونستی بخری یک هفته نمیشه رفتم دنبال ی گوشی مثلا خوب نوا 5تی شیائومی k30 و یاk30iو… دیدم نه دادا با شیش تومن A92018, m31, note8, A50 و از این قبیل چرت پرتا بود بخدا دیگه هیچی نمیشه خرید خدا خودش بهمون رحم کنه گفتیم ماهی یک تومن پس انداز کنیم تا هشت نه تومن تااسفند بتونم یکps5 ک تازه اونموقع تو همه جا تولید وفروخته میشه بگیرم ک فکر میکنم با هشت تومن نتونم دسته شو بگیرم تو سن 30 سالگی نخواستم دلمو ب هیچی خار کنم ولی این وضع خراب کشور دل ک هیچی روح روانمون رو نابود کرد

Mahdi

عاشقتم ایلان

mr.veyani

سلام فقدبه آدم هانه مسئولین دزد و حروم خوار اخه بی شرف ها مردم چطور گوشی بخرن من خودم میخواستم یه گوشی بگیرن ولی با این وضع که مسئولین حروم خوار به وجود آوردن دیگه نمی تونم شارژر بگیرم
اخه بی شرف کدوم کارگری با حقوق ماهی ۲ملیون میتونه گوشی بخره اونم ۱ملیون و۸۰۰هزار تومنش خرجه اون ۲۰۰ تومنشم مالگروتی روز به روز شنا بی شرف هاس

Milad7

خود طرح رجیستری عامل اصلی گرانی شد…

Milad7

الانم که اوضاع ارز خرابه الان دلار 23500 هست و میخواد واردات بالای 300 یورو را مجددا ممنوع کنن!

MORTEZA

قشنگ داریم تو جهنم زندگی میکنیم 😑

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)