حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سفارش ۸۰ میلیون تراشه اپل A14 توسط اپل برای سال ۲۰۲۰

نوشته

3 سال قبل | 13 دیدگاه | اپل

می دانیم که احتمالا تراشه اپل A14 در قلب آیفون های ۲۰۲۰ یعنی خانواده آیفون ۱۲ استفاده خواهد شد. امروز گزارشی به ما می گوید که سفارش ۸۰ میلیون تراشه اپل A14 توسط اپل برای سال ۲۰۲۰ به TSMC داده شده است. این به خوبی می تواند تخمینی باشد بر اینکه اپل فکر می کند چند میلیون آیفون ۱۲ را تا پایان سال ۲۰۲۰ خواهد فروخت.

تراشه اپل A14

طبق گفته های TSMC تولید انبوه تراشه های A14 Bionic اپل در اوایل سال جاری آغاز شده است. ظاهراً این شرکت دارای سه نسخه از معماری ۵ نانومتری خود برای شرکای مختلف است. گفته می شود که روند تولید ۵ نانومتری، ۵ نانومتری پلاس و ۵ نانومتری پرو برای مشتریان مختلف آماده است، اما تأیید نشده که کدام را اپل برای A14 Bionic استفاده خواهد کرد. صرف نظر از اینکه کدام معاری ساخت را اپل انتخاب کند، یک مشاور معتقد است TSMC سفارش گسترده ای را برای اپل آماده کرده است اما اینکه آیا این تراشه ها فقط برای یک محصول منظور شده اند یا خیر، به زودی خواهیم فهمید.

طبق گفته کاربری در توییتر با نام کاربری L0vetodream شرکت TSMC دارای یک تراشه A14 بزرگ است که برای اپل آماده شده است. با این حال او مشخص نکرده است که A14 برای کدام محصول ساخته می شود. به خاطر داشته باشید که فقط یک خط تولید وجود ندارد که انتظار می رود از مدل شماره A14 استفاده کند. سری آیفون ۱۲ آتی وجود دارد که احتمالاً از A14 Bionic استفاده خواهد کرد و به دنبال آن خانواده جدید iPad Pro قرار خواهد گرفت که از A14X Bionic شایعه شده استفاده می شود که در همان فرآیند تولید 5 نانومتری ساخته خواهد شد.

سپس ما مک مبتنی بر ARM را داریم که طبق شایعات قبلی از یک تراشه ۵ نانومتری استفاده می شود که شامل ۱۲ هسته است. هنوز تأیید نشده است که این تراشه چگونه نامگذاری خواهد شد اما اگر اولین مکینتاش مبتنی بر ARM در سال جاری وارد شود، همانطور که اپل در هنگام سخنرانی خود در WWDC 2020 اظهار داشت، می توان آن را به نام سری A14 معرفی کرد. اگر انتظار می رود سه محصول مختلف از تراشه A14 استفاده کنند، آن 80 میلیون واحد به احتمال زیاد بین آنها تقسیم می شوند.

از آنجا که در گزارش قبلی آمده است که برآوردهای فروش آیفون ۱۲ اپل برای مدلهای mmWave 5G حدود 50 درصد کاهش یافته، ممکن است این سفارش تراشه A14 بین آیفون، آی پد و مک مبتنی بر ARM توزیع شوند.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید که خانواده آیفون ۱۲ موفق خواهند بود؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
lovenokia

بعد خبری بود که اپل به طور قطعی در سری بعد از آیفون 12 ، notch یا بریدگی صفحه را حذف می کند.

Mahdi

۸۰ میلیون بنظرم کم هست باید بیشتر تولید کنه چون بیشتر فروش میکنه با ورود به دنیای 5g

AŁɪ

احتمالا سفارش اولیه هست عزیزم🐰

Mahdi

واسه اونم کمه عزیز

m.b

اشتباه اینه که شما حواستون نیست نصف فروش 100 و اندی میلیونی اپل در هر سال از فروش گوشی های قدیمی‌ترش هست… یعنی قراره زیر 100 میلیون چیپست a14 امسال تا یکسال فروش بره و 80 میلیون سفارش برای سفارش اولیه اگر باشه خیلی زیاد هم هست… تازه هزینه تولید کمتر میشه در آینده…

Mahdi

۵جی هم امسال هست مطمئنا دارندگان آیفون های قدیمی گوشی ۵جی میگیرن

Milad7

سلطان وارد میدان میشود 😀

❤Mohamad_reza.81❤

به نظرم سری آیفون 12 میتونه خیلی خیلی جذاب باشه و کلی فروش کنه.
ولی نه توی ایران
البته اپل هم ، اپل چند سال پیش نیست اون همه اختلاف توی اکثر زمینه ها خیلی کمرنگ شده و…
الان بعضی از گوشی های اندرویدی نه تنها تو بعضی زمینه ها پا به پای آیفون میان بلکه بعضی چیزاشون سرتر از آیفونه.
امیدوارم دوباره ابهام پیش نیاد.

Finch

گودزیلا وارد میشود 😉😋

AŁɪ

سامسونگ پیش tsmc مثل یه جوجس🐰⁦☺️⁩

alone wolf

چه زیاد

MSK

کلا خبرای خیلی خوبی ازش پخش شده انگار خیلی تغییر میخواد بده که به نظر خیلی خوبه من همیشه از تغییر مثبت خوشم میاد این سری اگه با سری های قبل متفاوت باشه عالیه مشخصاتش که تا اینجای کار عالی بوده ببینیم چی میشه خیلی منتظر این سری و میت 40 هستم دوتا شون خیلی خبرای خوبی ازشون اومده مبارک دوستدارانش❤️ البته دیگه برا ایرانیا فقط اخبارش میرسه😊

AŁɪ

راستش منم رو میت ۴۰ کراش زدم ولی آیفون سری ۲۰۲۰ هم میگن محشره💕📍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)