حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید تراشه اپل A14 بایونیک از یک هفته دیگر آغاز می شود

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل

تولیدکننده تایوانی تراشه ها، شرکت TSMC اواخر ماه جاری میلادی تولید تراشه اپل A14 بایونیک را برای اپل آغاز خواهد کرد. تراشه جدید به احتمال قوی با سری جدید گوشی های هوشمند آیفون ۱۲ ورود این شرکت به بازار 5G را نشان می دهد. این تراشه ساز یکی از بزرگترین شرکتهای جهان در تجارت نیمه هادی است.

تراشه اپل A14 بایونیک

گزارش های رسیده از Digitimes می گوید که این تولید در هفته آخر ژوئن یا احتمالاً اوایل ژوئیه آغاز می شود. در حالی که اپل در سال 2020 آیفون های 5G را هنوز تأیید نکرده است، به احتمال زیاد می تواند از روند جدید ۵ نانومتری استفاده کند. به نظر می رسد این شرکت قبلا سفارشات عمده ای را با غول نیمه هادی بسته است.

تراشه جدید اپل A14 جدید، در مقایسه با 8.5 میلیارد موجود در A13 قدیمی تر، مجموعه ای از 15 میلیارد ترانزیستور خواهد داشت. پیش بینی می شود مودم جدید Snapdragon X60 5G جدیدترین پشتیبانی 5G را برای همه مدل های آیفون ۱۲ ارائه دهد.

برخلاف شایعات قبلی، یک گزارش اخیر حاکی از آن است که اپل احتمالا از همان مودم در سری آیفون ۱۲ استفاده خواهد کرد. این درها را برای احتمال وجود شبکه های زیر 6GHz و mmWave 5G در همه مدل ها باز می کند. با این حال، ما باید منتظر تأیید رسمی در مورد آن باشیم.

آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ پرو

اگر بخاطر بیاوریم، سال گذشته گزارش هایی در مورد اپل برای استفاده از تراشه های ۵ نانومتری جدید TSMC در اینترنت آغاز شد. به دنبال آن، بنچمارک احتمالی اپل A14 در اوایل سال جاری نمایانگر آیفون ۱۲ ۲۰۲۰ بود.

با این حال، همه گیری ویروس کرونا به شدت جهان را تحت تأثیر قرار داد. پس از آن، تولید A14 Bionic نیز یکی از قربانیان شد. پیش از این شایعه شده بود که تولید در ماه آوریل آغاز می شود.

با این حال به نظر می رسد با ممنوعیت اخیر هواوی توسط دولت ایالات متحده سفارشات TSMC هم کم شده است. TSMC و سامسونگ تنها ریخته گری هایی هستند که قادر به تولید تراشه های 5 نانومتری هستند. اما از آنجا که آنها برای ساخت آنها از تجهیزات آمریکایی استفاده می کنند، باید از دولت پیروی کنند.

در این میان، TSMC همچنین اعلام کرد که تا سال 2023 تاسیسات خود را در آریزونا، ایالات متحده ایجاد می کند. در حالی که این شرکت خطرات ممنوعیت هواوی و پروژه آریزونا را ارزیابی می کند، اپل با پیشبرد روند تولید 5 نانومتری قطعاً سود می برد.

نظر شما چیست؟ منتظر آیفون ۱۲ با تراشه اپل A14 هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
vahid

حتی شرکت بزرگی عین سامسونگ هم با این همه دب دبه و کب کبه اگه پاشو کج بزاره نمیتونه سهمی تو بازار جهانی داشته باشه،،با این همه پیشرفت تو تکنولوژی بازم تو حساس ترین قسمت محتاج آمریکا هستش،،،حالا ببینید ما کجاییم و چقد عقب هستیم از همین الان بخوایم شروع کنیم به پیشرفت ی ۵۰ سالی طول میکشه برسیم به الان کره،،تازه قبل شروع به پیشرفت کردن ۱۰ سالم زمان میبره تمام خرابیای گذشته رو درست کنیمو مشکلات سر راهو برداریم،،۵۰ سال زمان میبره در شرایطی که زیر ساخت ها کاملا آماده باشن در صورتی که کشور ما کلا زیر ساخت نداره

Mahdi

گاو به تمام معنا
خیلی قویه

alone wolf

فقط منتظر بنجمارکشم☺😊☺

Milad7

غول مرحله ی آخرِ 🙂

Milad7

عاشقشممممم ( از طرف مهدی 😛 )

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)