تقریبا دو هفته پیش بود که کوییک S سایپا را بیشتر شناختیم. هر چند این خودرو هنوز رسما معرفی نشده و مشخص نیست که ظاهرش یا مشخصاتش چیست اما سه روز پیش که برای شما نوشتیم قرعه کشی پیش فروش سایپا خرداد ۹۹ انجام شد، این شرکت ۵۰۰۰ دستگاه از این خودرو را ارایه کرد و نزدیک به ۳۲ هزار نفر متقاضی آن بودند! به هر صورت، اگر علاقه دارید ببینید خودرو بعدی سایپا چه طراحی دارد باید بگویم که طراحی کوییک S احتمالا به این صورت است. در حقیقت کوییک اس یک فیس لیفت ملایم روی کوییک است.
شما می توانید برای مطلع شدن از اخبار پیش فروش خودرو در کانال ترنجی (Toranji@) عضو شوید. به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ با آغاز سال جدید شاهد بودیم که مدیران سایپا خبر از معرفی محصولات جدیدی می دانند. یکی از این محصولات کوییک فیس لیفت بود که به گفته مدیران این شرکت، تا پایان تابستان سال جاری رونمایی می شود. در طرح فروش جدید سایپا بالاخره عرضه کوییک جدید با نام کوییک S (کوییک اِس) آغاز شد و بیش از ۲۸ هزار مشتری برای خرید این محصول صف کشیدند. این حجم از استقبال در شرایطی پدید آمده بود که هیچ اطلاعات رسمی در خصوص کوییک S وجود نداشت و تنها می دانستیم که سایپا برنامه فیس لیفت کوییک را دارد.
در این میان تلاش شد تا با بررسی های مختلف، مستندات کافی را از منابع خود به دست بیاورد و در این چند روز گذشته، بارها جزئیاتی از جمله امکانات و مشخصات فنی کوییک S در این رسانه منتشر شد. حال با پیگیری های بیشتر، تصاویر رسمی کوییک اِس برای اولین در اختیار اسب بخار قرار گرفته و می خواهیم تا بیشتر به جزئیات این محصول بپردازیم.
در واقع این خودروی هاچ بک کراس همان «کوییک ۹۹» است که تا پیش از این در رسانه ها و فضای مجازی معروف شده بود. کوییک S نمونه ای فیس لیفت از کوییک معمولی است که در بخش جلو با تغییر الگو همراه شده است. جلو پنجره جدید، الگوی سپر جدید، خط جانبی روی گلگیر و درب های جلو، تغییرات برخی اجزای کابین و… از جمله وجه های تمایز میان کوییک اس و کوییک معمولی است. همچنین برخی منابع می گویند که این خودرو در نسخه نهایی با تغییراتی در چراغ و سپر عقب هم همراه می شود.
سبک جدید خطوط طراحی سپر جلو الهام گرفته از صورت یوز ایرانی است و برای همین در اوایل این پروژه، نام کوییک چیتا برای نسخه فیس لیفت هاچ بک کراس سایپا انتخاب شده بود. اما بعدها روند نام گذاری محصولات در شرکت سایپا تغییر کرد و حالا این خودرو با اسم «کوییک S» به بازار خواهد آمد. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از جانب مدیران سایپا، نسخه فیس لیفت کوییک هم در نمونه دو رنگ یا همان R تولید خواهد شد.
حال با پیگیری انجام شده از برخی منابع آگاه، فهرست رسمی از امکانات تیپ های مختلف کوییک اِس به دست آمده است. آن طور که مشخص است، کوییک S در دو تیپ ساده و فول آپشن به بازار می آید و تیراژ حداکثری بر اساس پیش بینی ها برای نسخه کامل تر آن خواهد بود.
این هاچ بک کراس فیس لیفت شده به پیشرانه M15 مجهز است. این پیشرانه ۱۵۰۳ سی سی حجم دارد و قدرت ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ۵ سرعته دستی کوییک S توان پیشرانه را به چرخ های جلو انتقال می دهد. با توجه به اطلاعات موجود، برنامه عرضه این سدان اقتصادی با نسخه اتوماتیک هم مطرح شده و سایپا برنامه دارد تا پس از قطعی شدن نتایج تست ها، نسخه جدید کوییک اتوماتیک را به بازار عرضه کند. برخی منابع خبری می گویند که این بار به جای استفاده از جعبه دنده CVT در کوییک اتوماتیک، احتمالا کوییک S اتوماتیک به جعبه دنده AT مجهز خواهد بود. البته که این بحث ها جز احتمال ها است و شاید نتوان به صورت قطعی به آن پرداخت.
نسخه پایه سایپا کوییک اِس دارای ویژگی های زیر است:
همچنین در نسخه فول آپشن کوییک S ویژگی های بیشتری به شرح زیر دیده می شود:
با توجه به گفته مدیران گروه خودروسازی سایپا، این شرکت برنامه دارد که تا پایان سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۰ هزار دستگاه از کوییک S را به بازار عرضه کند. همچنین با توجه به قواعد مرسوم در پیش فروش خودرو و تعیین پیش پرداخت ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای ثبت نام سایپا کوییک اس، احتمال آن زیاد است که این خودروی فیس لیفت با قیمتی در بازه ۷۵ تا ۸۲ میلیون تومان به بازار بیاید.
نظر شما درباره کوییک اس احتمالی چیست؟ جدا چطور می شود که پیش از معرفی رسمی یک خودرو را می خرند؟!
فقط همین رو برای سال 2020 یا 1400 همیشه تو ذهنمون داشته باشیم : 87 اسب بخار :))))))))))
خوش به حالمون
موتور 1500 تیبا رو رو همه ماشیناشون دارن میذارن!
ساینا
کوییک
شاهین
کوییک اس
یه جورایی شده عین کایرین 710
🙂
خبر در مورد ماشینه اونوقت میگی مثل کایرین 710،خب پسرجون بلد نیستی کامنت بزاری واسه چی این حرفهارو میزنی، مرد حسابی بیشتر حرفهارو وقتی چندین بار از این و اون گفته بشه دیگه حال بهم زن میشه، والا بخدا اینقدر از این حرفهای مسخره زدینا حال آدمو بد میکنین، هوآوی و کایرین میلیاردی یا تلیاردی هستن اونوقت تو داری اونارو مسخره میکنی، ای خدا به کی بگیم
ماذا فازا؟!
خب سایپا داره موتور تیبا رو رو همه ماشینا میذاره
همونجور که هواوی گند 710 رو در آورده
الان مشکلت چیه دقیقا؟
کلا تغییرات ماشینای ایرانی تو سپر و جلوپنجرن😁
فقط تنها چیزی که خوبه در این ماشین، یک سریع سنسورها مثل سنسور باد لاستیک، رهیاب ماهواره ای اینطور چیزها خوبه و تا حدودی نمای جلوش، البته اتومات بودنشمو صفحه لمسی خوبه منظور در کل امکانات رفاهی تا حدودی خوبه وگرنه قدرتش که هیچی 87 اسب بخار اخه چیزی نیست که، دیگه ماشینهای امروزی زیر150 اسب بخار نباید باشن یا حداقل حداقلش 100 اسب بخارکمتر نباشه،
این لگن الان حوالی 100 تومن شده داخل بازار 😐
قیمت کارخانه اش هم اندازه پارس تیو فایو =)) کسی ک بخره باید ب عقلش شک کرد!