حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت جدید واتس اپ از جمله استفاده همزمان روی چند دستگاه در راه است

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | پیام رسان

حتی اگر واتس اپ طی چند ماه گذشته چندین ویژگی جدید را دریافت کرده است، این پیام رسان هنوز هم به اندازه برخی دیگر از پیام رسانهای محبوب مانند تلگرام از نظر ویژگی ها ممتاز نیست. مثلا این سرویس فاقد ویژگی های بسیار مفیدی مانند توانایی استفاده از مسنجر در چندین دستگاه به طور همزمان است. خبر خوب اینکه قابلیت جدید واتس اپ از جمله استفاده همزمان روی چند دستگاه در راه است. این یعنی شما می توانید Whatsapp را مثلا روی موبایل و تبلت یا روی موبایل‌های خود داشته باشید.

قابلیت جدید واتس اپ

این ویژگی به شما این امکان را می دهد که می توانید از واتس اپ در تلفن های هوشمند و دسکتاپ خود به طور همزمان استفاده کنید، اما فقط به آن دو دستگاه محدود نیستید که هیچ گزینه ای برای اضافه کردن یک دستگاه سوم یا چهارم دارید. در اوایل سال جاری در ماه مارس، ما دیدیم که واتس اپ در حال آماده سازی برای اضافه کردن پشتیبانی چند دستگاه به برنامه است. این پیام رسان اکنون آزمایش این ویژگی را آغاز کرده است و به زودی در کانال بتا منتشر می شود.

قابلیت جدید واتس اپ

قابلیت جدید واتس اپ

با توجه به توییت اخیر WABetaInfo، این ویژگی به کاربران امکان می دهد تا حساب واتس اپ خود را به طور همزمان به حداکثر ۴ دستگاه وصل کنند. این ویژگی در حال توسعه است و ما هیچ اطلاعاتی درباره زمان بندی انتشار آن نداریم. در کنار پشتیبانی چند دستگاهی، واتس اپ نیز در حال آزمایش چندین افزودنی مفید دیگر مانند جستجو توسط تاریخ، ابزارهای جدید برای مدیریت مصرف حافظه، گزینه پاک کردن پیام به جز پیام‌های ستاره دار، پشتیبانی ShareChat و یک جستجو در تصاویر برای نسخه وب است.

برای ویژگی Search by date در WhatsApp یک نماد تقویم جدید را به حالت جستجوی درون چت اضافه می کند. با ضربه زدن بر روی نماد، تقویمی ایجاد می شود که بتوانید تاریخ دقیقی را برای فیلتر کردن پیام های خود انتخاب کنید. این ویژگی در حال حاضر در مرحله آلفا توسعه است و ممکن است قبل از انتشار در کانال بتا تغییرات دیگری متحمل شود. شایان ذکر است که شاید این ویژگی پیش از عرضه در واتس اپ برای Android، برای کاربران iOS حذف شود.

با این حال ابزارهای جدید استفاده از ذخیره سازی، به نسخه Android برنامه کمک می کند و به شما امکان می دهد تا با استفاده از فضای ذخیره سازی WhatsApp ، کارایی بیشتری داشته باشید. این مسنجر بخش فعلی Stage Usage را بر روی برنامه مجدداً طراحی می کند و چند فیلتر جدید اضافه می کند تا پرونده های بزرگ و فایلهای ارسال شده را به راحتی پیدا کنید. علاوه بر این، WhatsApp همچنین یک دکمه مرتب سازی جدید اضافه می کند تا به شما در مرتب کردن عکس های به اشتراک گذاشته شده در یک مکالمه کمک کند.

گزینه فوق به جز گزینه گزینه پاک کردن پیام به جز پیام‌های ستاره دار برای Storage Usage در نسخه iOS برنامه مورد آزمایش قرار می گیرد و دقیقا همان چیزی را که از نام آن پیداست انجام می دهد. در نسخه فعلی WhatsApp، از قبل گزینه‌ای را برای پاک کردن همه پیام ها به جز پیام های ستاره دار در اختیار شما قرار می دهد. با این حال، اگر پیام ها یا پرونده ها را از بخش Storage Usage پاک می کنید، برنامه پیام های ستاره دار را نیز حذف می کند. با ویژگی جدید، قادر خواهید بود پیام ها و پرونده ها را از بخش Storage Usage پاک کنید بدون اینکه نگرانی از دست دادن پیام های ستاره دار خود داشته باشید.

برای کاربران هندی، واتس اپ در حال آزمایش ادغام ShareChat است که یک پخش کننده رسانه اختصاصی را برای فیلم های میزبانی شده در ShareChat اضافه می کند. اگر نمی دانید، ShareChat یک شبکه اجتماعی محبوب هند است که بالغ بر 60 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

این پلتفرم میزبان فیلم های کوتاه به زبان های بومی است که اغلب در واتس اپ به اشتراک گذاشته می شوند. با ادغام ShareChat، کاربران WhatsApp قادر به مشاهده ویدئوهای میزبانی شده روی سیستم عامل بدون هدایت به یک پنجره مرورگر خواهند بود. تقریباً مانند فیلم های YouTube، فیلم های ShareChat در حالت تصویر در تصویر در پیام رسان پخش می شوند.

در اوایل سال جاری در ماه مارس، واتس اپ یک ویژگی جستجوی جدید در گزینه وب را در نسخه بتا WhatsApp برای iOS نسخه 2.20.40.26 اضافه کرد. اکنون، این شرکت در حال آزمایش یک ویژگی جستجو در وب برای کاربران iOS است. دقیقا مانند ویژگی قبلی که منتشر شده است.

تمام ویژگی های فوق در نسخه بتا WhatsApp در دسترس عموم نیست. نظر شما چیست؟ منتظر این ویژگی های جدید واتس اپ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مونده تا به ت ل گ ر ا م برسه!

Milad7

ت ل بین ایرانی فوق العاده محبوب و کاربردی شده! خودش یه مرجع اطلاعاتی شده!

baran

معمولا بیشتر اپدیتای واتس اپ، قابلیتای قدیمی تلگرامن!
ولی برام سواله چرا اصلا به این موضوع توجهی نمیکنه🤔

eftekharifar

امکاناتی که تو تلگرام خاطره شده رو هنوز نتونسته بده!
یه جا خوندم که حتی تلگرام قطع، از واتساپ بهتره!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)