حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نصب نرم افزار روی گوشی های HMS هواوی به چه صورت است؟

می دانیم که شاید برای مدتی باید به موبایل های اندرویدی هواوی که گوگل پلی سرویس ندارند عادت کنیم. این شرکت چینی تسلیم شرایط نشده و همچنان با حفظ رتبه دوم پرفروش‌ترین برند موبایل در بازار جهانی، تلاش دارد تا مشکلات را برطرف کند. همانطور که در هواوی Y7p دیدیم، برخی از دستگاه های جدید هواوی با HMS یا خدمات موبایل هواوی ارایه می شوند تا خلا گوگل پلی سرویس برطرف شود. خیلی از کاربران دقیقا نمی دانند که این یعنی چه و نگران عدم اجرای نرم افزارها و بازی های محبوب خود هستند. ما اینجا می خواهیم به شما بگوییم که نصب نرم افزار روی گوشی های HMS هواوی به چه صورت است. خوشبختانه های مختلفی وجود دارد و نمی توان گفت که با نبود گوگل پلی سرویس به بن‌بست می خورید.

نصب نرم افزار روی گوشی های HMS هواوی

اکوسیستم اندروید برتری ویژه ای نسبت به اکوسیستم iOS دارد و آن این است که همه چیز وابسته به سرویس های ارایه کننده سیستم عامل بستگی ندارد. مثلا در iOS وقتی اپل تصمیم گرفت که توسعه دهندگان ایرانی را محدود کند، تنها راه مقابله با آن وب-اپ ها بودند که کیفیت‌شان پایین تر از نرم افزار اختصاصی است و به سختی می توان تجربه کاربری خوبی از آن گرفت.

در اندروید اما فروشگاه نرم افزاری یا سرویس های گوگل تا حد زیادی قابل جایگزین شدن هستند. ما اینجا می خواهیم ببینیم که برای نصب نرم افزار روی گوشی های HMS هواوی چه راه هایی به جز گوگل پلی استور وجود دارد و بدون گوگل پلی سرویس تجربه ما به شکل است.

۱- هواوی App Galley

هواوی App Galley

هواوی App Galley

هواوی در تلاش خود برای ارایه فضایی جهت عرضه تولیدات توسعه دهندگان، App Gallery را عرضه کرده است. اپ گالری فروشگاه نرم افزاری هواوی است و اکثر عناوین مشهور جهانی را در خود دارد. شما برای استفاده از آن نیاز به Huawei ID دارید که با کمی ترفند قادر به ساختن آن از ایران هم هستید.

فروشگاه نرم افزاری App Gallery هواوی برای عناوین جهانی می تواند یک پشتیبان خوب باشد اما برخی از نرم افزارهای پرطرفدار داخلی را که من شخصا استفاده می کنم و سعی داشتم از آن دانلود کنم، هنوز برای دانلود روی آن آماده نیست اما خبر خوب اینکه وعده قرار گرفتن آن ها روی این بستر وجود دارد و همانطور که می بینید، گفته می شود به زودی ارایه می شوند:

حضور عنواین محبوب جهانی در App Gallery

حضور عنواین محبوب جهانی در App Gallery

عدم حضور عناوین محبوب ایرانی در App Gallery

عدم حضور عناوین محبوب ایرانی در App Gallery

عدم حضور عناوین محبوب ایرانی در App Gallery

عدم حضور عناوین محبوب ایرانی در App Gallery

با این وجود هواوی وعده داده که سریع تر و بهتر روی App Gallery کار می کند تا نیاز اکثر کاربران را برطرف کند و ما هم امیدوار هستیم.

۲- بازار

بازار

بازار

گزینه دومی که برای شما وجود دارد، فروشگاه نرم افزاری ایرانی Bazaar است. این فروشگاه نرم افزاری شاید پس از گوگل پلی، شناخته شده‌ترین فروشگاه نرم افزاری برای کاربران اندرویدی کشور ما باشد. تلاش خود را دارد که اکثر عناوینی را که به صورت کشوری محدود نشده باشند (مانند تلگرام) به شما ارایه دهد.

اکثر نرم افزارهای محبوب ایرانی اینجا حضور دارند و به راحتی می توانید آن ها را دانلود کنید. برای دانلود نرم افزارها و بازی ها از بازار الزاما نیازی به حساب کاربری ندارید و تبلیغات و محتوای ناخواسته آن نسبت به فروشگاه های نرم افزار خارجی کمتر است.

ما اکثر نرم افزارهای ایرانی مورد نیاز خود را از اینجا دانلود کردیم.

۳- فروشگاه نرم افزاری ApkPure

فروشگاه نرم افزاری ApkPure

فروشگاه نرم افزاری ApkPure

فروشگاه نرم افزار ApkPure برای وب سایتی به همین نام است که یک منبع غنی از نرم افزارها و بازی های اندرویدی است. شما با نصب این نرم افزار می توانید تقریبا تجربه مشابه گوگل پلی استور داشته باشید.

اگر تبلیغات زیاد و محتوای ویدیویی ناخواسته آن را کنار بگذاریم از نظر ما این منبع می تواند مفیدترین راه حل برای نصب نرم افزار روی گوشی های HMS هواوی باشد، چرا که چه عناوین جهانی و چه عناوین داخلی را در آن پیدا کردیم.

نقد و بررسی هواوی Y7p

۴- وب سایت های دانلود نرم افزار و بازی اندرویدی

همچنین وب سایت های زیادی دیگر وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین آن ها برای من Apkmirror است و شما می توانید از آن ها برای دانلود نرم افزار و بازی روی گوشی های HMS استفاده کنید.

از این وب سایت ها نمونه های قوی داخلی هم وجود دارند که دیتابیس قوی و به روزی برای انواع بازی و نرم افزار اندرویدی را ارایه می کنند و اگر کمی دانش بیشتری در این زمینه دارید، توصیه می شود که از این راه هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این روش احتمال نصب بدافزار بالاست.

۵- ارسال از روی گوشی دیگران

راه پایانی هم راه جالبی است که اواخر نگارش این مطلب به ذهنم رسید. شما می توانید از نرم افزارهایی نظیر Mini Share (از محصولات زاپیا اما بدون هیچگونه تبلیغات و بسیار کم حجم) استفاده کنید تا نرم افزار یا بازی ها را از گوشی دوستان خود دریافت کرده و نصب کنید. توجه داشته باشید که در این روش احتمال نصب بدافزار بالاست.

به این ترتیب شما می توانید موفق به نصب نرم افزار روی گوشی های HMS هواوی شوید. توجه داشته باشید “نصب شدن” لزوما به معنی “عملکرد کامل” نیست و شاید برخی نرم افزار و سرویس هایی که نصب کنید (مثل برخی نرم افزارهای اختصاصی گوگل مانند یوتیوب و … یا محصولات دیگر شرکت های حتی داخلی) ولی عملکرد کامل از آن نگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ebinem

خوب مگه مردم مجبورن این همه دردسر بکشن میرن یه گوشی دیگه می خرن.
تو این ۲ هفته اخیر سایت های ایرانی در زمینه موبایل برای هوآوی سنگ تموم گذاشتند با تبلیغ y7p.

mostafa3

واسه سایپا و ایران‌خودرو هم داره سنگ تمام میزاره

persepolis

بسوزه تجربه!.

alone wolf

واقعا مجبورن اینو بخرند😕
ولی حیف شد گوشی خوبی بود😐

keyvan0786

این مخدودیت ها صد در صد موجب پیشرفت هواوی میشه و هواوی شرکتی نیست که بگیم،محو خواهد شد.

persepolis

موقعی که تو یه مسابقه رقیب نداشته باشی نه تمرین میکنی نه نتیحه درست
حالا تو عصر دیحیتال و فناوری هیچ وقت نباید انحصار دست یک شرکت و بخصوص غرب باشه…
الان اندروید که قدیمیه و نمیکشه…هرچی هم بره جلو مصرف رم و باطریش افزایش…
و ارتباط با جایی نداره( تی وی خودرو ساعت)و…
و بعد سرویس هاشه که رقیب ببینه شاید تنوع بده .
سیاستش شده مثله شرکت سامسونگ اگه کسی تهدیدی و… براش نباشه فناوری چیزی نمیزنه و به فکر مشتری نی،بر خلاف شرکت های چینی که همیشه فکر اول و بهتر بودن و توقف نشدن دارند واقعا حتی اگه یک فناوری داشته باشند میزنند نه مثله سامی که داره تو انبار خاک میخوره(اگه فیلمش را گیر اوردم میزارم)
لطفا منصفانه نظر دهیم…

اون ریپلای قضیه داشت خاسم یه متن بالا قرار بگیره و بعد خودم هم به این امر اعتراف کردم و برای همین …
کتابی نمیدونم…
سعی میکنم هر جایی که بهتر خونده میشه اون طوری بنویسم.

Dr.Nazer

مرگ بر اندروید
پایان اندروید نزدیک است…
اندروید ۱۱ آخرین اندروید…
الحق والانصاف از خوش‌قلب‌ترین کاربرهای سایتی…

ببخشید اشتباه شد

persepolis

اون کلمه مرگ را من نگفتم و بکار نمیبرم
بالاخره پایان اندروید نزدیک است به قول معروف:بدون شلیک یک گلوله
دکتر جوابم را ندادین…
منبعتی که تو پیجتان زدید در مورد صفحه نمایش میت 40 چیه!؟.

Dr.Nazer

من نزدم واعظ زده، اون یکی ادمین…
_V_

persepolis

اهان
بنظرت چقدر اطلاعات صحت داره!؟.

persepolis

رندر نوکیا n73 واقعا محشره…
رندر ردمی ده پرو و سامی ای 52 هم شبیه همن.
جناب مدیر یه صفحه ای بزارین فقط واسه رندر

bh974

دیوانم مگه تا ردمی نوت 8 هست تو این قیمت انقدر دردسر بکشم!!!

bh974

فقط اونجاش که بازار ب عنوان جایگزین پلی استور پیشنهاد کردید😂😂

Milad7

ی روز آگهی هواوی نبینیم شبمون روز نمیشه 😐

Milad7

برعکس گفتم روزمون شب نمیشه 😐

Milad7

فقط اون بازار =)))))))))))))))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)