حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع گوشی تاشو شیائومی شبیه به هواوی Mate X

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | حق اختراع، شیائومی، هواوی

بارها گفته ام که به نظر شخصی من، طراحی هواوی Mate X یکی از بهینه ترین فرم‌فکتورها برای گوشی یا تبلت تاشو است. تلاش های متفاوتی در این عرصه به تولید رسیده اند و در این بین حداقل من اینطور فکر می کنم. به نظر می رسد که در شیائومی هم اینطور فکر می کنند و حق اختراع گوشی تاشو شیائومی شبیه به هواوی Mate X است. البته این یکی از حق اختراع های ثبت شده شیائومی است و لزوما به آن معنا نیست که خروجی نهایی آن ها همین است.

حق اختراع گوشی تاشو شیائومی

حق اختراع گوشی تاشو شیائومی

حق اختراع گوشی تاشو شیائومی

اخیرا ثبت اختراع جدید شیائومی برای یک تلفن هوشمند تاشو منتشر شده است. این اختراع در پایگاه داده CNIPA (اداره ملی مالکیت معنوی چین) پیدا شده است و دستگاهی را نشان می دهد که بسیار شبیه هواوی Mate X است.

با نگاهی به تصاویر، ثبت اختراع شیائومی برای گوشی هوشمند با نمایشگر منعطفی است که هنگامی که کاملا باز شود، با یک گودی قابل توجه در گوشه سمت راست می چرخد. در صورت خم شدن به بیرون، قسمت عقب قسمت جلویی آن دارای بدنه تمام صفحه است در حالی که قسمت عقب دارای یک بخش باریک است که ماژول دوربین آن را در خود جای داده است. این طراحی کاملا شبیه Mate X است که در اوایل سال جاری به بازار عرضه شد.

صفحه نمایش بزرگ در قسمت جلویی حاوی حاشیه های ناچیزی است که در گوشه و کنار آن قرار دارد و در گوشه سمت راست نیز از دکمه های صدا و دکمه پاور استفاده شده است. بخش باریک در پشتی یک دوربین چهارگانه را به همراه میکروفون، فلاش LED و یک دکمه نیز نصب کرده است. این دکمه ظاهرا فشرده شده است تا نمایشگر از جای آن باز شود. به عبارت دیگر، نمایشگر با این مکانیزم ایمن شده است. این هم باز دقیقا همان راه حل هواوی است.

تلفن هوشمند اختراع شده شیائومی از طریق درگاه USB Type C شارژ می شود و با یک بلندگو در کنار هم قرار گرفته است. هنگام مشاهده دستگاه از پشت، می توانید مکانیک لولا را در قسمت عقب دستگاه مشاهده کنید. متاسفانه، معلوم نیست که غول فناوری چینی واقعاً چنین دستگاهی را تولید کند یا اینکه فقط یک حق اختراع را شاهد هستیم.

نظر شما چیست؟ بهترین فرم فکتور فعلی گوشی تاشو برای شما کدام است؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

امتیاز دوربین وانپلاس۸پرو ۱۱۹

Mahdi

چقدر تبلیغات

در مجموع برای وان پلاس که هیچ وقت رو دوربین مانور و ادعایی نداشته امتیاز خوبیه. فقط مونده بررسی دوربین پی ۴۰ پرو پلاس و ایکس ۵۰ پرو پلاس …

از نظر سخت افزاری ؛ ویوو برای دوربین های ایکس ۵۰ پرو پلاس کم نذاشته حتی دوربین های جانبیش هم قویه مگر اینکه تو پردازش تصویر کم بیاره . به نظرم پتانسیل اینو داره که در حد و اندازه ی فایند ایکس ۲ پرو و می ۱۰ پرو باشه. حتی بعیدم نیست به آنر ۳۰ پرو پلاس هم برسه .

Mahdi

ببینیم کی امتیازشو میده

بررسی و امتیازه ایکس ۵۰ پرو پلاس می‌تونه عیار واقعی سنسور GN1 سامسونگ رو نشون بده که رقیب imx 689 و Isocell Bright HMX , HM1 میشه یا می‌تونه imx 700 هم به چالش بکشه .
البته اصلی ترین برگ برنده ی ویوو که تو کسب امتیازش می‌تونه تأثیرگذار باشه شاید لرزشگیره گیمبال/Micro PTZ کمراش باشه.

نسل دوم میت x/xs و گلکسی فولد به همراه قلم هوشمند m-pen , s-pen و رفع نواقص نسل قبلیشون؛ اون تصوری که از یه دیوایس هیبریدی تاشوی ایده آل تو ذهنمون داریم رو می‌تونن محقق کنن.

Amir

اگه یه چیزی مثل zflipباشه بدرد پولدارا میخوره که یه هفته دووم بیاره البته من خودم فن شیام

Milad7

واسه مایه دارها هستش 😐 تو ایران که نمیشه خریدش

MohammadFarhaadi

به نظرم در کنار اون طرحی که از دو طرف تا میشه بهترین فرم فکتور گوشی تاشو هستن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)