حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش ۲۰ درصدی فروش موبایل در چارک اول سال ۲۰۲۰

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

جدیدترین گزارش تحقیقاتی صنعت که توسط گارتنر منتشر شده است، گزارشی را درباره فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال ارائه می دهد. ما اینجا شاهد کاهش ۲۰ درصدی فروش موبایل در چارک اول سال ۲۰۲۰ هستیم. هر چند این خیلی زیاد نیست اما تاثیر قابل توجهی در برنامه‌های شرکت‌های مختلف دارد.

کاهش ۲۰ درصدی فروش موبایل

از آنجا که همه ما آگاه هستیم، COVID-19 از حدود ماه دسامبر شروع به مختل کردن جهان کرد و منجر به توقف جهانی تولید و فروش زیادی در چین، قبل از انتشار ویروس در سراسر جهان شد. مصرف کنندگان کمتر به کالاهای غیر ضروری می پرداختند که باعث می شد فروش گوشی های هوشمند جهانی به کلی کاهش پیدا کند.

فروش جهانی تلفن های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ با ۲۰.۲ درصد کاهش در بازار رو‌به‌رو است. در این بازه ۵ برند برتر تلفن های هوشمند سامسونگ، هواوی، اپل، شیائومی و Oppo بودند. اپل شاهد کاهش ناچیز در فروش بود در حالی که Oppo، سامسونگ و هواوی بیشترین کاهش را تجربه کردند. شیائومی تنها برندی است که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۱.۴ درصدی بود.

سامسونگ بیش از ۵۵ میلیون دستگاه را در مقایسه با بیش از ۷۱ میلیون در سه ماهه مشابه سال گذشته عرضه کرد، در همین حال هواوی بیش از ۴۲ میلیون (در مقابل بیش از 58 میلیون) را فروخت و اپل در مقایسه با بیش از ۴۴ میلیون در سال گذشته ۴۰ آیفون به دست مصرف کننده‌ها رسانده است. حتی با این که هواوی بدترین عملکرد این چارک را داشت، توانست رتبه شماره ۲ را برای چارک اول سال ۲۰۲۰ حفظ کند.

زیمرمن معاون پژوهشی گارتنر، توضیح داد:

“توانایی اپل در ارائه خدمات به مشتریان از طریق فروشگاه های آنلاین و بازگشت محصولات به سطح عادی در پایان ماه مارس، به بهبود بخشی از حرکت مثبت اولیه کمک کرد.

اپل به لطف خط تولید جدید خود که در سطح جهانی شاهد تحرک شدید بود، شروع جدی در سال ۲۰۲۰ داشت. اگر COVID-19 اتفاق نمی افتاد، احتمالا فروشنده آیفون‌ها می توانست خود را در سه ماهه به رکورد برسد. اختلال در زنجیره تامین و کاهش هزینه های مصرف کننده این روند مثبت را در ماه فوریه متوقف کرد. “

هواوی در تلاش است تا دوباره پس از COVID-19 قدرت خود را بدست آورد. علاوه بر تأخیر در تولید و فروش، این کشور همچنان با تمدید ممنوعیت انجام فعالیت هواوی با شرکت های آمریکایی به دلیل تحریم امریکا، نداشتن مجوز Google Play و مجبور کردن آن برای فروش کلیه تلفن های خود با HMS (خدمات موبایل هوآوی) دست و پنجه نرم کند.

نظر شما درباره عملکرد شرکت های مختلف در چارک اول سال ۲۰۲۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alone wolf

کرونا😐😐

eftekharifar

بیچاره هواوی….
هم کرونا هم تحریم دارن بهش فشار میارن

bh974

هواوی از الان ب بعد احتمالا میره تو سقوط ازاد

Amir galaxy

ما هم کاهش داشتیم یه دیگ کم کردیم😂👌

Milad7

داخل ایران که افزایش هم داشته 😐

Milad7

این کرونای لعنتی حالا حالا ها همراه ماست…. 🙂 باید بهش عادت بکنیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)