حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اجباری شدن تایید اپل آی دی با شماره دردسر جدید برای کاربران ایرانی

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | اپل، اخبار داخلی

به نظر می رسد که اپل در جهت ارتقا امنیت سرویس های خود اقدام به اجباری شدن تایید اپل آی دی با شماره کرده است و این یعنی یک دردسر جدید برای کاربران ایرانی که دوست دارند از اکوسیستم اپل استفاده کنند اما می دانند که اپل نمی خواهد به هیچ عنوان به کاربران ایرانی سرویس بدهد، حداقل بر اساس محدودیت‌های دولت امریکا این عدم تمایل وجود دارد اما هر چه که هست کاربرانی نه چندان کم تعداد در بازار کشور ما هستند که محصولات این شرکت را دوست دارند و خیلی هم منطقی است اما با وجود این شرایط به نظر می رسد که این علاقه کاملا یک‌طرفه است!

اجباری شدن تایید اپل آی دی با شماره

اجباری شدن تایید اپل آی دی با شماره

اجباری شدن تایید اپل آی دی با شماره

با اجباری شدن احراز صحت شماره تلفن وارد شده برای ساخت اپل ID حالا کاربران ایران که در کنار کره شمالی، سودان، کوبا و سوریه؛ جزء کشورهای ممنوعه اپل است، راه منطقی قابل اطمینان برای ساخت Apple ID ندارند.

این می تواند پس از مشکلاتی که برای نرم افزارهای ایرانی، توسعه دهنده‌های ایرانی و البته عدم ارایه هیچ‌گونه خدمات رسمی به کاربران کشورمان شرایط بحرانی برای فروش آیفون ها ایجاد کند.

البته کاربران مشتاق اپل که در ایران زندگی می کنند (یا حتی بیرون از این بحث، علاقه‌مندان به فناوری که در ایران زندگی می کنند) همیشه راه‌های دور زدن این محدودیت ها را خواهند یافت اما فعلا راه‌هایی که وجود دارد اصلا قابل اعتماد نیست و توصیه نمی شود.

اگر شما کاربر اپل هستید و Apple ID دارید توصیه می شود از حساب کاربری خود خارج نشوید. این یعنی علاوه بر اینکه آگاهانه از آن خارج نمی شوید، آیفون خود ریست فکتوری نکنید، اگر می خواهید موبایل خود را عوض کنید فعلا صبر کنید تا مشخص شود که چه راه حلی برای دور زدن این شرایط وجود دارد.

شما کاربر اپل هستید؟ فکر می کنید با این شرایط چقدر بتوان پایبند به اکوسیستم محصولات این برند باقی ماند؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ebinem

با استفاده از شماره های مجازی نمی شه کاری کرد؟

pooria

نه اگه موقت باشه

Milad7

با آیتونز بسازی شماره نمیخواد

Mahdi

عاشقتم اپل

hamid reza

واسه همین دردسر هاست که میگم اپل تو ایران زیاد خوب نیست ولی درکل بهترینه

david2arc

نه در کل ، نه در جز

HM-Royal

بیخودی جو ندین! در حال حاضر در آخرین نسخه MacOS و حتی در نسخه‌های بتا و آیتونز در ویندوز، بدون نیاز به شماره موبایل براحتی میتوان AppleID ساخت. فقط نسخه وب اینجوری شده احتمالاً برای جلوگیری از ازدیاد اکانتهای بیخودی و فیک
قفل دو مرحله‌ای icloud و فعالسازی با SMS از حدود هفت سال پیش تا حالا اختیاری‌ ( optional ) بوده و هست فقط امیدوارم اپل به جای فعالسازی با sms یا تماس که براحتی قابل هکه یه چیز بهتر درست کنه یا حداقل از Google Authenticator استفاده کنه.

Milad7

اشتراک ماهیانه text now بخرید مشکلی نداره…

alone wolf

ای خدا ادم 20 میلیون پول بده بعد بفهمی گوشی برای ما خدمات نمی ده😐😐

afsoon

ما که هر چی گفتیم تحریم ها مردمی هست یه عده آمریکایی پرست قبول نکردن 😅باشد که رستگار شوید.

MohammadFarhaadi

البته این نیست که حتما قصدش ایران بوده ولی خوب اپلی که تا سال هشتادوچهار تو ایران نمایندگی داشت داره زیادی به ضرر کاربرای ایرانی کار میکنه اصلا هم ربطی به ضرر رسوندن به دولت نداره مستقیما مردم رو هدف گرفته!

mpsn1366

اینم داستان دیگری از عشق های یک طرفه
برای کسی بمیر برات تب کنه نه اینکه گوشی 509 دلاری رو 1100 بندازه بعدش تحریمت هم کنه
هر کی آیفون داره دونه ای هزار و پانصد میخرم، برای بچم میخوام اسباب بازی بگیرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)