حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پنج مشکل سامانه امتا

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

عمده کاربران از اختلال سامانه امتا در ارسال کد احراز هویت گله داشتند. ناکارآمدی این سایت آن‌قدر اعصاب مخاطبانش را به‌هم ریخته است که برخی آن را راهی برای اتلاف وقت مردم بیان کردند. امروز می خواهیم پنج مشکل سامانه امتا را مرور کنیم اما متاسفانه هنوز راه حل دقیقی برای آن ها مشخص نشده است.

پنج مشکل سامانه امتا

شما برای مطلع شدن از اخبار سامانه امتا می تواند در کانال ترنجی (Toranji@) عضو شوید. پیش از آغاز تنها یک موضوع که باید خیلی به آن توجه داشته باشید این است که حتما شماره تماسی که وارد می کنید باید به نام خود شما (شخصی که ثبت نام می کند) باشد.

پنج مشکل سامانه امتا

پنج مشکل سامانه امتا

۱- عدم شناسایی سیم کارت اعتباری در سامانه امتا

سیم کارت‌های اعتباری شناسایی نمی‌شوند اولین مشکلی که در برخورد با سامانه امتا مواجه می‌شویم این است که اگر برای ورود به سامانه، شماره اعتباری خود را وارد نمائید، سامانه آن را قبول نخواهد کرد و صرفاً قادر به پذیرش شماره‌های موبایل با سیم کارت دائمی و ثابت به نام شخص است که همین مورد، باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای افرادی که سیم کارت دائمی ندارند شده است.

۲- فرم های پیچیده سامانه امتا 

فرم عجیب برای ثبت نام پس از عبور از خوان اول سامانه امتا، به چیدمان عجیب و اصطلاحات پیچیده‌ای میرسیم که بسیاری از کاربران را با سردرگمی مواجه کرده است چرا که هنوز کسی نمی‌داند چه لزومی داشته که تنظیم کنندگان این فرم، ثبت نام با نام کاربری یا بدون نام کاربری را در آن قرار دهند که موجب سردرگمی کاربران برای انتخاب شود؛ پس از انتخاب هر یک از این موارد نیز به انتخاب رمز می‌رسیم که رمز ایستا، یکبار مصرف، پیامکی موجب ایجاد سوالات بسیاری برای کاربران شده است.

۳- کد احراز هویت سامانه امتا پیامک نمی شود 

کد احراز هویت ارسال نمی‌شود در نهایت نیز با پر کردن موارد بالا، به غول آخر سامانه امتا می‌رسیم و در جائی که می‌بایست کد احراز هویت برای دارنده سیم کارت و متقاضی ثبت نام پیش فروش خودرو‌های سایپا و ایران خودرو ارسال شود، این اتفاق رخ نمی‌دهد و حتی با وجود فشردن دکمه ارسال مجدد کد نیز پیامکی برای کاربر متقاضی ارسال نمی‌شود.

۴- عدم تایید کد پستی

عدم تائید کدپستی با وارد کردن کدپستی محل سکونت، سامانه امتا با اعلام خطا در استعلام از ثبت آن جلوگیری می‌کند و هنوز بسیاری از هموطنان نتوانسته اند به طور کامل در این سامانه ثبت نام کنند.

۵- کارت بانکی در سامانه امتا تایید نمی شود 

عدم تایید کارت بانکی در سامانه امتا

عدم تایید کارت بانکی در سامانه امتا

عدم تائید کارت بانکی با واردکردن شماره کارت بانکی، نیز مجددا با خطای خطا در استعلام مواجه می‌شویم و امکان ثبت شماهر کارت وجود ندارد. همانطور که در تصویر بالا، ارسالی از کاربران ترنجی می بینید، این خطا برطرف نمی شود.

حال باید منتظر ماند و دید آیا خطا‌های رخ داده به واسطه هجوم مردم به سامانه و پاسخگو نبودن سرور بوده و یا این پیچیدگی‌ها به واسطه منصرف کردن افراد عادی و یا سوزاندن فرصت ثبت نام در سامانه امتا در فرم‌ها مربوطه ایجاد شده است.

کارشناس پشتیبان سایت امتا نیز با اشاره به اینکه سایت به تازگی راه افتاده است و کاربران دیگری هم این مشکلات را دارند، گفت:

تکمیل اطلاعات هویتی در روند ثبت‌نام کافی است. اغلب کاربران در ثبت کد پستی محل سکونت خود مشکل دارند و این در حالی است که این بخش از فرایند ثبت‌نام برای شرکت در پیش‌فروش خودرو ضروری نیست.

در صورت کسب اطلاعات تکمیلی، به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

این سامانه رسما همه را عصبی کرده 😡

Monarch

هنر نزد این گروه عجیب خودروسازان است و بس :))))))))))

1

برا من میگه:
در نتیجه استعلام، کارت بانکی شما یافت نشد، لطفا کارت بانکی دیگری را اضافه کنید.
من همین یه کارت رو دارم خب

Alireza7395

دقیقا همین مشکلو داشتم 3 روز پیگیری کردم . 4-5 تا بانک رفتم نمایندگی رفتم. اخرش بانک ملت حساب جدید باز کردم شماره کارت اونو قبول کرد. همین الان از بانک برگشتم اومدم اینجا به شما هم بگم هرکی مشکل داره این روشو امتحان کنه ایشالا مشکلش حل میشه. حالا یا باید حتما بانک ملت باشه یا این که حساب جدید باز کنه. چون کارت های قبلی ک استفاده میکردم شماره حساب فعال بود فقط کارت نداشت و کارت جدید میگرفتم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)