حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جریمه نیم میلیارد دلاری اپل به دلیل کندکردن عمدی آیفون های قدیمی در شرف تحقق

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل

افسانه کندشدن آیفون های قدیمی پس از آپدیت را به یاد دارید؟ دو سال پیش برای شما نوشتیم که کند شدن آیفون های قدیمی با باتری مستهلک عمدا توسط اپل انجام می شود. امروز اما خبر می رسد که جریمه نیم میلیارد دلاری اپل به دلیل کندکردن عمدی آیفون های قدیمی در شرف تحقق است.

جریمه نیم میلیارد دلاری اپل

اپل یک قدم نزدیک تر به پرداخت جریمه به مشتریان برای رویکرد اولیه خود نسبت به کندکردن پردازنده آیفون است. قاضی منطقه فدرال ادوارد دیولا تأیید اولیه برای حداکثر 500 میلیون دلار تسویه حساب برای رسیدگی به شکایات مبنی بر “اپل آیفون های خاص را بدون اطلاع مشتری کند کرده” قرارداد را “عادلانه ، منطقی و کافی” خوانده است.

با این وجود، ممکن است مدتی پیش از دریافت چک مدتی در پاکت باقی بماند. دیویلا به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 می خواست جلسه استماع نهایی را تا دسامبر برگرداند و بعید دانست که تا سال 2021 پولی بدست آورید.

لوگو اپل

اپل

براساس گفته های اپل، این کندکردن برای افزایش طول عمر تلفن ها با کاهش احتمال خاموش شدن ناگهانی باتری های گوشی ها با گذشت زمان انجام شده است. این شرکت در ابتدا این عمل را توضیح نداد، با این وجود برخی اعتقاد داشتند که تلاش می کند مشتریان را برای خرید تلفن های جدید تحت فشار قرار دهد (که طبق گزارش ها در برخی موارد اتفاق افتاده است). این دادخواست افرادی را که قبل از 21 دسامبر 2017 از آیفون 6s ، آیفون 7 و آیفون SE اصلی استفاده کرده اند، پوشش می دهد.

مانند بسیاری از دادخواست‌های بزرگ، نباید انتظار بادآورده را داشته باشید. این شکایت به هر کاربر آیفون ۲۵ دلار می پردازد و اگر کل پرداخت ها، حق الزحمه وکالت و هزینه های حداقل 310 میلیون دلار برسد، احتمالا تا 500 دلار برای هر نفر افزایش پیدا می کند. به احتمال زیاد، این تنها به شما کمک می کند تا در صورت استفاده از دستگاهی که در این مشکل را دارد، هزینه تعویض باتری را نیز تأمین کنید.

نظر شما درباره این رفتار بی‌اخلاقی اپل چیست؟ فکر می کنید اگر این اتفاق توسط یک برند چینی یا رقیب کره‌ای آن ها رخ می داد، رسانه‌های امریکایی چطور برطبل آن می کوبیدند؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

ای جان تا کو نت سیا

m.b

“اگر این اتفاق توسط یک برند چینی یا رقیب کره‌ای آن ها رخ می داد، رسانه‌های امریکایی چطور برطبل آن می کوبیدند؟”

اگر اندرویدی بود الان سهامداران ایرانی اپل فاتحه‌ش رو میخوندن همینجا تو سایت…
اما چون اپل خونش رنگی‌تره برا بعضی نادان ها، سیمان بیارید ماله بکشیم…🙏

eftekharifar

خاااااار احترام به مشتری
خاااااااااااار حمایت از مصرف کننده
خااااااااااااااااااار شارژر 5 واتی!

Finch

فقط مشکل کندی نبود که
داغ شدن بیش از حد گوشی حتی در حدی که اون سری گوشی هاش که فلزی بودن رو نیم ساعت دست می‌گرفتی کف دستت قرمز میشد

Milad7

آره دیگه ی حرکتی زد ولی دیگه به غلط کردن افتاد!

Milad7

ولی از تیتر و متن اخبار حس میکنم س ی ن ا از سامسونگ و اپل زیاد دلخوشی نداره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)