حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیس بوک Giphy را به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار خرید

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

مدت قابل توجهی است که Giphy در استوری‌های اینستاگرام خودنمایی می کند و برای خیلی از کاربران جذاب است. به نظر می رسد فیس بوک هم از این شرایط راضی است و حالا دست به جیب شده تا شرایط را حتی کند. امروز فیس بوک Giphy را به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار خرید تا حتی یکپارچه‌سازی آن با اینستاگرام را بهتر انجام دهد.

خریدن Giphy توسط فیس بوک

فیسبوک سرویس اشتراک گذاری GIF یعنی Giphy را خریداری کرده است و اکنون جزئی از اینستاگرام خواهد بود. این برنامه قصد دارد کتابخانه گیف را با عمق بیشتری در اینستاگرام ادغام کند (جایی که GIF به خصوص در Stories رواج دارد) و سایر خدمات Facebook مشخصا از آن بی بهره نخواهند بود. اگرچه فیس بوک رسما اعلام نکرده که چقدر برای خرید این شرکت هفت ساله پرداخت کرده است اما Axios گزارش داده که این قیمت ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

خریدن Giphy توسط فیس بوک

خریدن Giphy توسط فیس بوک

ویشال شاه، معاون تولید فیس بوک در یک پست وبلاگی نوشت:

“با گردهم آوردن اینستاگرام و گیفی، ما می توانیم این امکان را برای افراد فراهم کنیم تا بتوانند GIF ها و برچسب های مناسب را در Stories و Direct پیدا کنند.”

فیس بوک سالها از API های Giphy استفاده کرده است تا GIF ها را به خدمات مختلف خود منتقل کند. طبق اعلام فیس بوک، اینستاگرام به تنهایی حدود ۲۵ درصد از ترافیک روزانه Giphy را بر عهده دارد و سایر برنامه های این شرکت ۲۵ درصد دیگر را به خود اختصاص داده اند.

حداقل در آینده، فیسبوک برای استفاده انحصاری خود قصد ندارد سرویس را که از فروش محتوا به دیگر برندها درآمد کسب می کند، خنثی کند. تیم Giphy نوشت:

“ما ادامه خواهیم داد تا Giphy را به صورت آشکار در اختیار اکوسیستم گسترده تر قرار دهیم.”

شما هنوز هم قادر خواهید بود GIF های شخصی خود را آپلود و منتشر کنید. توسعه دهندگان و شرکای API Giphy همچنان به کتابخانه عظیم GIF و همچنین برچسب ها و emoji های Giphy دسترسی خواهند داشت. این همکاران شامل توییتر Slack ،Skype TikTok ،Tinder و سامسونگ هستند.

نظر شما درباره خرید جدید فیسبوک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Finch

خوشم میاد سامسونگ تو هر سوراخی یه موش‌ قایم کرده

Milad7

زاک خیلی بچه ی خلاق و باهوشی هستش….

Mahdi

چقدر این ثروتمنده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)