حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خروج اریک اشمیت از گوگل

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | گوگل

اجازه بدهید کمی درباره خروج اریک اشمیت از گوگل صحبت کنیم. اریک اشمیث یکی از موسسان گوگل در ماه فوریه با این شرکت خداحافظی کرده، امری که می‌تواند نشانگر پایان یک عصر در این شرکت بزرگ فناوری باشد. وی که در سال های اخیر از حجم فعالیت‌های اجرائی خود به شدت کم کرده و تنها در حد مشاور فنی با گوگل و آلفابت همکاری می کرد در ماه فوریه روابط خود را با این شرکت ها قطع کرده است.

خروج اریک اشمیت از گوگل

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چرا اشمیث تصمیم گرفته گوگل را ترک کند، اما به نظر می رسد وی ترجیح می‌دهد در حوزه های دیگری متمرکز شده و در زمینه ارتقای فناوری های نظامی با دولت و ارتش آمریکا همکاری کرده و به آنها مشاوره بدهد.

اشمیث مدتی است که در گوگل و آلفابت نقش کلیدی ندارد. وی در سال ۲۰۱۱ از مدیرعاملی گوگل کنار کشیده بود و در سال ۲۰۱۷ هم از مدیریت اجرایی آلفابت کنار رفته بود. وی در سال ۲۰۱۹ هم از هیات مدیره آلفابت کناره گیری کرد. اشمیث به علت نقش آفرینی کلیدی در زمینه رشد گوگل و خلاقیت هایی که در این زمینه به خرج داده بود، به شدت مشهور شده بود. سرگی برین و لری پیچ موسسان گوگل از شم تجاری وی برای پیشرفت گوگل به خوبی استفاده کردند.

جیمز داموره مهندس سابق گوگل که این شرکت را در سال ۲۰۱۸ به علت تبعیض بر علیه کارمندان سفیدپوست محافظه کار و راستگرا مورد پیگرد قضائی قرار داده بود، شکایت خود را پس گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، شکایت این مهندس از گوگل در سال ۲۰۱۸ جنجال زیادی به راه انداخته بود. وی مدعی بود گوگل تا بدان حد مدعی رفع تبعیض به نفع زنان و سیاه پوستان و چپ گرایان است که باعث شده تبعیض‌های زیادی بر علیه مردان سفید پوست راست گرا در گوگل وجود داشته باشد و لذا باید حقوق پایمال شده آنها جبران شود.

 

وی که همراه با سه مهندس دیگر گوگل از این شرکت شکایت کرده بود، سرانجام از ادعاهای خود صرف نظر کرده است. به گفته وکیل مدافع این فرد، آنها با گوگل برای فیصله دادن این منازعه حقوقی به تفاهم رسیده‌اند. اما هیچیک حاضر به ارائه توضیحات بیشتری در این زمینه نشده و درخواست‌های رسانه‌ها را بی پاسخ گذاشته‌اند.

گوگل در سال ۲۰۱۷ جیمز داموره را اخراج کرد. علت این مساله انتشار یک یادداشت داخلی در گوگل توسط وی بود. او در این یادداشت مدعی شده بود زنان از نظر بیولوژیکی تناسب کمتری با مناصب شغلی فناورانه دارند. انتشار عمومی این یادداشت در رسانه‌ها باعث شد ساندار پیچای مدیرعامل گوگل با ارسال ایمیلی برای همه کارکنان گوگل، داموره را به نقض اصول رفتاری گوگل متهم و وی را اخراج کند.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
calantar

بسلامت

Amir galaxy

@مصطفی/نیما/پوریا
یه برنامه گفتید برای پیدا کردن تامین کننده پنل موبایل…
میشه لینک دانلودش رو بفرستین؟!

m.b

https://play.google.com/store/apps/details?id=ru.andr7e.deviceinfohw

فقط بعضی گوشی ها رو نمینویسه… خصوصاً این جدیدا…

Amir galaxy

🍒😉

Milad7

خوش آمدی

Milad7

قانون مداری و حفظ حریم شخصی در همه دنیا به جز ایران حرف اول را میزنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)