حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل همچنان پرفروش ترین برند ساعت هوشمند بازار است

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ساعت هوشمند، عملکرد تجاری شرکت ها

هر چند شاید اپل در بازار موبایل پرفروش‌ترین برند نباشد و جایگاهش مدام در حال تنزل است (هر چند سود سرشاری از همین فروش کاهش یافته هم می برد) اما بازارهایی مثل بازار تبلت و ساعت هوشمند در مشت کوپرتینویی‌هاست. در جدیدترین گزارش منتشر شده می بینیم که اپل همچنان پرفروش ترین برند ساعت هوشمند بازار است و همچنان در حال افزایش سهمش از بازار به نظر می رسد.

پرفروش ترین برند ساعت هوشمند

جدیدترین گزارش بازار ساعت هوشمند منتشر شده است و جای تعجب ندارد که اپل را در صدر فروشندگان نشسته است! این شرکت به اندازه چند سال نوری از “رقبای گرسنه” مانند سامسونگ و گارمین جلوتر است.

اگرچه اپل واچ سری ۵ این شرکت در ابتدای سه ماهه قبلی با طراحی بدون تغییر و لیست متوسط نسبت به روزرسانی های نسل ۴ در سال ۲۰۱۸ معرفی شد اما غول فناوری کوپرتینویی به طرز چشمگیری موفق شد نه تنها تسلط صنعت خود را تثبیت کند بلکه منجر به گسترش آن شود.

پرفروش ترین برند ساعت هوشمند

پرفروش ترین برند ساعت هوشمند

با توجه به فروش حدود ۷.۶ میلیون دستگاه در سراسر جهان در چارک اول سال ۲۰۲۰ اپل سهم ۵۵.۵ درصدی را به دست آورد. طبق آمار استراتژی آنالیتیکس، بالاترین سهم سه ماهه خود را در دو سال نشان می دهد. این یک نکته قابل توجه با توجه به افزایش بلوغ صنعت ساعت های هوشمند است.

در حالی که سهم اپل به طور چشمگیری نسبت به سال گذشته افزایش نیافته و فقط یک درصد رشد را به دست آورده است اما ۷.۶ میلیون واحد فروش 22.6 درصد بیشتر از فروش ۶.۲ میلیونی سال گذشته در همین بازه زمانی است. با نگاه دقیق به رشد یکی دیگر از فروشندگان ساعت هوشمند که در واقع قوی ترین رشد این رقابت را داراست شاهد 37.5 رشد برای گارمین هستیم و این، آن را در جایگاه سوم ، جلوتر از رقیب قوس Fitbit قرار می دهد.

ما در مورد Garmin صحبت می کنیم ، که اواخر سال گذشته تعداد محصولات جدیدی را در مسیر رسیدن به ۸ درصد سهم بازار در سه ماه نخست امسال کسب کرد و در چارک اول سال ۲۰۱۹ تنها ۷ درصد افزایش یافته است.

در وهله دوم، سامسونگ یک چارک مناسب و به دور از رشد چشمگیر داشته است و در حالی که سهم بازار را به دلیل “قفل شدن ویروس کرونا در کره جنوبی و بازگرداندن رقابت از رقبای حریص‌تر مانند گارمین” کمی بیشتر در اختیاز دارد، حاشیه فروش خود را به 1.9 میلیون دستگاه افزایش داد.

صحبت از بیماری همه گیر کرونا شد و انتظار می رود این مساله بدون تعجب زیاد باعث کاهش شدید فروش ساعت هوشمند در این سه ماه شود، اما این صنعت باید به محض آغاز چارک سوم سال ۲۰۲۰ پس از افت های قبلی رشد کرده و به مجموع فروش ۱۴ میلیون دستگاه دست پیدا کند.

نظر شما چیست؟ شما ساعت هوشمند را ترجیح می دهید یا دستبند هوشمند را؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

کلا از ساعت هوشمند خوشم نمیاد… البته قیمتش هم تاثیر گذاره =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)